mielipiteenne

  • Viestiketjun aloittaja hupsu
  • Ensimmäinen viesti
hupsu
Oonko ihan höperö... Mielipiteitänne...

Olen raskaana 27 + 6. Asun avoliitossa ja ollaan oltu vuositolkulla jo yhdessä. Mies tosin on tehnyt matkatyötä koko ajan (rekkakuski) ja on yli puolet vuodesta reissussa. Siis näemme melko harvoin. Tilannetta yritetään muuttaa kun lapsi syntyy. Hän on eka lapsemme.

Kun mies sitten saapuu kotikonnuille haluan olla hänen kanssaan ja toki hänkin minun kanssani. Tietysti omakotitalon hommat vaativat paljon aikaa etenkin kun minä en nyt niihin kaikkiin enää pysty. Yhteistä aikaamme verottaa myös minun työni. Olen toki normaalisti päivätyössä vaikka mies olisikin kotosalla.

Mies on innolla raskaudessa mukana, mutta viihtyy kyllä kamujensakin kanssa, jonka hänelle mielelläni suon, mutta... Saanko raskausaikana vaatia enemmän yhteistä aikaa? Haaveilin joskus extroista hyväilyistä ja hieronnasta raskausaikana. tai aamupalasta sänkyyn...edes kerran..

Viime viikonlopun mies oli Kotosalla, mutta vietimme sen miehen ystäväperheen kanssa. Tänä viikonloppuna mies haluaisi kaverinsa mökille. Tulevalla viikolla hän kuitenkin lähtee taas työreissulleen kuukaudeksi.

Hän kyllä kysyy saako hän lähteä kavereineen mökille, enkä minä osaa kieltää, mutta tuntuu pahalta jotenkin. Onko raskausaikana oikeus velvoittaa enemmän yhteistä aikaa? Etenkin kun toinen on muutenkin niin paljon pois ja joudun selviämään yksin niin paljosta!? Olen asian vuoksi surullinen. Haluaisin jakaa raskauden tuntemukset ja kokemukset! Lisäksi mitään valmisteluja vauvan tuloon ei ole vielä tehty, enkä yksin jaksaisi niitä suunnitella ja toteuttaa?

 
Jenni
Sinun pitäisi vaan olla hieman itsekäs ja ainakin puhua miehellesi miltä sinusta tuntuu ja että haluat viettää enemmän kahdenkeskeistä aikaa. Kyllä me naiset haluamme enemmän huomiota, rakkautta ja substraalia raskauden aikana kun hormonit on pinnassa. Sano reippaasti vaan että et haluaisi sinne mökille kun edellinenkin viikonloppu vietettiin muiden kanssa ja keksi vaikka jotain mukavaa kahdenkeskistä puuhaa, mistä mieskin innostuu. Hyvä ruoka ja miehelle olut ainakin luulisi maistuvan.
 
a-m
Mieheni on myös reissuhommissa ja paljon poissa kotoa. Hänellä on menonsa kun on kotona, osa on ihan asioiden hoitoa osa kavereiden kanssa menoa. Aina hän kysyy voiko/ehtiikö lähteä menoilleen. Ja aika paljon hän viihtyy kotona, onneksi. Nyt varsinkin kun on toinen tulossa.

Mielestäni sinulla on oikeus pyytää häntä olemaan kotona viikonloppuna kun on taas lähdössä reissuun mutta tokihan hänellä on oikeus mennä kavereidenkin kanssa. Sitä mitä yritän sanoa miehelleni, että hoitaisi menonsa viikolla niin saataisiin olla yhdessä viikonloppuja, koska olen päivätöissä.

Näin kokemyksesta voin sanoa, että kun lapsi on syntynyt halusin hänen olevan vielä enemmän kotona, että edes joskus saisin levätä.
 

Yhteistyössä