Hae Anna.fi-sivustolta

Mielipiteen Muutoksen Liikelait

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä tämänimi, 25.07.2010.

1. just joo Vierailija

Mit' jos nyt oikeasti rauhotuttais?

2. puutun keskusteluun Vierailija

Riippuu siitä mitä vakinikillä tarkoittaa. Joillekkin vakinikki voi olla sellainen millä on esim. vuosikausia kirjoitellut. Pitäisikö sanoa, että kirjoittaa myös vakinikillä jos kirjoittaa yhteen ketjuun samalla nimellä, jota jotkut tekevät? Montako kirjoitusta tulee kirjoittaa sammalla nimellä, jotta sitä voisi vakinikiksi sanoa?

Jahtaamisella voidaan tarkoittaa eri asioita. Olen eri mieltä siitä, että vain vakinikkejä voidaan jahdata. Jos kirjoittaa muutaman kirjoituksen tai vaikka yhden samalla nimellä, niin kyllä heitäkin voisi jahdata. Siten, että joku toistuvasti ottaa esille tämän kirjoittajan sanomiset ja voi vielä tulkata niitä väärin siten, että kirjoittajan sanomiset saadaan kuulostamaan joltain muulta, kuin mitä ne olivat. Ja tietenkin siten, että kirjoittaja joutuu negatiiviseen valoon. Jahtaamiseksi voisi sanoa sitäkin, että yhtä kirjoitusta tai yhtä asiaa siinä kirjoituksessa vatvotaan useita päiviä tai jopa viikkoja ja useissa ketjuissa saman ihmisen toimesta. Jos ei tykkää jonkun mielipiteestä jossain kirjoituksessa, niin eikö riitä että siitä kerran sanotaan. Jatkuva saman asian vatvaaminen voi muodostua jahtaamiseksi.

Uskon, että jokainen tarpeeksi selväjärkinen tuntee itse onko jahdattu vai ei. Enkä usko etteikö suurin osa elleistä olisi kykenevä itse tietämään mitä tuntee ja miksi. Kuvittelu muusta olisi toisten aliarviointia. Nettikiusaamiseen taitaa kuulua se, että mitätöidään toisen tunteet. Ihan oikeasti, mistä me voisimme tietää miten kykenevä joku on tunnistamaan tunteensa, varsinkaan jos ei henkilöä tunne, mitä me emme tee, jos ei ole edes vakinikkiä. Ja jos en tiedä, niin mieluummin oletan, että jokainen tunnistaa tunteensa, kuin että olettaisin päinvastaista. Jos taas henkilö omalla käytöksellään osoittaa täällä että tunteiden tuntemisessa on vajausta, niin sitten voin muuttaa mielipidettäni.

Uusikin voi olla vaikka olisi joidenkin mielestä vanha, riippuu siitä, kehen vertaa.

PS. Jos täällä esim. poimittaisiin jostain sinun tekstistäsi yksi yksityiskohta ja mieluiten jopa niin, että se jää asiayhteyden ulkopuolelle ja sitä tulkittaisiin yksityisiin sanoihin jumittumalla ja niitä väärin tulkiten ja tätä toistettaisiin useissa eri ketjuissa, niin enpä usko että ois sinustakaan kovin hauskaa.

3. Sem. Vierailija

Sellaistahan se vaan on, ei hauskaa mutta mitäpä siitä, sellainen vaan nyt on olemassa. Antaapi olla.

4. 'wink' Vierailija

Tuon "vakinikin" voi tosiaan käsittää monella tavalla. Minä en pidä vakinikkinä yhdessä ketjussa käytettyä nimimerkkiä.

Oletko pannut merkille, että tällaiset "jahtausketjut" ovat täynnä ns. tuntemattomia nimimerkkejä? Ja että sama toistuu ketjusta toiseen? Uusia nimimerkkejä putkahtelee esiin useimmiten juuri silloin, kun arvostellaan esim. tässä Vesimiestä? Todennäköisesti joku näistä kirjoittajista kirjoittaa seuraavaan ketjuun taas eri nimimerk(e)illä -en sanoisi, että hänellä silloin on kaksi vakinikkiä.

Edelliseen liittyen; toki jahtaamisenkin voi käsittää eri tavoin.
    Minä en kuitenkaan pitäisi tuota esimerkkiäsi jahtaamisena -se on tietyn kirjoituksen ruotimista.

Jahtaamisella minä tarkoitin tässä yhteydessä NIMIMERKIN jahtaamista. Joidenkin ketjujen kohdalla tuntuu siltä, että kirjoituksella ja sen sisällöllä ei ole mitään merkitystä, ainoastaan sillä, kuka kirjoittaa.
    Tietyt nimimerkit eivät saa minkäänlaisia reaktioita aikaan, kirjoittivatpa he melkein mitä tahansa. Samalla joku toinen saa aikaan oikean viestitulvan samalla asialla ollessaan. Mistä muusta tuo ero johtuisi kuin nimimerkistä ja sen takana olevasta ihmisestä luoduista mielikuvista?

Näinkin on käynyt. Useimmiten se on huvittavaa.

5. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    Siis jos ei ihminen kirjoita samalla nikillä, niin eihän häntä voi jahdata. Eihän kukaan tiedä, että hän on tuo ja tuo, jos kirjoittaa eri nikillä. Haloo, ajattele vähän.

En päätä mikä on haukkumista, jos joku kokee haukkumiseksi se on, pyydän anteeksi jos joku on kokenut minun tekstini haukkumiseksi, en ole tarkoittanut siksi. Ei sun tämä teksti ole haukkumista, se on mielipiteenilmaus, anteeksi jos olen joskus jotakin sanonut jota olet käsittänyt haukkumiseksi, en ole tarkoittanut. Kannattais sanoa heti, niin pyydän anteeksi heti.

6. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    Mä olen pahoillani jos olet saanut tämän kuvan. Mä olen Etelä-Pohjanmaalta ja sielä sanotaan ilman mitää krumeluureja suoraan, ei pahalla eikä ilkeästi. Sä olet muualta, sä et käsitä sitä, mutta pyydän anteeksi jos olen sinua loukannut.

7. puutun keskusteluun Vierailija

Miksi joidenkin vakinikkiä käyttävien kirjoituksiin tartutaan, vaikka juuri siinä kirjoituksessa ei olisi mitään ärsyttävää?

Minä luulen, että se johtuu siitä, että mitä enemmän on tänne samalla nikillä kirjoittanut, niin sitä enemmän on tietoa ihmisestä. Tietoa, jota käytetään hyväksi kun tälle henkilölle vastataan. Voihan jollain olla muistissa jotain hyvin kauan aikaa sitten sanottua, jonka vaikutus tulee mukaan vastaukseen, sanottua, jota sinä uudempana et edes tiedä. Et tietenkään silloin ymmärrä miksi tulistutaan, vaikka tekstissä ei näyttäisi olevan aihetta siihen.

Jahtausketjuissa on todellakin paljon uusia nimiä, sekä jahtaajissa, että puolestapuhujissa. Olen joskus ajatellut, että siellä voisi oikeastaan olla vain kaksi henkilöä jotka riitelee. Jahtaaja eri nimillä ja hyökkäyksen kohde itse puolustamassa itseään eri nimillä. Jotkut ovat täällä myöntäneetkin puolustavansa itseään eri nimillä ja kirjoittavansa härskimmät kommentit puskanikeillä ja vakinikillä vaan neutraalimmat kommentit. Olen myös huomannut joskus, kuinka puolustaja käyttää tismalleen samoja sanontoja kuin hyökkäysen kohde. Eli mitä ilmeisimmin on samasta henkilöstä kysymys.

Jotkut saa todella kirjoittaa mitä tahtoo. Voi olla että joistakin on luotu jo niin pöhkön kuva, että ei viitsitä välittää, ehkä jopa säälitään. Eli jahtaamisen voisi käsittää sitenkin, että tältä henkilöltä odotetaan enemmän kuin jo pöhköksi todetulta. Harvemmin kirjoittaville, joita ei tunneta tarpeeksi hyvin, voi vastata vain siihen tekstiin vedoten, mitä sillä hetkellä on kirjoitettu. Ei olla ehditty kasata mitään hampaankoloon. Ehkä odotetaan jatkoa ennenkuin aletaan kommentoimaan.

8. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    Mä en ole tuollasta sanonut, mutta olen joskus aloittanut ja kommentoinut tiettyihin asioihin joista mun nikki herättää joissakin vittumaisuuden, niin eri nikillä. Ja kukaan ei ole kommentoinut negatiivisesti. Olen tehnyt näin koska haluan kunkin rehelliset mielipiteet enkä jotakin nikkivihan värittämiä.

Se on surullisista miten täälä voittopuolisesti ja Pallolla myös vaikuttaa se nikki mikä aloittaa tai kommentoi, asia ei paina yhtään. Mä en ymmärrä sitä.

9. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Ehkä joskus voi päästää myös asiasta irti vain, tiedän kyllä mistä nyt kirjoitan, emme ole ainoita asioista kohtaavia. Aikanaan vain elämä jatkunee ystävä hyvä.

10. jaahas Vierailija

Se kalikka ähähtää johon koira kilahtaa. Vanha suomalainen laskunsana.

11. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20
    Niin vanha että ei enää olekaan mitään. :))

12. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    Ja sä haastat vain riitaa. Mulla ei oo sua vastaan mitään enkä halua sun kans riitaa, sä ot varmaani han kiva ihminen.

13. huokaus Vierailija

Just noin. Hitsi kun sä olet viisas.

14. huokaus Vierailija

Entäs jos se onkin ukkosenjohdatin?

15. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    20

Se kalikka ähähtää johon koira kilahtaa. Vanha suomalainen laskunsana.

Hitsi kun sä olet viisas.

16. Vesimies -70 Tunnettu jäsen

Saadut tykkäykset:
    1 906
    No joo, ei ainakaa riko mun boxeja jos iskee sinne. ;D

17. huokaus Vierailija

Polttaa, polttaa, aina vaan paranee.

18. huokaus Vierailija

Jaahas=heittäytyy hoopoksi ja kääntää kaikkien aggressiot itseensä?

19. taas joku Vierailija

Kuka on sanonu, et Lumisateen kirjoitukset olis jostain hamasta menneisyydestä? Kylhän toi o tänäkin vuonna tänne kirjoitellut ja paljon. Kas kun et oo lukenu? sen verran usein kirjoittelee.

20. kisumisu Vierailija

se on se johon koirat kilahti ja se ähähti

21. ähläm Vierailija

22. eiksookkiii Vierailija

23. yks vaan Vierailija

Lumisadettahan ei enää ole ja kissantassukin otti ja lähti.
    Niitä romaaneja ei kukaan jaksa lukea.

24. vautsivau Vierailija

25. eikun Vierailija

romaanit o suomen hesas majootettu sinne koirasaareen, ei sinne kissantassut mahdu. räyh!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri