Miehet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Kuinka paljon teidän (joilla on perhettä) miehenne on viikonloppuisin kotona jos tekee ma-pe töitä?

Täällä ei äijää paljon näy, menee miten huvittaa, ilmoittaa vaan puhelimessa menoistaan jos ilmoittaa.. mun ja lapsen seura ei ainakaan v-loppuisin tunnu kiinnostavan, silloin kiinnostaa vain alkomahooli ja kaikki muu.. Lapsen kanssa täällä elellään ja minä odotan että koska se mies tulee kotiin ja kuinka kännissä.
Tuntuu todella kivalta..

Ja puhua olen yrittänyt, sanoo vain ettei arvosta minun mielipidettäni tästä asiasta, liekö arvostaa mua ollenkaan.. Taidan olla vain itsestäänselvyys. Avovaimo joka tekee kaikki kotihommat ja on kaikki illat kotona niin että toinen voi mennä miten huvittaa sillä tekosyyllä, että "eipä mulla paljon sitä vapaa-aikaa ole".

Tulee vaan miettineeksi, että mahtaiskohan muakin odottaa tuolla jossain parempi mies ja elämä..

miestä taas ei saa yksin mihinkään viikonloppuisin... Töitä tekee ma-pe 7.30-16.00. Hoitaa viikonloput lapsia että minä saan niin halutessani mennä mutta ei kauheesti kiinnosta baarit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kuinka paljon teidän (joilla on perhettä) miehenne on viikonloppuisin kotona jos tekee ma-pe töitä?

Täällä ei äijää paljon näy, menee miten huvittaa, ilmoittaa vaan puhelimessa menoistaan jos ilmoittaa.. mun ja lapsen seura ei ainakaan v-loppuisin tunnu kiinnostavan, silloin kiinnostaa vain alkomahooli ja kaikki muu.. Lapsen kanssa täällä elellään ja minä odotan että koska se mies tulee kotiin ja kuinka kännissä.
Tuntuu todella kivalta..

Ja puhua olen yrittänyt, sanoo vain ettei arvosta minun mielipidettäni tästä asiasta, liekö arvostaa mua ollenkaan.. Taidan olla vain itsestäänselvyys. Avovaimo joka tekee kaikki kotihommat ja on kaikki illat kotona niin että toinen voi mennä miten huvittaa sillä tekosyyllä, että "eipä mulla paljon sitä vapaa-aikaa ole".

Tulee vaan miettineeksi, että mahtaiskohan muakin odottaa tuolla jossain parempi mies ja elämä..

Parempi kun pakkaat tavarat

Eipä juuri missään käy, kotona siis meidän kanssa. Todella harvoin käy ulkona viikonloppuisin, jos menee, haluu istua kaveriporukalla meillä tai muiden luona ja niin et ollaan yhdessä ja lapset hoidossa.

En kyllä itte kattelis, jos äijä ois joka viikonloppu menossa ryyppäämään tai tekemään mitä vaan kavereiden kanssa ennemmin ku et olis mun ja lasten kans kotona. Toki sillontällön saa mennä, mut jos on joka viikkosta ni heittäisin pihalle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Tuntuu todella kivalta..

Parempi kun pakkaat tavarat

Niin.

Mä olen tätä miettinyt ja miettinyt ja muuten olisinkin jo varmasti lähtenyt, mutta sitten taas elämä on niiiiin kivaa ja ihanaa kun mies on kotona illat ja juomatta. On hyvä isä lapselleen ja viettää kanssani aikaa silloin kun itse niin haluaa, minun mielipiteelläni ei merkitystä tunnu olevan. :(

Tuollaista se oli meilläkin, mies meni milloin missäkin, töissä tai viihteellä. Nyt on entinen ja syykin on se kun minä kuulemma olen niin tylsä, istun vaan kotona ja katson tv:tä. No telkkaria katson aika vähän ja mielellänihän minäkin kaikkialla kävisin, mutta yleensä niin, että lapsikin olisi mukana, mutta sehän taas ei miehelle sovi, kun aina se alkomaholi kuului jotenkin kuvioihin.

Alkuperäinen kirjoittaja S:
Eipä juuri missään käy, kotona siis meidän kanssa. Todella harvoin käy ulkona viikonloppuisin, jos menee, haluu istua kaveriporukalla meillä tai muiden luona ja niin et ollaan yhdessä ja lapset hoidossa.

En kyllä itte kattelis, jos äijä ois joka viikonloppu menossa ryyppäämään tai tekemään mitä vaan kavereiden kanssa ennemmin ku et olis mun ja lasten kans kotona. Toki sillontällön saa mennä, mut jos on joka viikkosta ni heittäisin pihalle.

Mies on ollut lapsen kanssa kotona 10kk ennen kuin pääsi töihin ja silloin istui kaikki illat kotona, mutta useimmiten joi, joten en tästä tippaakaan nauttinut. Nyt kun mies on saanut töitä niin menee viikonloppuisin eikä juo kotona mikä on sinällään paljon parempi, mutta ei tämä yksin olokaan niin mukavaa ole. Ja kodin ylläpito yksin on melkoisen raskasta vielä kun minäkin käyn töissä.

Ja ne kaikki 2 kertaa kun olen lapsen syntymän jälkeen käynyt ulkona, olen laittanut lapsen hoitoon, joten minulla ei sitä vaihtoehtoa tunnu olevan että ukko istuisi kotona lapsen kanssa ja minä saisin mennä jonnekin..

Tätä on nyt jatkunut n. 1kk kun on joka viikonloppu ja välillä arki-iltaisinkin mennyt omia menojaan, kysymättä minulta. Menee vaan ja haukkuu mennessään kun ei ikinä saa mennä mihinkään..

Huoh.

Tääl oli samantyyppinen tilanne tuossa vähän aikaa sitte. Mies tekee töitä 24/7, tarkotan tällä 6päivää viikossa noin 14 tuntisia päiviä. Ja heti kun vapaa sattu niin joi joi joi....
Pieni tyttömme syntyi kesäkuussa, tilanteeseen ei tullut muutosta vaikka kuika väitti miun odotusaikana, että homma muuttuu sitten.
Noh Mies kävi neste ralleissa ryyppäämässä neljä päivää, ja ennen kuin mies sinne lähti tein harvinaisen selväksi etten kattele jos tuo homma jatkuu sen jälkeen. Niin kas kummaa, mies on muuttunut, vissii ymmärsi että nyt on perhe ja menot on menty. Totta kai ymmärrän silloin tällöin jos menee, mut se oli jatkuvaa. Noh toisaalta tällä hetkellä mies töissä, ja niin huomennakin ja viel pari viikkoa putkee ennen kuin loma, joten saa nähä mitä sitten tapahtuu... Mutta tällä hetkellä luottavaisin mielin.

Tiedän, ett tekee pahaa antaa kaks vaihtoehtoa miehelle, ett nyt rauhottuu tuo meininki tai perhe lähtee. Mut ehkä hää sillä tavalla ymmärtäis sen ja viikon päästä olis teitä jo pyytämässä takasin. Ja jos ei ole, niin tiedätpähän sitten ett ansaitsit paremman miehen.

Jaksamisia siulle :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuollaista se oli meilläkin, mies meni milloin missäkin, töissä tai viihteellä. Nyt on entinen ja syykin on se kun minä kuulemma olen niin tylsä, istun vaan kotona ja katson tv:tä. No telkkaria katson aika vähän ja mielellänihän minäkin kaikkialla kävisin, mutta yleensä niin, että lapsikin olisi mukana, mutta sehän taas ei miehelle sovi, kun aina se alkomaholi kuului jotenkin kuvioihin.

Oliko eroaminen vaikeaa vai onko helpompi olla ilman miestä kun ei tarvitse miettiä missä menee?

Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Tääl oli samantyyppinen tilanne tuossa vähän aikaa sitte. Mies tekee töitä 24/7, tarkotan tällä 6päivää viikossa noin 14 tuntisia päiviä. Ja heti kun vapaa sattu niin joi joi joi....
Pieni tyttömme syntyi kesäkuussa, tilanteeseen ei tullut muutosta vaikka kuika väitti miun odotusaikana, että homma muuttuu sitten.
Noh Mies kävi neste ralleissa ryyppäämässä neljä päivää, ja ennen kuin mies sinne lähti tein harvinaisen selväksi etten kattele jos tuo homma jatkuu sen jälkeen. Niin kas kummaa, mies on muuttunut, vissii ymmärsi että nyt on perhe ja menot on menty. Totta kai ymmärrän silloin tällöin jos menee, mut se oli jatkuvaa. Noh toisaalta tällä hetkellä mies töissä, ja niin huomennakin ja viel pari viikkoa putkee ennen kuin loma, joten saa nähä mitä sitten tapahtuu... Mutta tällä hetkellä luottavaisin mielin.

Tiedän, ett tekee pahaa antaa kaks vaihtoehtoa miehelle, ett nyt rauhottuu tuo meininki tai perhe lähtee. Mut ehkä hää sillä tavalla ymmärtäis sen ja viikon päästä olis teitä jo pyytämässä takasin. Ja jos ei ole, niin tiedätpähän sitten ett ansaitsit paremman miehen.

Jaksamisia siulle :)

Kiitos paljon kirjoituksesta. :)

Joo, eipä tässä enää muuta vaihtoehtoa ole kuin antaa ne 2 vaihtoehtoa, en mä tällaista kauaa jaksa enkä ole onnellinen..

Tuntuu vaan niin pahalta kun on pieni lapsi ja kaikkea, mutta pakko mun on itseänikin ajatella.

Parempaan päin tässä on pikkuhiljaa menty, mutta takapakkia tuntuu tulevan vähän väliä.. :(

On kyllä ikävää niin monen parin elämä, ja yleensä just noista samoista syistä. Toi on niin väärin sua kohtaan. Mutta oletko mieluummin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa? Sitä kannattaa miettiä, yksinkään ei ole kivaa tai helppoa. Minunkin nykyinen mieheni menee aika paljon kavereitaan tapaamaan ja harrastuksiin,mutta hyvä puoli on se, ettei juo ollenkaan. Ainakin itse löysin paremman miehen kuin entinen, joka kanssa joi aika useasti. Tosin en kyllä jättänyt häntä, vaan hän minut, mikä olikin sitten onneksi jos nyt jälkeenpäin ajattelee:) Minusta unelmapuoliso viihtyy ennenkaikkea perheensä kanssa. Jos elämä on yhtä yksinoloa kuitenkin, mitä siinä menettää jos heittää miehen pellolle..

Oliko eroaminen vaikeaa vai onko helpompi olla ilman miestä kun ei tarvitse miettiä missä menee?

Ero tuli miehen taholta ja oli mulle alkuun vähän vaikeaa, mutta ehkä vaan siksi, kun odotan toista ja tuntui että miten tässä nyt edetään, mutta nyt on pakko sanoa, että tää on helpompaa, kun ei tartte miettiä missä toinen on ja ei tarvitse myöskään kotona miettiä mitä tehdä ja miten. Meillä oli muutenkin sellaista, että mies räjähti milloin mistäkin ja aina sai olla varpaillaa mitä uskaltaa sanoa ja mitä ei.

Ero tuli miehen taholta ja oli mulle alkuun vähän vaikeaa, mutta ehkä vaan siksi, kun odotan toista ja tuntui että miten tässä nyt edetään, mutta nyt on pakko sanoa, että tää on helpompaa, kun ei tartte miettiä missä toinen on ja ei tarvitse myöskään kotona miettiä mitä tehdä ja miten. Meillä oli muutenkin sellaista, että mies räjähti milloin mistäkin ja aina sai olla varpaillaa mitä uskaltaa sanoa ja mitä ei.

Joo sama täällä, nytkin pelkään että tulee kotiin kännissä kotiin riehumaan, kun sanoin sille puhelimessa suorat sanat.

Meilläkin miehen kanssa on pieni lapsi. Itse asun kaukana omista sukulaisistani, tällä hetkel äityislomalla ja jatkan loman jälkeen opintojani. Vaikeeta se olisi tullut olemaan, mutta pakko mikä pakko. Koska itse en ollut onnellinen, ja totta kai se vaikuttaa lapseen jos äidillä ei ole kaikki ok.
Ja vielä tuossa tilanteessa jos haastaa kännipäissään riitaa, niin tärkeämpi olisi että lapsen ei tarvitsisi kasvaa semmoisessa ympäristössä. Tämä on miun mielipiteeni. Ja tiedän, että itse uskallan uudestaa laittaa miehen valinnan eteen jos entinen juopottelu alkaa uudestaan, koska tällöin itse en ollut ollenkaan onnellinen ja muutenkin oli vaiketa pienen lapsen kanssa (esikoinen).

Jaksamisia ja luota itseesi :)

Yhteistyössä