Mielialalääkkeitä syöviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ehkä edessä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Syön Optiparia, eli ihan masennuslääke. Olen laittanut sen puoliksi, eli aika pienellä annoksella syön. Olen ihan terve ja hyvin koulutettu ym. Minulla on vaan ikävä vaiva, että kun stressaannun, saan helposti paniikkihäiriön. Voin siis olla vaikka viisivuotta ilman lääkitystä, jos kaikki on OK, mutta elämän stressaavissa tilanteissa minulle tulee aika helposti paniikki. Olen hakenut siihen lääkettä, kahdessa viikossa se aina alkaa auttamaan. Ei ole ollut sivuvaikutuksia ja ei ole aiheuttanut riippuvuutta.

mulla kokeiltiin monia erilaisia, jotka ei sopineet. sitten tuli eteen mirtazapin joka auttoi kyllä masennukseeni mutta voi luoja sitä turvotusta ja lihomista!!!! 2kk aikana tuli 11kg painoa ja päälle valtava turvotus. minuun jäi kuoppa jos painoi vaikkapa jalkaan tai käteen.... se lääkitys siis lopetettiin. sitten kokeltiin sellaista kuin efexor ja se oli minun pelastukseni. kärsin vakavasta masennuksesta ja erittäin voimakkaista paniikkihäiriöistä ja kuolemanpelosta. olin itsetuhoinen ja vailla järkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
mulla kokeiltiin monia erilaisia, jotka ei sopineet. sitten tuli eteen mirtazapin joka auttoi kyllä masennukseeni mutta voi luoja sitä turvotusta ja lihomista!!!! 2kk aikana tuli 11kg painoa ja päälle valtava turvotus. minuun jäi kuoppa jos painoi vaikkapa jalkaan tai käteen.... se lääkitys siis lopetettiin. sitten kokeltiin sellaista kuin efexor ja se oli minun pelastukseni. kärsin vakavasta masennuksesta ja erittäin voimakkaista paniikkihäiriöistä ja kuolemanpelosta. olin itsetuhoinen ja vailla järkeä.

ja alkuun nuo lääkkeet aiheuttaa kamalaa pahoinvointia ja jopa masennuksen ym pahenemista. tervehdyttävä vaikutus alkaa vasta n. 2vko käytön jälkeen.

itse en enää lääkkeitä tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Käytän tällä hetkellä citalopramia 20mg. Sain joskus aiemmin Efexor depotia ja se nosti verenpaineeni ihan järkyttäväksi. Jytke vain kävi korvissa... Mirtzapin nukutti liiankin hyvin. Kun pillerin otti illalla, oli taju kankaalla koko yön. Lopetin sen hyvin pian.

Alkuun citalopram aiheuttaa oireiden pahentumista, eli minulla levottomuutta, ahdistusta ja stressin lisääntymistä. Yöunet olivat melko villejä ja aamulla piti miettiä, että olenhan todella omassa sängyssäni, kotona.

Yhteistyössä