Mielipidetutkimus sen kertoo: suomalaiset ovat pahoja rasisteja!! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lisää suvaitsevaisuuskoulutusta suomalaisille
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lisää suvaitsevaisuuskoulutusta suomalaisille

Vieras
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Yli+puolet+suomalaisista+tiukentaisi+maahanmuuttopolitiikkaa/1135255774989
Yli puolet suomalaisista tiukentaisi maahanmuuttopolitiikkaa
31.3.2010 4:19
A A Miska Rantanen

Kirjoittaja on politiikan toimittaja.

Sähköposti Miska Rantanen
Helsingin Sanomat

Kolme viidestä suomalaisesta pitää Suomen maahanmuuttopolitiikkaa liian löyhänä. Peräti yhdeksän kymmenestä on sitä mieltä, että rikoksista tuomittuja ulkomaalaisia pitäisi voida karkottaa Suomesta nykyistä helpommin.

Silti yli puolet hyväksyisi turvapaikanhakijoiden vastaanottokeskuksen lähelle kotiansa.

Eri puolueiden kannattajista tiukimmin maahanmuuttoon suhtautuvat perussuomalaisten äänestäjät. Kritiikkiä esiintyy myös kokoomuksen, kristillisdemokraattien ja keskustan kannattajien riveissä.

Tiedot käyvät selville maahanmuuttokriittisen Homma-yhdistyksen Taloustutkimus Oy:llä teettämästä tutkimuksesta, jossa selviteltiin maahanmuuttopolitiikkaan liittyviä mielipiteitä.

Lähes puolet kaikista vastaajista vaikeuttaisi turvapaikan saaneiden perheenjäsenten, turvapaikanhakijana ja kiintiöpakolaisena maahan tulemista.

Vähintään kolme neljästä on samaa mieltä väitteistä, joiden mukaan turvapaikanhakijoiden ja pakolaisten pitäisi sopeutua nykyistä paremmin suomalaisten tapoihin, ja että heillä on liian hyvät sosiaalietuudet.

Hommaforum on verkkoyhteisö, joka kerää yhteen suomalaisen maahanmuuttopolitiikan kriitikoita. Omaa mielipidetutkimusta hommalaiset alkoivat viritellä viime tammikuussa.

"Ihmiset kokivat, että tällaista tutkimusta ei ole vielä tehty ja että sellaiselle olisi tarvetta", kertoo yhdistyksen puheenjohtaja Matias Turkkila.

Hommaforumilla on usein syytetty isoja viestintätaloja siitä, että ne väheksyvät maahanmuuttopolitiikan kielteisiä seurauksia.

Just hieno kukkahattutätiyleistys. Maahanmuutosta ei saa puhua kriittisesti, muuten olet rasisti. Loistavaa.

Eikö se nyt ole itsestään selvää, että maassa eletään maan tavalla tai sitten lähdetään pois? Ei tänne todellakaan kaivata mitään shariaviritelmiä tms.

Noissa tilastoissa olisi varmaan suuria eroja jos tutkimukset tehtäisiin alueittan.

Rasismi on mielestäni rikos ja silkkaa pahuutta mutta mitään tekemistä sillä ei välttämättä ole sen asian kanssa että haluaa tiukentaa maahanmuuttopolitiikkaa. En ymmärrä miksi nämä asiat aina yhdistetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
En mä ole rasisti vaan realisti. Mun mielestä Suomessa on ihan tarpeeksi elämäntapatyöttömiä ilman että niitä vielä muista maista tänne otetaan.

ei se nyt ihan noinkaan mene. Moni munkin kavereista haluis tehdä töitä ,mutta ei saa juuri sen takia ,kun ei ole suomalainen. :(

Onko USA:n käytäntö teistä rasistinen? Työviisumit todella tiukassa ja vain sellaiset saa, joiden osaamista oikeasti maassa tarvitaan? En usko, että kukaan Suomessakaan tällaista maahanmuuttoa vastustaisi.

En mä ole rasisti vaan realisti. Mun mielestä Suomessa on ihan tarpeeksi elämäntapatyöttömiä ilman että niitä vielä muista maista tänne otetaan.

Peesi.
Ja tuo rasismi kortin käyttö on menny liiallisuuksiin, jos ihminen itse on idiootti ja sanot siitä, niin heti saa rasistin leiman otsaan vaan sen vuoksi että on eri maalainen |O
Ja muutenki saa olla varpaillaan välillä että mistä tekemisestä ja sanomisesta saat syytteen yms. mun kaverin äiti oli tansseissa eikä halunnu tanssia KENENKÄÄN miehen kanssa, no joku iranilainen mies oli tullu pyytämään tanssimaan, oli kohteliaasti kieltäytyny. Tämä mies oli menny pokelle sanomaan että nainen on rasisti ja poke joutu laittamaan pihalle hänet, varsin reilua :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:

ei se nyt ihan noinkaan mene. Moni munkin kavereista haluis tehdä töitä ,mutta ei saa juuri sen takia ,kun ei ole suomalainen. :(

No ei varmasti ihan kaikki ole elämäntapatyöttömiä ja tule tänne vain hyväksikäyttämään valtiota mutta valtaosa maahanmuuttajista kuitenkin on työttömiä ja elävät sossuntuilla eikä ole aikomustakaan muuttaa asiaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Ennuste+Vieraskielisten+m%C3%A4%C3%A4r%C3%A4+jatkaa+nopeaa+kasvua+Helsingin+seudulla/1135255771682

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/suomi-ei-ole-valmistautunut-lukutaidottomien-maahanmuuttajien-tuloon/174817

Niin lisääntyy ja kohta saadaan ihan tosissaan miettiä miten asiat saadaan hoidettua.

mutta valtaosa maahanmuuttajista kuitenkin on työttömiä ja elävät sossuntuilla eikä ole aikomustakaan muuttaa asiaa.

Itseasiassa ei ole valtaosa eikä edes lähellekään puolet. Oikea työttömyysprosentti taitaa olla 29.
Ja mitäköhän sinäkin tiedät kenenkään täysin tuntemattoman ihmisen haaveista ja aikomuksista opintojen ja työelämän suhteen?

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
mutta valtaosa maahanmuuttajista kuitenkin on työttömiä ja elävät sossuntuilla eikä ole aikomustakaan muuttaa asiaa.

Itseasiassa ei ole valtaosa eikä edes lähellekään puolet. Oikea työttömyysprosentti taitaa olla 29.
Ja mitäköhän sinäkin tiedät kenenkään täysin tuntemattoman ihmisen haaveista ja aikomuksista opintojen ja työelämän suhteen?

Joo-o, tämä on taas näitä keskusteluja joihin ei voi osallistua ilman että saa paskaa niskaan.

Joo-o, tämä on taas näitä keskusteluja joihin ei voi osallistua ilman että saa paskaa niskaan.

Halusin vain korjata väärän väittämäsi ja hieman ojentaa sitä miten rumasti puhut muista. Missä kohtaa sinä sait paskaa niskaan ???
Pyydän vilpittömästi anteeksi jos ihan oikeasti koit että sinua loukkasin.

Tämähän oli selvästi provosoiden tehty aloitus!
Onhan se selvää,että Suomen systeemi vuotaa ja pahasti kun kaiken maailman kerjäläiset käyvät täällä vähän väliä "tienaamassa", rikolliset maahanmuuttajat saavat ihan rauhassa jatkaa hommiaan, käydä välillä vankilassa ja sitten taas sama kierre jatkuu. Karkotetutkin tulevat tänne takaisin tuosta vain väärillä papereilla. Samalla ulkomaalaisen kanssa avioituneet, sekä suomalaiset naiset että miehet joutuvat joskus vuosiakin taistelemaan yhteisen elämän puolesta Suomessa kun syytetään lumeliitosta, vaikka ei olisi mitään syitä. Samaan aikaan kaiken maailma huumehörhöt ja shoppailijat vaan kävelevät rajan yli ja ilmoittautuvat turvapaikanhakijoiksi kunnes keksivät toisen keinon jäädä maahan. Tämä ei ole rasismia vaan ihmettelyä, mitä päättäjät oikein tekevät/ajattelevat?!?

Silmäilin vain nopeasti tuon artikkelin läpi, enkä nyt oikein ymmärtänyt mikä tässä oli rasistista. Kun mailla menee taloudellisesti huonosti, on varmaan aika luonnollista ettei toivota hirveitä maahanmuuttaja määriä lisää.

Toinen asia on taas sitten oikea rasismi, se ilmeisesti kanssa tuppaa lisäntymään, kun ihmisten oma "kurjuus" lisääntyy. Työpaikka lähtee alta, tutustutaan taas kossupulloon ja tummaihoisen naama alkaa ärsyttää metrossa. Ja suunsoitto alkaa.

Halusin vain korjata väärän väittämäsi ja hieman ojentaa sitä miten rumasti puhut muista. Missä kohtaa sinä sait paskaa niskaan ???

En mä nyt mitenkään erityisemmin loukkaantunut :D Mua vaan ärsyttää kun itse yritän ilmaista mielipiteeni loukkaamatta muita mutta varsinkin näissä rasisti ja imetyskeskusteluissa joku aina väkisin vääntää sen asian ihan muuksi kuin mitä tarkoitan. Ja mua ärsyttää kun en osaa oikein verbaalisesti ilmaista itseäni kunnolla ja siitä syystä ne asiat saa helposti väännettyä. :D

En mä nyt mitenkään erityisemmin loukkaantunut :D

No hyvä :flower:
Mutta en kyllä vääntänyt sun sanomisia yhtään mitenkään vaan korjasin virheen.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:

Peesi.
Ja tuo rasismi kortin käyttö on menny liiallisuuksiin, jos ihminen itse on idiootti ja sanot siitä, niin heti saa rasistin leiman otsaan vaan sen vuoksi että on eri maalainen |O
Ja muutenki saa olla varpaillaan välillä että mistä tekemisestä ja sanomisesta saat syytteen yms. mun kaverin äiti oli tansseissa eikä halunnu tanssia KENENKÄÄN miehen kanssa, no joku iranilainen mies oli tullu pyytämään tanssimaan, oli kohteliaasti kieltäytyny. Tämä mies oli menny pokelle sanomaan että nainen on rasisti ja poke joutu laittamaan pihalle hänet, varsin reilua :headwall:

No toihan on nyt ihan puhdasta peetä. Ihan naurettava tarina.

En mä nyt mitenkään erityisemmin loukkaantunut :D

No hyvä :flower:
Mutta en kyllä vääntänyt sun sanomisia yhtään mitenkään vaan korjasin virheen.

Juu mutta siis kun itse ei osaa selittää niin silloin tulee aina väärinkäsityksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja X:
Tämähän oli selvästi provosoiden tehty aloitus!
kaiken maailman kerjäläiset käyvät täällä vähän väliä "tienaamassa",

Kerjäläiset on olleet jo viimeiset pari viikkoa Helsingissä, samoilla paikoilla istuskelevat kuin viime vuonna. Tämä varmaan tietää myös sitä että keskustassa ei saa kesemmällä terassilla syödä rauhassa :/

Alkuperäinen kirjoittaja hattutäti ilman kukkaa:
Onko USA:n käytäntö teistä rasistinen? Työviisumit todella tiukassa ja vain sellaiset saa, joiden osaamista oikeasti maassa tarvitaan? En usko, että kukaan Suomessakaan tällaista maahanmuuttoa vastustaisi.

No eiköhän työviisumi ja turvapaikanhakija ole vähän eri asia :)

Yhteistyössä