Mielipide kirpparin hinnoista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koiruus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koiruus

Vieras
Autahan ystävää mäessä!!!

Olen lähdössä ensimmäistä kertaa kirpparille myyjän roolissa ja on kamalan vaikea hinnoitella noita tuotteita. Joten paljon on "hyvä" hinta vaatteille jotka ovat ostettu uutena ja olleet yhdellä pojalla eli osa on erittäin hyväkuntoisia. Rupu vaatteen hinnoittelen sentteinä mutta nämä kalliit tuottaa päänvaivaa.

Myyntiin olisi menossa pääsääntöisesti bodyja ja potkuhousuja. Muutamat kengät sekä asusteet. Kannattaako tuollaista reilua muovikassillista lähteä edes myymään? Kuinka paljon kannattaa ottaa myytävään peruspöytään?

Lisäksi kerrothan hyvät vinkit aloittelijalle! Tottakai pesen ja silitän vaatteet mutta mitä pitäisi muuta tehdä?

Käy katsomassa sieltä samalta kirpparilta mitä hintaa muut pitävät. Tuntuu, että eri kirppareilla on vähän eri hintaluokat. Itseä tääm on auttanut hinnoittelussa. Tokihan reilua muovikassillista kannattaa lähteä myymään, jos niistä eroon haluat. Itse vain olen tarkka, että tavaraa on niin paljon, että saa ainakin pöytävuokran pois. Itse olen käynyt aina järkkäämässä välillä pöytää ja samalla vienyt lisää tavaraa, koska en jaksa tonkia joidenkin täpötäysiä pöytiä. Jos sulle on kertynyt koriste-esineitä hyllyjen perälle, niin laita ihmeessä myyntiin. Meni mulla kuin kuumille kiville :) Onnea myyntiin!

Lastenvaatteet max. 2 euroa. Perusvaatteet 0,50-1 euro, joissa pientä pesunukkaa. Jos yrittää myydä liian kalliilla, ei saa edes pöytävuokraa. Itse ainakin siirryn seuraavaan pöytään heti jos yksikin tuote on ylihintainen.
Valitettavasti nykyään on älyttömiä hintoja osalla myyjistä. Saahan niistä välillä naurut, mutta kuitenkin.

Mä maksan bodyista ja potkareista ihan korkeintaan 3?, mutta sitten ei tosiaan saa olla mitään tahroja, kulumia tai muuta moitittavaa.
Jonkun pikkutahraisen tai vähän kuluneen voin ostaa max 50 sentillä.

Hyväkuntoiset kengät (lähes käyttämättömän näköiset) voisin ostaa 3-8 eurolla, vähän nuhjuiset max 3?, jos on yhtään enemmän kuluneet, niin hyllylle jäävät.

Kävin chef katsomassa sun ostamia vaatteita ja täytyy myöntää että aika edullisia löytöjä olet tehnyt :)

Kaikki parhaat jätän itselleni koska ne tulevat uusio käyttöön taikka sitten annan vaikka kaverille ilmaiseksi. Itse en ole valmis myymään eurolla mm. Benettonin, Espiritin jne vaatteitamme.

Niin täytyy varmaan lähteä katselemaan noita hintoja ihan paikan päälle että saa 6pv aikana myytyä edes jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja koiruus:
Kävin chef katsomassa sun ostamia vaatteita ja täytyy myöntää että aika edullisia löytöjä olet tehnyt :)

Kaikki parhaat jätän itselleni koska ne tulevat uusio käyttöön taikka sitten annan vaikka kaverille ilmaiseksi. Itse en ole valmis myymään eurolla mm. Benettonin, Espiritin jne vaatteitamme.

Niin täytyy varmaan lähteä katselemaan noita hintoja ihan paikan päälle että saa 6pv aikana myytyä edes jotain.

Mulla on hyvät mahdollisuudet käydä säännöllisesti kirppiksellä, joten olen aika tarkka sen suhteen että mitä olen valmis lastenvaatteista maksamaan.

Ja koska käyn isoilla kirppiksillä, niin en maksa 2 euroa bodysta, jonka viereisestä pöydästä saa eurolla jne. :)

Välillä ei löydy mitään järisyttävän halpaa, mutta joskus löytyy ihan helmilöytöjä, kuten nyt tuo Ellen takki :heart: kunto uutta vastaava, sopii tuolle neidille kuin nakutettu ja hinta 6?! Kun ottaa huomioon vielä sen, että tuloillaan on toinenkin käyttäjä ko. takille, niin olisi ollut rikos olla ostamatta sitä :)

Jos sulla on myytävää vain 1 muovikassillinen, niin mieti uudelleen kannattaako lähteä. Paikkavuokra on yleensä jotain 25-40 euron väliltä per viikko, joten noita euron bodyja menee melkein se kassillinen pelkkään paikkavuokraan.

Yhteistyössä