mielipiteitä/kokemuksia näistä vaunuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sof
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sof

Vieras
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=42&valikoimaid=1

tuollaisia vaunuja ollaan kateltu, on suht edulliset ja mukavan tuntuset ja näköset. Ei olla viel raaskittu ostaa, monesti käyty jo kurkkimassa kaupassa niitä :) ajattelin itse niitä mustavalkoisia vaunuja.
Mutta siis onko teillä jtn kokemuksia kys. merkkisistä vaunuista?
kertokaa mielipiteitänne :)

Alkuperäinen kirjoittaja Hellevi-Irmeli:
Halvalla ei saa hyvää..

Näinhän se on. Kyllä nuo kuitenkin asiansa ajaa. Nyt Emmalta on muuten tullut uudempi malli, oisko ollut Alu combi tms. Se on kait vähän monipuolisempi kuin tuo Be Staar.

niin, onhan se totta että halpa ei välttämättä aina hyvää ole.. Rahat on kuitenki tosi tiukilla. Luulisi vaunujen käyvän ihan peruskäyttöön hajoamatta heti vuoden sisään... :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin, onhan se totta että halpa ei välttämättä aina hyvää ole.. Rahat on kuitenki tosi tiukilla. Luulisi vaunujen käyvän ihan peruskäyttöön hajoamatta heti vuoden sisään... :(

samalla hinnalla saa varmaan hyvät käytetyt vaunut.

ootkos katellut kirppareilta, porvoossa oli lastenkirpparilla myynnissä todella hyväkuntoiset brion v 2007 mallia olevat vaunut olleet todella pienellä käytöllä, oisin itse ne halunut, mutta nyt ei oo tarvetta.

Meillä on tuosta edellinen malli, ja no en ostaisi ainakaan niitä uudestaan, tuossa mallissa on kevyempi työntö eli liikkuu helpommin, mitä niitä olen lastentarvikkeessa katsellut, muuten ovat kyllä asiansa hoitanut, heittoaisa hyvä, ja aisan säätö, koppa oli lämmin ja meidän talvivauvalle hyvä. Mutta kokeile mille ne tuntuu kaupassa työntää.

Itsekin ihastellut nimenomaan emmoja, mutta en nyt noita täysin samoja. Mie en oo vielä keksinyt niistä yhtään vikaa.

Lisäksi kuitenkin pitäisin mielessä se, että käytettynä ns. "laatuvaunujen" osto voi olla aika riskaabelia. Homepilkut eivät ole harvinaisia ja jarrupalat kuluvat liikaa jo yhtä lasta kärrätessä.

Mieluummin siis hyvät ja uudet edullisesti kuin merkkivaunut käytettynä.

-B (joka yleensäkäänei pidä merkkien perässä juoksemisesta ja merkeistä maksamisesta, vaan haluaa itse kokeilla mikä on paras)

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:
ootkos katellut kirppareilta, porvoossa oli lastenkirpparilla myynnissä todella hyväkuntoiset brion v 2007 mallia olevat vaunut olleet todella pienellä käytöllä, oisin itse ne halunut, mutta nyt ei oo tarvetta.

Meillä on tuosta edellinen malli, ja no en ostaisi ainakaan niitä uudestaan, tuossa mallissa on kevyempi työntö eli liikkuu helpommin, mitä niitä olen lastentarvikkeessa katsellut, muuten ovat kyllä asiansa hoitanut, heittoaisa hyvä, ja aisan säätö, koppa oli lämmin ja meidän talvivauvalle hyvä. Mutta kokeile mille ne tuntuu kaupassa työntää.

okei.. kiva tietää :) Ollaan kokeiltu työnnelläkkin jo niitä :)

Vaunuja on monenlaisia niin myös käyttäjiä ja mielipiteitä.

Kyseisistä vaunuista ei ole kokemuksia mutta itse suosittelen firkon merkkisiä vaunuja :)
Olen ollut tosi tyytyväinen kyseisiin yhditelmiin :)

mä jouduin ostaan esikolle äkkiäpikaa uudet vaunut kun edelliset hajos kun oltiin reissussa, marssin kauppaan jossa oli lopetusmyynti ja ostin jotkut saksalaiset vaunut puoleen hintaan (1220mk ) joka oli sekin iso raha mulle, joka sain 1500mk kuussa rahaa. ei päästy kun ekaan talveen niin napsahti "jarrupala" poikki :/ liikettä ei enää ollu joten "voivoi". mistään en löytäny liikettä joka ois myyny tota merkkiä.. tästä yli 10v aikaa. viimesimmät vaunut meillä oli emmaljungat, ja jos vielä vauva joskus tulee, niin sellaset hankitaan jälleen. käytettynä ostettiin ja hyvin palveli, annoin vielä eteenpäin.

kannattaa katsoa ettei oo hirveesti muoviosia yms mitkä voi hajota pakkasilla, voihan ne emmat kestääkin. kaverilla oli abc:t ja haukku ne maanrakoon, oli jo kerran laittanu takuuseen kun runko oli ihan vääntynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:
Itsekin ihastellut nimenomaan emmoja, mutta en nyt noita täysin samoja. Mie en oo vielä keksinyt niistä yhtään vikaa.

Lisäksi kuitenkin pitäisin mielessä se, että käytettynä ns. "laatuvaunujen" osto voi olla aika riskaabelia. Homepilkut eivät ole harvinaisia ja jarrupalat kuluvat liikaa jo yhtä lasta kärrätessä.

Mieluummin siis hyvät ja uudet edullisesti kuin merkkivaunut käytettynä.

-B (joka yleensäkäänei pidä merkkien perässä juoksemisesta ja merkeistä maksamisesta, vaan haluaa itse kokeilla mikä on paras)

aivan, sanoitkin ton todella hyvin :) kiitos =)

Mä ottaisin ennemmin nämä. Maksaisin sen 275? heti ja lopun sitten osissa niin ei tulisi raha pulmaa.

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_36099_13789_13788_13608_-11_47__43617465676f7279446973706c61793f696e6465783d333626706172656e745f63617465676f7

Alkuperäinen kirjoittaja emmy83:

okei.. kiva tietää :) Ollaan kokeiltu työnnelläkkin jo niitä :)

meidän versiosta on tuo tavarakori parantunut, mikä on ollut meillä ongelma, mutta sekin on näköjään parantunut, En oikeastaan muita "vikoja" ole löytänyt, kuin kömpelyyden ja jäykkyyden, mutta ne viat oli jo tuohon versioon parantunut.
Että jos ne miellyttää niin eivät ole meillä ainakaan miksikään mennyt, nyt on ollut 8kk käytössä!

Alkuperäinen kirjoittaja Rva B.:

)

Nyt on ihan pakko kysyä, että kuinka suuri on otos tuossa tutkimuksessasi, kun niin syvällä rintaäänellä puhut. Itse olen ostanut seitsemät vaunut tai rattaat käytettyinä eikä homepilkkuja ole ollut yksissäkään...

Laatuvaunuihin saa sitä paitsi varaosia ja muuten: mitkä jarrupalat? Ei vaunut ole mikään fillari.

Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:

mä jouduin ostaan esikolle äkkiäpikaa uudet vaunut kun edelliset hajos kun oltiin reissussa, marssin kauppaan jossa oli lopetusmyynti ja ostin jotkut saksalaiset vaunut puoleen hintaan (1220mk ) joka oli sekin iso raha mulle, joka sain 1500mk kuussa rahaa. ei päästy kun ekaan talveen niin napsahti "jarrupala" poikki :/ liikettä ei enää ollu joten "voivoi". mistään en löytäny liikettä joka ois myyny tota merkkiä.. tästä yli 10v aikaa. viimesimmät vaunut meillä oli emmaljungat, ja jos vielä vauva joskus tulee, niin sellaset hankitaan jälleen. käytettynä ostettiin ja hyvin palveli, annoin vielä eteenpäin.

kannattaa katsoa ettei oo hirveesti muoviosia yms mitkä voi hajota pakkasilla, voihan ne emmat kestääkin. kaverilla oli abc:t ja haukku ne maanrakoon, oli jo kerran laittanu takuuseen kun runko oli ihan vääntynyt.

ookei.. :/ en ole vielä noista kyseisistä vaunuista ottanut takuuaikaa selville, mutta sen aion kyllä tehdä.

Mikähän olisi sellainen hyvä ja järkevä takuuaika vaunuille?
Olen meinaan ihan tietämätön näissä asioissa(esikoista odotellessa)

Alkuperäinen kirjoittaja halvalla ei saa hyvää:

ookei.. :/ en ole vielä noista kyseisistä vaunuista ottanut takuuaikaa selville, mutta sen aion kyllä tehdä.

Mikähän olisi sellainen hyvä ja järkevä takuuaika vaunuille?
Olen meinaan ihan tietämätön näissä asioissa(esikoista odotellessa)

Ei kai Emmoissa ole ollut kuin 6 kk takuu (ainakaan ennen).
Ns. paremmissa merkeissä se on yleensä 2 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mä ottaisin ennemmin nämä. Maksaisin sen 275? heti ja lopun sitten osissa niin ei tulisi raha pulmaa.

http://www.hobbyhall.fi/webapp/wcs/stores/servlet/Product1_10052_13051_36099_13789_13788_13608_-11_47__43617465676f7279446973706c61793f696e6465783d333626706172656e745f63617465676f7

mikä noissa on sitten parempaa?

Meillä oli esikoisella tollaset vuosimallia- 05. Pari vuotta oli meillä käytössä, jonka jälkeen lahjoitin ne kaverilleni, jolla ne olleet nyt käytössä puolitoistavuotta ja ehjänä ovat pysyneet. Itse tykkäsin niistä siksi, kun olivat pienet ja hyvän kokoiset minulle 156cm työntäjälle. Plussaa oli myös kantokassi, jossa saatiin kätevästi kuskattua vauva jatkamaan vaunulenkin jälkeen unia parvekevaunuihin. Ainoa huono puoli oli se, että vaunuissa ei ainakaan vielä tuolloin ollut jousitusta, mutta meillä käyttö olikin pääasiassa kaupungissa hyvillä tasaisilla kävelyteillä.

Yhteistyössä