Hae Anna.fi-sivustolta

Mielenterveysongelmat ja henkiset harrasteet

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Pikkusieluinen, 10.02.2011.

1. Caris Vierailija

Tarkoitan siis että papeilta, lääkäreiltä, sairaanhoitajilta yms. vaaditaan/odotetaan vähän jonkin sortin "korkeampaa moraalia", eli siis kun on ihmisten herkkien asioiden kanssa tekemisissä niin ehkä pitäisi olla vähän miten sanoisin "herkempi", siis ei pamautella suusta mitä sattuu, ei levitellä asiakkaan asioita, siis herkkyyttä kohdata ihminen, ei mitään money talks...En nyt taida osata selittää mitä ajan takaa.

Tätä seuraavaa en ymmärtänyt ollenkaa:

"korkealta ja kovaa tipahdat kun oletat että näkeminen vaatii korkeata moraalia sekä motiivia.
    Kattoppas vaikka lähellesi, kuka itseään ylistää se itseään alentaa. Näin se vain menee. huomaat sen vielä joskus mutta siltä taholta mistä et koskaan olettaisi"

Mistä minä tipahdan kun en ole mikään näkijä enkä näin ollen voi väittää että minulla näkijänä olisi korkea moraali? Missä minä myösään ylistän itseäni? En ole väittänyt että minulla olisi korkea moraali?

2. Caris Vierailija

Tästä en myöskään ymmärtänyt oikein riehaantumistasi? Tarkoitan juuri sitä mitä sanoin että pitää uskalta puhua että rahastajiakin tällä alalla on ja huijareita, jos ei puhuta vaan kaunistellaan ja valehdellaan ettei ole niin se on maton alle lakaisua vai pitäisikö sinun mielestäsi teeskennellä ja valehdella että henkisillä asioilla kukaan ei huijaa eikä rahasta, jos niin miksi niin pitäisi teeskennellä? Jos olet itse näkijä niin eikö sinulla ole sen vertaa ammattiylpeyttä että haluaisit puhdista alasi väärinkäyttäjiltä?

3. näkijä Vierailija

hyvä kirjoitus, näkijöiden täytyy olla pää pilvissä, joskus jo sen vuoksi miksi ovat näkijöitä,
    mutta täytyy osata myös tulla maantasalle eli voi leijua milloin sitä tarvitaan ja taas arjessa olla tasapainoisesti maan pinalla.
    Näkijän siis täytyy haltsata homma kuten esim.mielenhallinta ja tuntea itsensä ja hyväksyä itsessä hyvä/paha.
    Jos täällä kritisoidaan näkijää se on hyvä asia jos ei ole vain leukailua.
    Itsensä tunteva näkijä näkee kaikissa kirjoituksissa hyvääkin ja ihmisillä on jopa omista poikkeavia oikeasti erilaisia näkökantoja ja niistä voi oppia aina uutta.
    Täällä minusta on paljon erittäin fiksuja kirjoittajia juuri niissä jotka sanovat itseään taviksiksi kuten sitten myös niitä jotka kutsuvat itseään melkein mestareiksi ja ovat alkaneet opettaa melkein kaikkia täällä, sisällöltään itseään jankuttaen ja vain jotain kummaa jalustaa itselleen hakien, sellainen paljastuu aina, ihmiset varsinkaan tavikset:) eivät ole tyhmiä.

4. Millä ja miten Vierailija

Niinkuin sanoin, tulet huomaamaan sanani todeksi. Jos et, niin se on oma häpeäsi, kiitos kun tiedotit että vastasit minulle ;)

5. no onpas Vierailija

Tässä tekstiä missä näkijä nostetaan ylijumaliseksi sekä erehtymättömäksi ja samaan lauseeseen piiskataan siitä jos näkijä erehtyy ja kuinka näkijän tulee nöyrtyä joka ainoaan kritiikkiin koska näkijän kuuluu olla nöyrä.
    Hohhoi.
    Voi jeesus. Mitähän tähän taas sanoisi?

6. näkijä Vierailija

Nöyryys ymmärretään monella tavalla, kynnysmattona oleminen ei ole nöyryyttä vaan uhrina oloa jota en kannata, enkä pidä näkijöitä missään nimessä jumalina, olemme näkijöitä samalla kun joku on hitsari, se on amattinimike.
    Täällä olen huomannut sen, että jos sanon ,että näkijä on näkijä se on ylimielisyyttä jos taas sanon,että näkijä on nöyrä, ei sekään ole hyvin, no tämä on ymmärettävää joskin ristiriitaista.

7. Caris Vierailija

Onko tuo ennustus? Ja jos en tulekkaan huomaamaan niin voit sanoa että on oma häpeäni?
    Helppoa tämä ennustaminen. :D

Miten tiedotin vastaavani sinulle?

8. Toyota Carina Vierailija

Ei vain tällä alalla vaan joka alalla on rahastajia ja huijareita pilvin pimein.

9. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    En ole lukenut muuta ketjua vaan vastaan vain tähän aloitukseen olette varmaan jo pohtineet vaikka mitä ja kenties aihe kaluttu jo loppuunkin asti.

Mutta räväytän silti ajatukseni tästä aiheesta, mitä mieltä olen meielenterveysongelmista, elikkä sitä, että on valittu täysin väärät potilaat. Miten niin on alunperin päässyt käymään, sen tiedon löytäisi joku tilastotieteilijä nopeasti tutkimalla historiankulkua aiheesta.

Veikkaan, että aikojen alusta, on ollut hankala ihminen joka ei ole suostunut käyttäytymään kuten yleinen tapa on vaatinut, pistääkseen tämän henkilön hiljaiseksi on kehitelty monenmoisia käytäntöjä. Myöhemmin on keksitty nimittää tilannetta sairaudeksi, eikä omaksi ymmärtämättömyydeksi. Tämän jälkeen on siis kokeiltu jos jonkinmoista alistustoimenpidettä, on suljettu yksin pimeisiin huoneisiin tai kahlittu liikkumattomaksi. Aika sadistisia keinoja käyttäen.

Eli vastaan, että diagnosointi on täysin puutteellinen yhä edelleen. Näitä ihmisiä on kohdeltu käsittämättömin tavoin, tuupattu luonnotonta lääkettä parantamisen/kuuntelemisen sijaan.

Elikkä tutkin aihetta uudelleen ohittamalla tuon kaiken ylilyönnin aivan alkutekijöistä. Potilaani on oma läheiseni jota nyt kuuntelen, kerrankin hän saa sanoa mitä on sisällään, eikä ole vähän se epäilen. Samanmoisista kokemuksista hän kertoo kuin monet uskon/henkisentienkulkijat tekemisissä olevat.

Luottamus itseensä on hältä mennyt vuosikymmeniä sitten lääkityksen myötä. opettelen selvittämään mikä on mennyt pieleen lääketieteeltä inhimillisestä kohtelusta tai edes omaisten infoamisesta. Toivon löytäväni isälleni inhimillisen vanhuuden, hän on äärettömän kiltti mies.

Mielestäni juuri tämä sairaus pitäisi lääketieteenkin alkaa käsittelemään uudenlaisella tavoin. Nobelin miltei saanut lobotomia suomessakin vielä kai 70 luvulle asti, yksi törkeimmistä ylilyönneistä.

Tätä virhettä varten olen syntynyt uudelleen poistaakseni erheen.

Mielenterveyshoitajia olen nyt useammankin haastatellut, löytyy listaltani yli 30v tehnyttä ja nuorempaa. Löytyy entinen mielenterveystyöntekijä joka on itse sairastunut mieleensä ja kertomuksia häneltä työstä.

Löytyy myös isäni havainnot kaikesta hänelle tapahtuneesta. Kuinka hän omilla vaistoillaan osaa tulkita hoitajien mieliä. Hänen luokittelutapansa on aika pätevä myös.

Hoitajan kanssa ensimmäistä kertaa jutellessani hän totesi minun soveltuvaksi tukihenkilötoimintaan, mutta näkemykseni saattaa olla niin kovin toisenlainen kuin virallisen lääketieteen.

Haluaisinkin nyt herättää keskustelua mitenkä näitä ihmisiä on kohdeltu ja onko se ollut inhimillistä laisinkaan? Ja minkämoiset ihmiset haluavat kohdella heitä miten on kohdeltu. Mitä on se todellinen mielenterveys joka kääntää selkänsä ongelmille yrittämättä parantaa jos se on mahdollista?

Otan myös mielellään mailia jos jollakulla on antaa ajatuksia aiheesta privaatistikin.

10. Anita* Aurinkoinen Sydämmen asialla

Saadut tykkäykset:
    0
    Siinäpä kiteytettynä kerroit aika paljon todellisuuden harhasta.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri