mielipiteitä induktio liesistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sanna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sanna";25490086]vanha hella tuli tiensä päähän. olisko tuollainen induktio liesi hyvä ja miksi?[/QUOTE]

Ainoa oikea kaasun ohella. Nopea, tottelee nopeasti säätöjä, ei kuumene, joten ruoka ei pala kiinni vaikka yli tulisikin. Vedenkeitin turha sen jälkeen.

Kakkosvaihtoehto heti kaasun jälkeen. Edellisessä asunnossani oli ja kyllä edelleen haikailen ajoittain induktion perään, mutta kun nykyinen keraaminenkaan ei ole kovin montaa vuotta vanha. Ja kuten sasa sanoi vedenkeitintä ei enää tarvitse, kun on induktio. Itse jouduin taas vedenkeittimen ostamaan täyttämäämään pöytätasoja, kun nykyiseen asuntoon muutin.

[QUOTE="vieras";25492088]Mikset käytä mikroa?[/QUOTE]

mikro on vedenkeittimeen verrattuna aika hidas jos haluaa esim 1.5 litraa kiehuvaa vettä vaikka pastan keittämistä varten. mulla ei ainakaan riitä kärsivällisyys ootella että tavallisella liedellä pastavesi kiehuu. siihenhän menee pieni iäisyys.

ja siis meillä on induktio, en ikinä ottais mitään muuta. tehokkuuden ja energiaystävällisyyden lisäksi tuo on paloturvallinen sekä lapsiturvallinen verrattuna kuumenevaan lieteen.

Induktiota en enää vaihtaisi nyt kun olen uudessa asunnossa sitä kuukauden verran käyttänyt! Niin nopea verrattuna tavalliseen lieteen. Puuro tulee lapselle ihan hetkessä ja vesi (isokin määrä) kiehuu ennen kun ehtii kaivaa kaapista perunoita ;)

[QUOTE="annika";25492110]mikro on vedenkeittimeen verrattuna aika hidas jos haluaa esim 1.5 litraa kiehuvaa vettä vaikka pastan keittämistä varten. mulla ei ainakaan riitä kärsivällisyys ootella että tavallisella liedellä pastavesi kiehuu. siihenhän menee pieni iäisyys. [/QUOTE]
No tarkoitin tavallista käyttöä eli yhden kahden teemukin lämmittämistä. En itse jaksaisi erikseen pastavesiä vedenkeittimellä keitellä. Joko on tavallinen liesi tai sitten iduktio ja sen mukaan mennään.

Keittiömyyjä kehui induktiolieden maasta taivaaseen. Hänellä oli itsellä siitä muutaman kuukauden kokemus. Harkitsen vakavasti vaihtavani keraamisen tasoni induktioon keittiörempan yhteydessä, vaikka vanha onkin vielä ihan toimiva.

Ihan täydellinen ! Perustelut : Keittää veden muutamassa sekunnissa, jos kiehuu yli, katkaisee virran, kun nostaa kattilan levyltä on saman tien kosketulämmin ts. ei polta sormia, lapset ei pääse vääntämään päälle =) EN LUOVU ! Huonot puolet: vain tietyt kattilat käyvät, katkaisee virran, jos jotain hiemankin tippuu levylle, herkkä pinta ja menee helposti rikki jos sille laskee esim. uunipellin. Jos pinta särkyy, tarkoittaa se koko levypinnan vaihtoa =ei halpaa.

Mutta silti induktio on paras !

Ihan täydellinen ! Perustelut : Keittää veden muutamassa sekunnissa, jos kiehuu yli, katkaisee virran, kun nostaa kattilan levyltä on saman tien kosketulämmin ts. ei polta sormia, lapset ei pääse vääntämään päälle =) EN LUOVU ! Huonot puolet: vain tietyt kattilat käyvät, katkaisee virran, jos jotain hiemankin tippuu levylle, herkkä pinta ja menee helposti rikki jos sille laskee esim. uunipellin. Jos pinta särkyy, tarkoittaa se koko levypinnan vaihtoa =ei halpaa.

Mutta silti induktio on paras !

Ei meillä ainakaan katkaise virtaa vaikka jotain tippuu levylle, lienee merkkikohtaista siis! Ja ihan tuohon meidän liedelle myös kärsii laskea uunipellin tms. en ole kuullutkaan, että olisi tuo pinta jotenkin herkkä rikkontumaan.

Ja ap:lle, en vaihtais induktiota pois!

Kesäkeittiöliesiksikin induktiot ovat parhaita. Alle satasella saa yhden levyn tason ja se on helppo laittaa kaappiin, kun ei vie tilaa. Vaikkei varsinaista kesäkeittiötä olisikaan, niin mukava paistaa esim. kala ulkona kesäisin jakkaran päällä.

Yhteistyössä