Mielipiteitä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nolo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nolo

Vieras
tänään tuli tieto että me oltais saamassa eräältä avustusjärjestöltä hieman apua joulunviettoon. eli lapset saisivat joululahjat ja me aikuiset lahjakortin (pieni summa) kauppaan. mä ehdin jo innostua asiasta ja kerroin että otetaan apu mielellään vastaan. nyt aloin miettiä että onkohan kuitenkaan oikein että me annetaan heidän auttaa meitä. olemme miehen kanssa säästäneet heinäkuusta asti rahaa ja pystymme kyllä itse ostamaan jouluksi pienen joulukinkun ja voimme ostaa jokaiselle lapselle 15e joululahjan. eli emme välttämättä tarvitsisi tätä apua. jos otamme tämän avun vastaan niin se saattaa sitten olla pois joltain toiselta perheeltä kellä ei ole rahaa edes siihen yhteen lahjaan lapselle. minun tekisi mieli perua tämä homma, että antavat ne lahjat niille ketkä oikeasti tarvitsevat niitä. toisaalta taas olisi kiva jos lapset saisivatkin tänä vuonna kaksi lahjaa. ja sillä lahjakortillahan voisi vaikka ostaa muita jouluruokia, olisi sitten muutakin jouluista syötävää kun kinkku.

Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Jos on mistä säästää, ei ole köyhä!

Sinulla ei taida olla oikein suhteellisuudentajua eikä epatiakykyäkään.
Eli jos joutuu säästämään heinäkuusta joulukuuhun, että saa ostettua joulukinkun niin ei ole köyhä...

Jos minä joutuisin sun rahoilla laittamaan joulua, itku multa pääsisi ja varmaan ottaisin kaiken avun vastaan ja vielä kävisin kysymässä josko joku jostain antais jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Jos on mistä säästää, ei ole köyhä!

Sinulla ei taida olla oikein suhteellisuudentajua eikä epatiakykyäkään.
Eli jos joutuu säästämään heinäkuusta joulukuuhun, että saa ostettua joulukinkun niin ei ole köyhä...

Joulukinkku maksaa noin 30e että vielä on säästössä 15e lasten lahjoja varten??? Voiko joku tosiaan elää tuolla tavalla? Kyllä minä jo menisin vaikka matkahuollon nurkalle kyttäämään asiakkaita.

Mä otin myös vastaan Hyvän Mielen Joululahja-keräyksen lahjakortin. En ole niin peeaa, etten voisi järjestää lapselleni joulua ilman sitäkin, mutta otin vastaan kun tarjosivat.
Minä en edes ole jouluna kotona, vaan menen vanhempieni luo.
Lahjakortti menee ihan tavalliseen ruokaan, joulukuussa kun kuitenkin tuppaa olemaan noita menoja.

Mun mielestä ansaitsette ne lahjat hyvin, koska olette myös itse yrittäneet olla säästeliäitä! Ottakaa vastaan vaan, teidän kaltaisillenne antaisin itse mieluummin lahjoituksia kuin niille jotka pistävät huolettomasti kaikki vain menemään ja luottavat siihen, että sosku tai joku kyllä auttaa!

Yhteistyössä