Mielipiteeni autosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Meillä on auto, koska asutaan korvessa. se on sekä ihan normaalin elämän, että miehen töissä käynnin kannalta välttämätön.
Mutta mun mielestä se on äärimmäisen rasittava keksintö |O Jos mä asuisin jossain ihmisten ilmoilla, toisinsanoen kaupungin bussien savutettavissa, meillä tuskin olisi autoa. Tai ainakaan mä en juurikaan käyttäis sitä.
Kaupungilla sen kanssa saa aina ettiä parkkipaikkaa ja joutuu useimmiten kävelemään paljon pitemmän matkan parkkipaikalta kohteeseen kun olis lähimmältä linkkapysäkiltä kohteeseen. Lisäksi se parkittaminen maksaa enemmän kun bussilla ajaminen :kieh:
Mä en ole kyllä bussilla aikoihin kulkenu kun vaunujen kanssa, mutta mulla on luulo, että se maksaisi 2 euroa ja sillä saa vielä vaihtaakkin tunnin ajan. Vaunujen kanssa se on ilmaista, siksi mä en tiedä hintaa. Mutta parkittaminen :kieh: Yli kahden tunnin paikkoja ei kaupungissa ole :headwall: Joo, lapsen kitarisaleikkauksestakin tuli 40 euron parkkisakko, kun en päässy joka välissä takomaan rahaa mittariin lisää :headwall:
SiiKaiken lisäksi se perkele pitäis taas katsastaa ja kukaan ei ole siitä pätkääkään kiinnostunu. Eli luultavasti sen katsastus myöhästyy taas niin, että jos keväällä jossain matkoilla käydään, se viedään siksi aikaa huoltoon.
Mulla on viha-rakkaus suhde autoon. Se on pakko olla ja välttämätön asuinpaikan takia, mutta mä inhoon sitä |O

Ja bensa maksaa ihan helkutisti!!!

Eikä olisi autoa meilläkään, ellei se täällä maalla asuessa (erittäin huonojen bussiyhteyksien luvatussa maassa!!) olisi ihan välttämätön! Työ, kauppa, lääkäri ym. reissujen takia. Niin ja kaupungissa kun asuttiin meillä ei ollut autoa, eikä sitä liiemmin kaivattu. Sukuloimassa yms. pidemmän matkan päässä käytiin joko linkalla tai lainattiin joltain autolliselta kaverilta autoa....

Siis joo!
Tankkasin tänävuonna ekan kerran, ni entisen 75 euron sijasta meni 90 euroa!
No, riippuu tietty ajattelutavasta, eihän 15 euroa viikossa tavallaan paljon ole, mutta on se silti vaan niin helkutisti!

Yhteistyössä