Mielenterveyteni ei enää kestä nykyistä työtäni (puhelinmyyjä), mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hulluksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hulluksi

Vieras
Olen siis ollut 2 vuotta puhelinmyyjänä, enkä ihan oikeasti kestä enää päivääkään. Olen kerran jo joutunut jäämään työuupumuksen ja masennuksen takia sairauslomalle ja nyt tuntuu, että sama on edessä, jos vielä jään tuonne.
Olen yrittänyt etsiä muita töitä, mutta niitä ei ole löytynyt.
Mitä teen? Jos jään työttömäksi vapaaehtoisesti, tulee ilmeisesti 3kk karenssi kunnes saan työttömyyskorvausta? Voiko sitä mitenkään välttää? En haluaisi hakea taas sairauslomaakaan, enkä tietysti tiedä edes saisinko. Voisinko hankkia jonkun lääkärintodistuksen, etten enää pysty olemaan työssä?

Älä ainakaan irtisanoudu. Hae sairauslomaa, jatka työnhakua, kehitä työnhaku- ja ammattitaitojasi, selvitä koulutusmahdollisuuksia ja odota, kunnes sinut irtisanotaan.

Sairasloma haet ja sitte saikulla etsit uutta työpaikkaa. Ei kannata irtisanoutua. Tolsin jos irtisanoudut ja saat karenssin niin sossusta toimeentulotukea voit hakea karenssiajalle.

Itse neuvoisin avaamaan keskustelun lähimmän esimiehesi kanssa ja purkamaan asiaa myös sitä kautta. Tiedä vaikka irtisanoisivat sinut itse, mikäli työnjäljessäsi siihen perusteet löytyy.

Ei välttämättä tule karenssia, jos saat lääkärinlausunnon terveydentilastasi. Mutta nämä lausunnot käsitellään tapauskohtaisesti, joten mahdoton sanoa varmaksi mitään.

[QUOTE="vieras";28726608]Puhelinmyyjän työ tekee hulluksi? Miksi sitä sitten tällä palstalla suositellaan joka ikisessä työttömyys -ketjussa?[/QUOTE]

sen vuoksi kun siihen duuniin pääsee todella helposti

Uskaltauduin nyt varaamaan ajan lääkärille, katsotaan mitä hän sanoo asiasta :) Tuota potkujen pyytämistä olen kokeillut, mutta eivät suostu. En myöskään saanut ylimääräisiä palkattomia vapaapäiviä.

Ja vieras kysyi, että miksi puhelinmyyjän työtä suositellaan, niin kyllä minäkin olen sitä mieltä, että puhelinmyyjän työ on ihan ok jonkin aikaa. Itsekin kestin sitä hyvin lähes vuoden, sitten jatkuva torjutuksi tuleminen, haukkujen kuuntelu ja esimiesten painostus ja uhkailu alkoivat vaatia veronsa. Täytyy olla todella kovapintainen, että sitä pystyy pitkään tekemään, mutta hetkelliseksi työksi se on ihan hyvä ja opettavainen.

Jatkan vielä, että itselleni pahin on ehkä se, että puhelinmyyjällä ei ole mitään ihmisarvoa. Ei asiakkaiden, eikä esimiesten silmissä. Esimiehet arvottaa myyjät pelkästään myynnin perusteella, jos et myy tarpeeksi, sinulle todellakin kerrotaan, että olet täysin arvoton.

Yhteistyössä