Mielipiteitä äitiyspakkauksen kestovaipoista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa tyhmää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa tyhmää

Vieras
Kertokaas nyt tumpelolle. Haluaisin aloittaa kestoilun. Mitään kokemuspohjaa ei ole ennestään... Hamstrasin vauvalle muutamia äp:n kestoja ja ensimmäisen kokeilun jälkeen meinaa tyssätä koko homma alkuunsa. Kun avasin ensimmäisen vaipan, vaippa oli märkä napaan asti. Viikon vanha vauva nukkui kahden syötön välisen ajan sisä-&kuorivaipan kanssa. Kun avasin vaipan, se oli litimärkä napaan asti! :( Miten tämmöisiä voi käyttää? Oon kuullut kestoja markkinoitavan niiden ihoystävälllisyyden vuoksi, mutta pissasta likomärkä kangas ihoa vasten tuntui kaikkea muuta kuin siltä. Auttaako lisäimu? Mitä ne on? Haluaisin vielä yrittää!

Mä en tykänny niistä äp:n kestoista, muuten meillä kyllä kestoillaan ja oon löytäny muita hyviä vaippoja. Koska vaippa on kangasta, niin kastuuhan se kokonaan märäksi. Ja kestot vaatii yleensä n. 10 pesua että ovat täydessä imukyvyssään. Ehkä teillä kiikastaa nyt siitä et ne ei oo vielä ihan täydessä imussa, vaan vaatiivat vielä niitä pesukertoja. Lisäimut on sellasia ylimääräsiä imuja jotka laitetaan inne vaippaan, mut en ehkä vielä lähtis niitä kokeilemaan vaan kattosin miten käy kun useemman kerran pesee.

ne äp kestovaipat ei ole niitä parhaimpia... kestovaippoja on niiiiin monenlaisia.
omasta mielestä ns. taskuvaipat on parhaimpia. siinä on se kuori ja "tasku" johon sujautetaan näitä imuja. se ihoa vasten tuleva pinta pysyy kuivan tuntuisena.
itse kestoilen, mutta käytän myös kertakäyttövaippaa esim. öisin ja ulkoillessa.
eli älä heti luovuta. tutustu kestovaippainfon sivuihin.

Ahaa. Siinä on siis tuollainen "jekku", että paljon pesuja--->lisää imutehoa. Se mua tuossa juuri häiritseekin, kun kangas kastuu kokonaan märäksi. Kertakäyttövaippa kun on hienommin jalostettu ja imee kaiken sisäänsä. Haluan kuitenkin vielä yrittää, eli pesuja ja vielä kerran pesuja! Ja ehkä toisen mallisia kestoja.

Olitko pessy sen vaipan kuinka monta kertaa?
Imukyky on parhaimmillaan vasta useamman pesun jälkeen. Pesussa ei saa käyttää huuhteluainetta (etikkaa voi käyttää huuhteluaineen sijasta) ja pesuaineen tulee olla zeoliititonta esim. Lv-color.
Mutta jos tulviminen johtuu vain siitä,että pissaa on tullut yli vaipanimukyvyn niin lisäimut ratkasee sen ongelman. Lisäimuja voit tehä ite vaikka vanhoista pyyhkeistä tai ostaa esim. banbuisia lisäimuja.

juu, mutta tuo äp:n vaippa ei kauheasti noista pesuista siinä mielessä muutu, että ei tuntuisi märältä ja kastuisi kauttaaltaan. vaikka pesisi 100 kertaa. se vain saattaa imeä isomman määrän nestettä, mitä enempi sitä pesee.

mutta, kokeile esim. fuzzi bunz merkkisiä vaippoja tai vastaavia, joissa on erillinen pinta ja imu. pinta jää kuivaksi niinkuin kertiksissäkin ja imu imee nesteen sisäänsä.

Tossa yks vieras suositteli Fuzzi Bunz-taskuja. Meillä ne ei ollu hyviä. Taskuvaipoista mä oon tykänny Lempi-merkkisistä. Mut mun mielestä taskut ei toimi kovin pienellä. Jos oikein ymmärsin niin ap:llä on kuukauden ikänen ja ainakin mun mielestä ton ikäselle parempi on sisävaippa ja kuori.

Äp-vaivap kanssa kannattaa käyttää riisipaperia niin ei ole niin märän tuntuinen.

Sellaiset joissa on ihoa vasten microfleece tai vastaava keinokuitukangas pysyy kuivempina.

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Tossa yks vieras suositteli Fuzzi Bunz-taskuja. Meillä ne ei ollu hyviä. Taskuvaipoista mä oon tykänny Lempi-merkkisistä. Mut mun mielestä taskut ei toimi kovin pienellä. Jos oikein ymmärsin niin ap:llä on kuukauden ikänen ja ainakin mun mielestä ton ikäselle parempi on sisävaippa ja kuori.

niinpä. niinkuin ap huomaat, kestoja ja mielipiteitä on useita.
mulla kolmen kk ikäinen vauva ja alusta asti käyttänyt taskuja, jotka toimivat hyvin. kokeilin myös äp:n vaippoja, joiden totesin jäävän liian märiksi. käytän myös all in one-vaippoja ja muunkin merkkisiä taskuja. myös itse tehtyjä. noita äp:n imse vimsejä voi käyttää hätätapauksessa lisäimuina taskuissa ;) ja on mulla harsoja ja villahousujakin!

siitä vaan kokeilemaan eri vaihtoehtoja. toivottavasti löytyy sopiva. ja tosiaan kertis/kestoilu on myös sallittua...

siis kestoissahan se sisävaippa usein kastuukin ihan läpimäräksi (kun se on se imevä osa), mutta kuori pitää pissat pois vaatteista. kestoja vaihdetaan useammin, jolloin iho ei kärsi ja sitten on niitä pintakuivia vaippoja, mutta ei ne musta koksaan ole yhtä kuivia kuin kertikset.

Taita yksi harso pötköksi siihen flanellisen vaipan sisään. Lisäimuksi. Mä tykkäsin kuorista kovasti. Sisävaippa ei ollut mikään paras mahdollinen.

Nuo sisävaipat ovat hyviä.
http://www.ronjamaria.net/ronjaroope-lappavaippa-c-43_29.html

Mahtuvat Imsevimse kuoren sisään.

Kiitos kovasti vinkeistä! Näillä tiedoilla pääsen varmasti hyvään alkuun. Ja sille, joka kyseli, mistä pakkauksesta. Eli viime vuoden Imse Vimsejä. Ihan ensimmäisenä voisin kokeilla tuota harsoa pötköksi, kun siihen löytyy heti materiaali kotoa. Ja tällä hetkellä vaihtoväli on niin usein kuin mahdollista, eli jokaisen heräämisen jälkeen vastasyntyneellä, sitten syödään ja takaisin nukkumaan. :)

Yhteistyössä