Hae Anna.fi-sivustolta

Mielenterveysongelmat ja henkiset harrasteet

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pikkusieluinen, 10.02.2011.

1. no olipa Vierailija

tyhmästi sanottu!

2. kyy Vierailija

Ei siis ole pokkaa,OK!

3. yäkk Vierailija

4. Stella B Kulkija Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Tämä on herkkä alue, jossa tuskin yhtä oikeaa vastausta onkaan. Aluksi sanon sen minkä olen tainnut ennenkin sanoa, että itse olen sillä kannalla, että henkimaailman ja ns. yliluonnollisen kanssa eläessään on erittäin hyvä olla mahdollisimman tasapainoinen, rauhallinen ja myös jalat maassa. Se mitä tapahtuu, on niin käsittämätöntä ja ihmeellistä, että sen vastaanottajan täytyy olla vahvoilla itsensä kanssa ollakseen hämmentymättä ja hajoamatta. Mutta - tämä (eikä mikään sanomani) ei ole mikään absoluuttinen totuus. Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta.

Ajatukseni on, että osa ns. yliluonnollisista kokemuksista menee mielenterveysongelmien piikkiin. Eli kyse on oman pään ja hengen aiheuttamista uskomattomista asioista, jotka on helppo tulkita yliluonnollisiksi. Tällöin on äärimmäisen tärkeää ymmärtää mistä on kyse. On hirvittävää jos hoitoon pääsy pitkittyy siksi, että ongelmat selitetään henkisillä kyvyillä.

Osa parantajista parantaa itseään. He ovat löytäneet itselleen avun ja väylän tulla eheämmäksi ja haluavat sitten jakaa siitä valaistuneina muillekin. Sanoisin kuitenkin, kuten minun opastajani sanoi: ollakseen parantaja ei voi itse olla parannettava.

Osalle nämä kyvyt - tai ainakin väite niistä - ovat myös itsetehostusta, sitä erikoisuutta jolla erottua massasta ja nousta hiukan arjen yläpuolelle. Aivan varmasti.

Ja sitten jotkut ovat aidosti parantajia, aidosti näkijöitä ja kokijoita mutta sekään joukko ei ole kovin homogeeninen. Meitä on moneksi. Tärkeintä olisi, että jokainen kuuntelisi saamaansa opastusta ja toteuttaisi sitten sitä mikä se oma tehtävä on. Joskus sen todellisen tehtävän selventäminen voi viedä aikaa, jos todella haluaa saada sen selville, eikä vain tehdä kuten itsestä parhaalta tuntuu. Pitkä initaatioriitti, joka on vain maltettava käydä läpi.

Itse olen niitä, jotka eivät kovin paljon tästä asiasta puhu. En paranna, en tee näkijän töitä mutta toimin silloin kun on oikea paikka ja hetki. Toistaiseksi näin. Kiinnostusta on hurjasti ja kuten joku muukin sanoi tuolla, joka paikassa ihmiset haluaisivat tulla "nähdyiksi" mutta toistaiseksi se ei ole minun asiani. Muuten nämä yliluonnolliset ovat luonnollinen osa elämää, ei sen ylä- eikä alapuolella. Ja kaikki ovat jo tottuneet siihen. Myös puoliso. :)

5. totta Vierailija

kerrankin asiaa täällä, yhdyn edelliseen nim.kokemusta on,
    koko elämän ajalta asiasta,tätä ei olisi voinut paremmin kertoa.
    Kohta jossa sanoit, että näkijä parantaa itsensä pitää paikkaansa ja useimmat kokevat saman, kuoppainen on näkijän tie eikä missään nimessä helppo, eikä koskaan kadehtimisen arvoinen asia, eikä siihen koskaan pyritä,
    ego pyrkii.
    Näkijäksi päädytään ja sitä jopa vastustellaan, jotain asiasta tietäneenä voin sanoa, että se ken ei koskaan näe kuten näkijä voi olla onnellinen, sillä näkeminen on hyvin vaativaa hommaa.

6. Pikkusieluinen Vierailija

Hyviä kirjoituksia. On meitä moneksi. Yliluonnollisten kykyjen takana voi olla eri motiivein, pyrkimyksin, ajatuksin, henkisen tasapainon tai tasapainottomuuden, itsekorostuksen, hyödyn ja auttamisenhalun ihmisiä. Kaipa meitä katsotaan perään ja arvioidaan, miten kykyjä käytämme ja miten emme käytä, milloin puhuu ego ja milloin on aito parantaja, näkijä ja kokija - milloin pyöritämme ihmisiä itsemme ympärillä itsemme tähden ja milloin teemme asioita toisen parhaaksi. Useimmiten ehkä sitten jotain noiden kaikkien asioiden välimuotoja?

Tuo enkelihössötys ja sen käyttäminen itsekorostuksena, on välillä työlästä joillakin. Ihan kuin elämän monimuotoisuus ja muu henkimaailma sekä sen tasa-arvoisuus vääristyisi ihailuun pelkästään enkeliolioita ja heidän värähtelyissään majailevia tai haluavia kohtaan. Aivan kuin se olisi jokin korkeampi tarkoitus ihmisenä olla enkelien kanssa ja neuvottavana melkein kaiken aikaa tai sitten on vähän tieltään eksynyt persoona. Enksuthan on niin in ja tätä aikaa. Mun mielestä enkelit eivät ole mitään sen enempää tai vähempää kuin yksi osa luojan luomia, joilla on oma tehtävänsä auttamis- ja parantamistyössä. Heidän helmaansakaan ei tarvitse jatkuvasti turvautua vaan eläminen onnistuu muillakin keinoin. Vaikka sitten toisten lähimmäisten avun ja neuvojen turvin ihan siis tavallisten jalat maassa tallaajien. Kaikkiin ongelmiin ei tarvitse korkeaa värähtelyä, suojaa ja siunausta vaan ihan ongelmanratkaisu taitoja ja rohkeutta.

Voi myös olla, että korkean värähtelyn ihmiset irroittavat jalat maassa, eivätkä edes jaksa olla haastavassa arjessa ilman nousua yläilmoihin. Mitenhän silloin toimii ihmisen oman persoonan käyttö ja elämisen taidot. Eivät ainakaan kehity sillä tavalla kuin eläessään voisi kehittyä. joillakin ainakin saattaa ohjautua niin elämä omien enkeliomainaisuuksien hakuun, että todellisuus omasta todellisesta persoonasta elämän tilanteissa on täysin kuvitteellinen ja väärä. Kuva voi olla illuusio itsestä, minkälainen kuvitelmissaan haluaisi olla ja mitä ihailee henkimaailmassa.

Varmaan tuo oikean näkijän tie on raskas. Jotenkin voisin niin kuvitella ainakin, kun voi nähdä hyvin surullisiakin asioita ja tapahtumia ja kun henkimaailmasta otetaan yhteyttä traagistenkin tapahtumien tai riitojen kautta. Aitoja ihmisiä näkijöinä arvostaa. Tuntuu vaan, että valtapuolisesti on hyvin egovoittoisia näkijöitä, jotka itsekkäästi tulkitsevat ja tekevät työtään, monesti se raha pääasiallisena motiivina. Toivonpa, että olisin tässä väärässä, vaan omat kokemukset on ainakin näyttäneet tämän asian toteen.

Itse en enää tiedä mitä haluan olla. Kaikenlaista olen kokeillut ja niskuroinut oman tien kulkijana ja oman pään sekä ratkaisujen avulla. Ennustanutkin olen joskus osuvasti. Minulle se on ollut lähinnä kokeilua ja ajanvietettä, oman intuition testausta. Monia muitakin juttuja on tullut testattua vaan vieläkin jarrupalana tunnen tarvetta katsella maailmaa. En niele juttuja niin herkästi vaan kyseenalaistan ihmisiä. Haluan katsoa tarkemmin, mitä syötetään miltäkin suunnalta ja miten. Tuntuu ihan hölmöltä katsella laumasieluisia ihmisiä, jotka ottavat vastaan kaiken mitä kuka tahansa näkijäksi itseään kutsuva syöttää. Silloinkin vaikka on selkeästi kyseessä ihminen, joka on tasapainoton - omien aisti- ja mieliharhojen hapuileva yksilö.

7. totta Vierailija

hyvä kirjoitus taas!!
    Raskaaksi välillä näkemisen tekee juuri se että on ehdottoman rehellinen aina oltava vaikka olisi niin kiltti ettei koskaan haluaisi loukata, näkijän on kerottava totuus vaikka se loukkaakin välillä (egoa) ja siitä alkaa paraneminen.
    Raskasta on myös nähdä ihmisten läpi jotka hymyillen valehtelevat mutta sen kestää kun tietää, että he ovat myös matkalla, eikä silti huonompia vain keskeneräisiä kuten näkijätkin ovat mutta elämä on tälläistä ja silti ihanaa.
    Voihan tämä tuntua mielipuoliseltä joillekkin, järjen mukaan se sitä onkin..
    mieleen tuli vielä rakastunut ihminen, tunne vie ja järki on hiljaa, silloin tehdään myös järjettömiä ratkaisuja usein.

8. tokitoki Vierailija

ehdottoman rehellinen pitää olla, mutta kaikkea ei tarvitse, eikä pidä kertoa. joskus vain on parempi olla kohtelias kuin ehdottoman rehellinen.

9. totta Vierailija

sekin on haasteellista, että tietää milloin pitää vaieta, viisautta myös.

10. erityisesti Vierailija

nykyaikana.

maailma on täynnä hölöturpia.

11. Niin Vierailija

Näin. Tuolla toisella osiolla joku jaksaa päteä miten minä sitä ja minä tätä. Uuh luulisi että seon heille uuvuttavaa. Tarve on kova itsestään ja tekemisistään julistaa. Henkinen harraste tuokin.

12. Pikkusieluinen Vierailija

Sehän siinä joskus on, kun näkee olemuksesta, elekielestä ja ihmisestä "huokuu läpi", ettei puhu totta. Vaikeaa sellaista pissitystä tai valheellisuutta on katsoa herättämättämättä vastustusta tai jonkinlaista reaktiota, jos on aikuisesta ihmisestä kyse. Halutaan ehkä pimittää tietoja tai muuten antaa väärää kuvaa asioiden oikeasta laidasta tai ihmisestä. Siis vaikkei näkijä olisikaan, tuon huomaa, mutta näkijöillä tietysti sitten vielä vaativampaa, kun tieto tulee perille muuta kautta. Olen oppinut luottamaan omaan arvostelukykyyn ja kykyyn tulkita ja vetää yhteenvetoja olemuksesta ja tarkastelemaan omalla vainulla. Rehellisyys ja valheen paljastus saa joskus sellaisen ryöppyvastaanoton ja ilkeilyn, kun ihmiset eivät sulata sitä, että heidän läpi voi nähdä ja sitä ei sulata. Vastahyökkäykset voivat olla aika rajut, kun ihmisen kuoren tai egon täytyy puolustautua iskemällä takaisin voimalla. No, kaipa se pitää yrittää hyväksyä egon temput ja jokaisen keskeneräisyys. Myös se keskeneräisyys itsessä, ettei voi sulattaa toisen valhellisuutta, jos hän yrittää sillä pelata tai hyötyä jotenkin toisen kustannuksella.

Ei kaikkea varmaan pidä kertoa, mutta on asioita, jotka on hyvä kertoa, kuten se, ettei valehtelemalla tai uskottelemalla saavuta mitään pysyvää hyvää tai aja omia etujaan polkemalla muita alemmas. Eikö vaan ole helpompaa olla tavallinen ihminen muiden rinnalla, siis vaikka kykyjä olisikin. En tiedä, itse olen sellainen omalla tavalla outo, että tykkään vaatimattomista ihmisistä, joilla se ego ei niin paljon pullistele. Egoihmiset ovat jotenkin luotaan työntäviä, kun se oma kehu ja esillä oleminen on niin tärkeää. Itse haluaisin olla vaan samalla viivalla kuin muutkin. Stella B, puhui aikaisemmin, että tilanne on välillä vaatinut näkijän kykyjä tai muuta, tällaiseen arkeen kuuluvaan asiaan haluaisin itsekin joskus valjastaa ne hengenasiat ja ominaisuudet, joita matkalla tulee vastaan ja joita on juuri tuollaiseen - toimia hetkessä tuon hetken vaatimalla tavalla. Mulla oli vaihe, jolloin tein hengen asioita ja hyviä töitä paljolti myös tunteakseni itse oloni paremmaksi ja tunteakseni olevani lähempänä korkeita värähtelyjä, vaan ei enää. Nyt oma vaihe on enemmän katsoa, makustella ja hakea normaaliutta henkimaailman ja fyysisen maailman välille. Ehkä olla vähemmän eteerinen ja henkinen ja enemmän elää ja oppia elämältä. Vaikka sitten tehdä enemmän virheitä ja törmätä seiniin, mutta oppia enemmän itsestäni ja omista vajavuuksistani ja tummista läikistä. Ehkä se katsominen tämän linssin läpi ja omien elämänkokemusten, energiatuntemusten, enkelien ja kuudennen aistin käytön testaaminen sekä eläminen raadollisena arjen ihmisenä ja perheellisenä, opettaa kriittisyyttä ja näkemään asioiden monet kulmat - henkisyyden varjot ja valot.

Olen esittänyt aika kärkkäitäkin mielipiteitä, mutta tämä on omaa pohdintaani ja oman kasvun vaiheita, joita olen halunnut pohtia kanssanne. Toivottavasti ei ole kukaan näkijä tai parantaja tai muu sellainen loukkaantunut näistä avoimista pohdinnoista.

Mielenterveys voi järkkyä kaikilla, vaan mielenterveydestä voi tulla haitallinen lieveilmiö henkisyyden kehyksiin valjastettuna, kuten tuolla aiemmin olikohan Stella B mietti. Mielenterveysongelmista kärsivä voi kuvitella olevansa hyvin asioilla kärryillä ja henkisesti hyvinkin pitkällä, vaikka kyse olisi mielen omista tuotoksista ja luuloista. Siksi on syytä olla valppaana, mitä keneltäkin ottaa ja mitä jättää ottamatta todeksi. Se on tämän ajan haasteita.

13. Epätasapaino ja tasapaino lie toisensa pois sulkevia ? Tältä pohjalta on hyvä tarkastella mielenterveyttä ja henkisyyttäkin.Yksinkertaista.

14. Nimen muutto? Vierailija

Usein ihmettelen tuota joidenkin tarvetta kehua itseään rivien välistä.Paljon kirjoitetaan ja paljon itseään hienovaraisesti rivien välistä korostetaan. Ajattelen sen olevan osa taustalla piilevää itsetunto-ongelmaa,ei sen kummempaa mielenterveysongelmaa. Hieman surullista tietenkin on että ainoita tahoja ovat nettiväylät sen purkamiseen, mutta tietenkin hienoa että edes tämä tie heille löytyy. Ja tietenkin se heille suotakoon.

15. vapaa Vierailija

täällä se on hyvin yleistä, kirjoittajat pätevät kirjoituksineen ja ovat hyvin henkistä voimissaan,
    ei kai, sitä ei voi ottaa todesta missään nimessä tai
    jos ovat kertoo se itsessään jo kaiken..
    useat ovat vuosikausia kirjoittaneet itsestään täällä,se on netti aikaa se!!

16. Pikkusieluinen Vierailija

Ehkä se luo jonkinlaista turvallisuutta tai tuttuutta ja ryhmäytymisen tunnetta niin hyvässä kuin huonossakin, jos kirjoittaa pitkään samalla nimimerkillä. Nimimerkki voi alkaa myös elää omaa elämäänsä ja ihminen voi omassa ajatuskuplassaan ja illuusiossaan haluta antaa itsestään tietynlaisen henkisen kuvan ehkä vähän paremman ja kultareunuksisen. Mikä ei tietenkään vastaa täysin sitä, mitä ihminen todellisuudessa edustaa. Harvapa täällä sanoo huonotkin asiat ja piirteet itsestään suoraan sekä "epähenkisyydet" tai keskeneräisyydet. Yleisesti vetäen ja oman kokemukseni mukaan, melkein jokainen meistä haluaa olla vähän henkisempi ja erityisempi kuin se keskiverto tavantallaaja. Liittyisikö sitten maailmanmenoon ja nettiaikaan. Maanpäällisen oravanpyörän hyppäämisestä voi hypätä seuraavaan oravanpyörään, joka on henkisyyden kärrynpyörällä tasapainottelu. Ehkä se ego siellä viipottaa ja ohjailee noissa esilläoloissa tai sitten halutaan muuten määrätä asioiden kulusta (myös muiden ihmisten kuin omien asioiden) ja tehdä arviointeja sekä usein virhearviointeja kunkin kirjoittajan olemuksista ja taustoista. Nimimerkki voi herättää myös kateutta tai joillakin ihmisillä halun "kytätä", hallita, alistaa ja nöyryyttää toista henkisyyden arvoasteikoilla ja egokamppailuilla.

Jotenkin mieleen tulee sellainen ajatus, että mitä on todellisuudessa antaa tahtonsa korkeimman käyttöön. Esimerkiksi jos on vaikka mielenterveysongelmia: skitsofrenia, kaksisuuntainen mielialahäiriö, jonkinlainen ahdistushäiriö, persoonallisuushäiriö tms. niin eihän silloin varmasti kuule sitä korkeinta ohjausta. Vain oman mielen oikuttelua ja harhoja, jotka vääristävät sekä olemassaolevan todellisuuden sekä estävät tasapainottomuudesta edes lähestymästä mitään tasapainoista energiaa tai tietoa. Silloin korkeintaan kutsuu mukaan kaikkea mikä resonoi samalla tavalla, epätasapainossa. Sitten jos henkilö näitä asioita kertoilee ja toiset vielä ottavat kertomat todesta, niin siitä vasta kärsimysten jatkumo saadaan aikaan.

Olenpa ajatellut sitäkin, miten näkijät tai meediot säilyttävät mielenterveytensä siis jos noita rankkoja ilmiöitä ja henkimaailman vierailuja alkaa esiintymään enemmänkin. Voiko lähestymisiä estää mitenkään? Onko vahva tahto siinä ainut suoja?

17. Peili kadoksissa? Vierailija

Niinpä, niinpä ;)

18. Peili kadoksissa? Vierailija

Tuskin näkijät loukkaantuvat pohdinnoista jotka liittyvät oman kasvun vaiheisiin. Ymmärtämättömyys, tuomitseminen, kapeakatseisuus ja siitä johtuva egon pullistelu voi ylettömän naivissa muodossa herättää enintään hyväksyvää ymmärtäväistä sääliä.
    Et satu olemaan huolissasi niistä tavantallaajista joita myös suomit?
    En usko että hekään välittivät. Totuushan on kuitenkin tuolla muualla ;)

19. Pikkusieluinen Vierailija

No en ole tavantallaajista huolissani, kun olen yksi heistä :) Maailma elää omien lainalaisuuksiensa mukaan, joissa totuus on jokaisen luoma, yhteiskuntajärjestelmän kapealaisuus raamittamassa käsityskarttaa ja tavoiteltavia asioita. Sitä totuutta monikaan ei saavuta puhtaimmassa muodossa, kun se aina värittyy oman persoonan ja egon mukaan. Missä kohtaa muuten olen tavantallaajia mollannut? Enpä ole tullut huomanneeksi.
    Sitäpaitsi tavantallaajilla on joskus enemmän jalat maassa kuin näkijöillä tai muilla erityiskykyjä omaavilla, mun mielestä. Tavantallaajat voivat olla henkimaailmassa mahdollisesti olla henkimaailmassa korkeammallakin värähtelyissä, kuin kykyjä omaavat henkiset, näin olen jostakin kuullut. Joten kyvyt eivät ole yhtenevät ollenkaan henkisen kehittyneisyyden kanssa, vaan ehkä juuri testi tälle elämälle.

20. Pikkusieluinen Vierailija

Niin arvostelukyvyttömyydestä ja itsekkäästä hyödyn tavoittelusta olen kyllä kritisoinnut niin auttajia kuin avunpyytäjiäkin - sen myönnän. Tätä puolta kyllä nykyaikana varsin paljon esiintyy ja hupitarkoituksessa kyselyjä sekä riippuvuutta puolin ja toisin.

21. saako kysyä? Vierailija

oletko kuullut tuon jostain, tietystä lähteestä? :)

22. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    "Siellä" on monia, jotka uskovat meitä toisia henkisempiä olevan. Annetaan heidän olla uskossaan, jookos?

23. aivan Vierailija

eikä se päteminen siihenkään lopu, usko pois.

24. Awa* Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Ei lopu ei, kun niin vahvoja mielipiteissään ja kaiken parantamisen lähettiläitä tuntevat itsensä olevan. Maailman muuttaminen inhimillisemmäksi ei toisia alas painamalla koskaan toteudu.

25. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 979
    Asiaa kirjoitat.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri