Mielipiteenne?

Rieputarallaa

Aktiivinen jäsen
20.06.2005
48 269
-3
36
JKL
Onko täällä ketään, jotka jakaa mun kans tämän näkemyksen edes osittain?

Musta on nimittäin aivan se ja sama,

- syntyykö lapsi alakautta vai sektiolla
- ruokitaanko häntä rintamaidolla vai korvikkeella, itse tehdyillä soseilla vai kaupan purkkiruoilla
- nukutetaanko vai annetaanko nukahtaa itsekseen
- vietetäänkö yöt perhepedissä vai omissa sängyissä
- käytetäänkö kestovaippoja vai kertiksiä
- onko lapsella sisaruksia (ikäerot suuria tai pieniä) vai jääkö hän ainoaksi lapseksi
- viedäänkö hänet hoitoon heti vanhempainvapaan jälkeen vai vasta 3-vuotiaana jos silloinkaan
- onko lapsen perhe perinteinen ydinperhe, yksinhuoltajaperhe, uusperhe tai sateenkaariperhe
- puetaanko hänet merkkivaatteisiin vai kirpputorivaatteisiin

...jos lapsi saa rakkautta, läheisyyttä, rajoja sekä tasapainoisten ja onnellisten vanhempien huomiota ja läsnäoloa. Hyvää vanhemmuutta voi toteuttaa niin monella tavalla, että on ihan turhaa tapella ja haukkua toisia asioista, joihin ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta.

Vai?

Samaa mieltä, mulle ihan sama miten kukin lapsensa hoitaa, kunhan hoitaa niin että lapsen on hyvä olla. Ja toivon, että saan myös itse toimia kuten parhaaksi näen, kunhan ei ole lapselle haitaksi... ;)

(Terveisiä anopille ja äidille jos luette :wave: ;) :D :saint: )

Periaatteessa samaa mieltä, tosin toivon että lapseni saa syntyä alakautta saadakseen hyödyllisen bakteerikannan.

- ruokitaanko häntä rintamaidolla vai korvikkeella, itse tehdyillä soseilla vai kaupan purkkiruoilla
Ihan sama mitä muut tekee, vaikka en ymmärräkään niitä, jotka antavat lapselle korviketta jatkuvasti vain koska eivät tykkää imettää.

Tämä kertoo mun mielestä ihmisen ympäristötietoisuudesta, tosin kaikille ei kestot kuulemma sovi

Alkuperäinen kirjoittaja merenneitonen:
Periaatteessa samaa mieltä, tosin toivon että lapseni saa syntyä alakautta saadakseen hyödyllisen bakteerikannan.

Ihan sama mitä muut tekee, vaikka en ymmärräkään niitä, jotka antavat lapselle korviketta jatkuvasti vain koska eivät tykkää imettää.

Tämä kertoo mun mielestä ihmisen ympäristötietoisuudesta, tosin kaikille ei kestot kuulemma sovi

Niin ja nuo ap:n muut kohdat on mulle yhdentekeviä, molempi parempi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
- syntyykö lapsi alakautta vai sektiolla- on ihan sama, miten toisten lapset syntyy
- ruokitaanko häntä rintamaidolla vai korvikkeella, itse tehdyillä soseilla vai kaupan purkkiruoilla- omat haluan ruokkia rintamaidolla ja itsetehdyillä soseilla, sama miten toisten lapset ruokitaan, kunhan ruokitaan
- nukutetaanko vai annetaanko nukahtaa itsekseen- ihan sama, kunhan minun ei tarvitse tulla nukuttamaan heitä
- vietetäänkö yöt perhepedissä vai omissa sängyissä- sama juttu kuin edellisessä
- käytetäänkö kestovaippoja vai kertiksiä- ihan sama
- onko lapsella sisaruksia (ikäerot suuria tai pieniä) vai jääkö hän ainoaksi lapseksi- omalla kohdalla mukavaa, että lapsilla sisaruksia, jokaisen perheen oma asia
- viedäänkö hänet hoitoon heti vanhempainvapaan jälkeen vai vasta 3-vuotiaana jos silloinkaan- jokaisen perheen oma asia, omia haluaisin hoitaa pitempään kotona
- onko lapsen perhe perinteinen ydinperhe, yksinhuoltajaperhe, uusperhe tai sateenkaariperhe- ihan sama, kunhan lapsilla on hyvä olla
- puetaanko hänet merkkivaatteisiin vai kirpputorivaatteisiin- ihan sama, kunhan on ehjät, puhtaat vaatteet, lämpimästi puettu

...jos lapsi saa rakkautta, läheisyyttä, rajoja sekä tasapainoisten ja onnellisten vanhempien huomiota ja läsnäoloa. Hyvää vanhemmuutta voi toteuttaa niin monella tavalla, että on ihan turhaa tapella ja haukkua toisia asioista, joihin ei ole olemassa yhtä oikeaa vastausta.

Vai?

Yhteistyössä