mielipiteitä emmaljungan duo edgeistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on semmoset nyt jo toisen lapsen käytössä ja ainoa miinus lienee iso koko, mutta sekin on vähä niin ja näin et onko miinus sittenkään, meillä nimittäin autossa aina matkarattaat ja harvemmin on tarvetta mukaan niitä ottaa minnekkään.

Plussia on (myös niinku oli miinuksenakin) iso koko = tukevat. Iso vaunukoppa on ihana vauvalla, menee matkasängystäkin tarvittaessa.. Eikä ole liian kuuma kesällä ja sit taas talvella on lämmin ku sulkee ne pohjan tuuletusluukut. Koppa on myös tosi suojaisa kun on se kansi päällä..
Kuomussa on tosi näppärä integroitu hyttysverkko.. Ja tuuletusluukkukin löytyy.
Kulkee tosi kevyesti eteenpäin kiitos hyvän laakeroinnin, jousituksen ja renkaidet..
Teleskooppiaisa (sportti mallissa) on kans hyvä jos on pitkä työntäjä, meillä mies hujoppi ja minä lyhyt, molempien on hyvä työntää.
Heittoaisa.
Ratasistuin todella tilava, mahtuu vaikka 2-vuotias nukkumaan jalat suorassa.
Ja Emmaljungiin saa takuulla seisomalaudan jos myöhemmin tulee sellaiselle tarvetta.. Ja sit jos on useamman lapsen tarkoitus käyttää niin tähän merkkiin saat takuulla varaosia vaikka 10-vuoden kuluttuakin.

Hyviä puolia on itseasiassa vaikka muille jakaa, en varmasti edes muistanut kaikkea hyvää sanoa.

Meillä vanhemmat Edget vm 2005. Olivat esikoisella ja nyt kolmosella käytössä. Yhdyn edellisten mielipiteisiin. Meillä on "nappisäätötyöntäaisa" ja siihenkin olen ollut tosi tyytyväinen. Kääntelemällä saa erikokoiset työntäjät minusta jopa enempi vaihtoehtoja kuin sport-mallin teleskoopissa. Nappiaisalla olen jopa juossut ilman et jalat kopsuu jarruun.

Mekin kehtona käytetty koppaa ja metallitavarateline (ei sportissa) on tosi tukeva ja voi huoletta pakata kauppakamoja tms painaviakin juttuja. Kopassa etureunassa hyvä pussi jossa kulkee äidin kamat tai itkuhäly. Helppo kasausmekanismi ja ratasisuimen/vaunukopan saa vaivatta käännettyä ympäri.

En voi kuin suositella! Moni kysyny onko meijän vaunut kolmoselle uudet kun on niin "ajaton" malli. 2005 ei häpeä yhtään uusille kieseille. nyt vaan lemppariväriä kattelemaan!

Meille tulossa aikanaan juuri nuo vaunut ja matkarattaina haluan Gracon Quattro Deluxet. Mies pitkä ja minä tarvitsen korkealla olevaa vaununkoppaa selkäni takia, joten meillä ainakin ollaan ostamassa aikanaan noi..

Erinomaiset vaunut ovat, ja meillä pitkä 2,5-vuotias nukkui niissä rattaissa vielä ulkona. Ainoa mikä jouduttiin uusimaan pikkukakkoselle lastenhoitajan kovakouraisen vaunujen käsittelyn jäljiltä, oli renkaisiin uudet jarruakselit. Ne kun ovat Emmaljungan Duo Edge Sport rungossa muovia, joten eivät ilm. kestäneet pakkasella heijaamista. Ja sitten käytössä rattaiden jalkasuojan nepparin vastakappaleet ovat vähän löystyneet, mutta eli tällaista pientä. Kaikin puolin ottaisin uudestaan samat, jos olisin valitsemassa.

täällä ei omakohtaista kokemusta muuta kuin kaupassa tullut tutkittua aika tarkkaan...:) mainita kuitenkin haluaisin, että ei ne vaunut mitenkään niin kauhean isot ole niin kuin usein ko. vaunujen miinukseksi luetaan. (tosin ehkä sillä tarkoitetaan kokoa kasaantaitettuna, josta ei tarkempaa käsitystä.) sport-runko kyllä on leveämpi mutta se classic-runko on kapea ja jopa kapeampi kuin monet emmaljungan rattaat esim. city crossit ym. tämä selviää kyllä ihan vertaamalla classic-rungon mittoja emmaljungan sivuillakin...

meillä vielä vaunut ostamatta, mutta näitä on harkittu meilläkin. :)

Mulla on ollu ekalla pojalla käytössä orat ja toisella briot ja nyt kolmosella emmaljungat elikkäs olin alkuun tosi pettynyt kun autoon pakattaessa joutuu irrottamaan kopan ratasosasta kun oon muissa merkeissä tottunut vaan kasaamaan vaunut ja nostamaan autoon. Mutta onneksi on hyvät matkarattaat johon saa kantokopan. sitten toinen pettymyksen aihe oli että heittoaisa ei olekkaan niin yksinkertaista vaan laittaa toiselle puolelle kuten briossa se käy kädenkäänteessä. Kun koppaosa on paikoillaan joutuu heittoaisaa ensin pidentämään ja sitten se just ja just menee toiselle puolelle yli kuomun (ratasosan kanssa ei toiminnasta vielä ole kokemusta) Muuten ei kyllä ole pahaa sanottavaa on tosi kevyet kun koppaosa ja ratasosa on erillään. Renkaat rullaa hyvin ja asia mihin minä ihastuin kun vauva on jo iso talvella, elikkäs hän mahtuu vielä nukkumaan kopassa pitkään kun koppa on pitkä ja leveä joten sinne mahtuu tarvittaessa enemmänkin toppauksia. Muissa yhdistemissäni on koppaosa ollut tosi kapea kun sen on pitänyt mahtua ratasosan päälle. Suosittelen minäkin lämpimästi ja jos uusien hinta huimaa niin käytettynä näitä saa välillä ihan kohtuuhintaan, minun 2006 vuosimalli maksoi vähän vajaa 400 ? ja on tosi hyvä kuntoiset.

Ainut miinus minun vaunuissa oli että toinen aisan säädin siis se josta aisa lukitaan eri pituuksille on niin tiukka että hiki hatussa saa sen vääntää auki mutta lastentarvikkeessa tilasivat uuden ja vaihtavat, uuden hinta oli 7 ? jota en kyllä pitänyt yhtään pahana. Mutta jos joutuu vaihtamaan kuomua tai kangasosia niin sitten kyllä hinnat on niin korkeita että sillä saisi uudet vaunut.

Yhteistyössä