T
tossuliini
Vieras
Niin tunnen täälläkin monta ihmistä jolla on joku mielenterveysongelma mutta ei ne sen kummempia ole kuin itsekään, jokainenhan meistä tietämättään voi olla mielenterveydeltään sairas kuka enemmän, kuka vähemmän, toisilla se puhkeaa sairaudeksi ja toisilla taas pysyy piilevänä. Itsekin olen kärsinyt ajoittaisista masennuksista mutta olen onneksi niistä päässyt ilman lääkkeitä eroon kun en mielelläni niitä ota jos ei aivan välttämätön pakko ole, paitsi mielialalääkkeitä olen joskus syönyt monia vuosia sitten mutta nyt ei tarvitse niitä onneksi ottaa. Tää on pieni paikkakunta jossa asun niin ei täällä voi kertoa kenellekään sairauksistaan ilman että leimautuu kun täällä on se sairaalakin jonne helposti työnnetään jos ei pysty elämään normaalina ihmisenä toisten ns. "normaalien" joukossa. Olin aikoinani kyseisessä sairaalassa töissä lähettinä ja sitä tuli nähtyä yhtä sun toista ja kieltämättä aluksi kyllä pelkäsin mennä varsinkin suljetuille osastoille viemään postia mutta onneksi mua kuitenkin valistettiin siitäkin ettei kannata näyttää pelkoaan ja kyllä se pelko siitä hälveni sinä aikana kun töissä olin. Ja monia asiakkaita on siirretty sairaalasta avohoitoon säästösyistä jota en välttämättä ymmärrä, kaikki ei kuitenkaan tule toimeen avohuollossa joten kyllä näiden ihmisten paikka olisi sairaalassa, ei avossa.
Kukaan ei koskaan tiedä itse milloin voi sairastua vakavasti vaikkapa juuri näihin mielenterveyden sairauksiin, en tiedä oliko oikea sanonta kun en ole hoitoalan ihmisiä mutta tarkoitan juuri sitä. Itse olen yrittänyt olla aina sopeutuvainen ja suhtautua ihmisiin sillä tavalla kuin heihin suhtaudutaan tai pitäisi suhtautua ja opettanut lapseni myös että ketään ei saa haukkua, tuijottaa, pilkata yms koska itsekin voi sairastua. Ja pärjäänkin suhtkoht hyvin ihmisten kanssa, myös ns. terveiden.
Kukaan ei koskaan tiedä itse milloin voi sairastua vakavasti vaikkapa juuri näihin mielenterveyden sairauksiin, en tiedä oliko oikea sanonta kun en ole hoitoalan ihmisiä mutta tarkoitan juuri sitä. Itse olen yrittänyt olla aina sopeutuvainen ja suhtautua ihmisiin sillä tavalla kuin heihin suhtaudutaan tai pitäisi suhtautua ja opettanut lapseni myös että ketään ei saa haukkua, tuijottaa, pilkata yms koska itsekin voi sairastua. Ja pärjäänkin suhtkoht hyvin ihmisten kanssa, myös ns. terveiden.