mielipiteitä? mun ja miehen keskustelut tänään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei enää ei ei ja ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei enää ei ei ja ei

Vieras
olen hoitanut tänään kolmea lasta joista yksin sairas.

Yritin nukuttaa pienimmän joka on se sairas niin sisälle, ei onnistunut joten sain hänet ulos nukkumaan. Heti sen jälkeen mies soittaa ja alkaa paasaa siitä ja tästä ja tosta, koskien exäänsä ja lentolippuja jotka hän hommasi tyttärelleen.
Olin puhelun ajan vähän väsynyt, kuuntelin mutta en pahemmin jaksanut kommentoida, puhelun loputtua tuli viesti :

vittu mä en ymmärrä kaikkia muita väsyttää eikä niitä kiinnosta kuunnella mun juttuja, ex oli ihan samanlainen "nukahtamaisillaan" sanoin sillekkin et hoida sit itse vittu nää asiat jos et jaksa kuunnellu kun olis tärkeää asiaa"

tähän vastasin :

No anteeksi, just sain tytön nukkumaan, se likka on sairas. Mä olen koittanu sulle sanoa etten halua kuulla sun exästä ja tytöstä mitään, ei ole mun asiani eikä kuulu mulle, sinä saat ihan itse hoitaa noi asiat.Tässä se taas nähtiin eli sinä saat mutta minä en, jos sinua kiukuttaa sinähän kiukuttelet, jos sua väsyttää tämän työpäivän jälkeen sä saat olla väsyny ja nukahtaa . jos et jaksa kuunnella minua sä et edes kuuntele. Mutta minä en edelleenkään saa? Mikä mättää? Emmekö me ole saman arvoisia? Sinä olet itse sanonut että minulla ei ole mitään oikeuksia tytärtäsi kohtaan, sinä teet ainoastaan päätökset enkä minä saa edes ehdotuksia tehdä. Olen tehnyt ehdotuksia ja sanonut mielipiteeni ja saan vain paskaa niskaan sinulta jos niin teen. Joten hoida sitä tyttäresi, hänen asiat ei minulle kuulu vain ihan oman mielenterveyteni takia en halua enää osallistua näihin riitoihin ja keskusteluihin. Et edes mielellään kerro mitä tyttärellesi kuuluu vaan joudun itse kysymään ja pahastut jos kysyn.

No mies alkoi veemäilemään siitäkin kun olen lähdössä ilmaisristeilylle, lopulta sanoin hänelle että ainoastaan oli tarkoitus lähteä ostamaan viinat kun piti järkätä yllätysbileet sinulle, tuli vastaus että hänelle älä osta mitään, hän ei juo ja eikä aio kotona olla. Ilmoitti myös että aikoo lähteä omin päin reissuun, sanoin että siitä vaan.

Mutta kaikki lähti siitä että minä en ollut kovin innostunut kun hän puhui puhelimessa siitä se kaikki sai alkunsa mä en jaksa tätä paskaa

Olen vähän ihmeissäni, en muuta. Mietin, miksi hänen työnsä tai tyttärensä ei kuulu sinulle?? Exäkin tavallaan kuuluu siten, että joudut tyttären kautta ehkä kuuntelemaan hänestä jotain. Miehesi tytär kuuluu perheeseesi mikäli olet miehen kanssa. Näin se vaan menee.
Ja miehen työ? Miksi hän ei saa kertoa työasioitaan sinulle?

Tuolla vauhdilla olet sinäkin exä! Ole kiinnostunut miehesi asioista oli se sitten yhteinen perhe tai entinen. Menneisyys ei häviä vaikka hän on sinun kanssa. Se siirtyy mukana, sori vaan.
Okei, olit väsynyt. Olisit voinut sanoa että soitan kohta, nyt olen todella väsynyt. Eikä kuunnella loppuun ja sitte vaan että aijaa.

musta te molemmat käyttäydytte kuin pahaiset kakarat. kasvakaa aikuisiksi, puhukaa asioista tai sit erotkaa. tuolla käytöksellänne satutatte paitsi toisianne niin myös niitä teidän ympärillä olevia ihmisiä, lapsia etenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Manna:
Olen vähän ihmeissäni, en muuta. Mietin, miksi hänen työnsä tai tyttärensä ei kuulu sinulle?? Exäkin tavallaan kuuluu siten, että joudut tyttären kautta ehkä kuuntelemaan hänestä jotain. Miehesi tytär kuuluu perheeseesi mikäli olet miehen kanssa. Näin se vaan menee.

Tuolla vauhdilla olet sinäkin exä! Ole kiinnostunut miehesi asioista oli se sitten yhteinen perhe tai entinen. Menneisyys ei häviä vaikka hän on sinun kanssa. Se siirtyy mukana, sori vaan.
Okei, olit väsynyt. Olisit voinut sanoa että soitan kohta, nyt olen todella väsynyt. Eikä kuunnella loppuun ja sitte vaan että aijaa.

voi kuule kyse ei ollut työasioista vaan marmatusta siitä kuinka vaikeaa oli ostaa lapselle lentolippu kun työsuhde etuna sen saa.
Me ollaan 4 vuotta oltu yhdessä. Mä olen ottanut tyttären kympillä tähän mukaan. Mutta nämä riidat exän ja miehen kanssa, en halua niihin osallistua.
Nämä ovat saaneet alkunsa siitä kun miehen tytär oli täällä, viettämässä isä viikonloppua, hänen äitinsä halusi viedä tyttären elokuviin, isä viikonlopulla, niin että isä kuskaa tytön sinne mihin äiti haluaa, tulee kotiin ja hakee sitten.
Minä sanoin että äidin pitäisi hoitaa nämä leffa asiat heidän omalla ajallaan, he kuitenkin asuvat yhdessä. Että ei äiti saa lähteä suunnittelemaan menoja hänelle ja tyttärelle silloin kun lapsi on isänsä luona. Tästä mieheni raivostui, sanoi että asiahan ei minulle kuulu, minulla ei ole mitään velvollisuuksia jne.

Vaikka minä hoidan hänen lastansa kun hän on töissä, ostan vaatteita komennan jos hän tekee jotakin väärin. Ja yhtä äkkiä minä en voi sanoa mielipidettäni siitä että minun mielestäni lapsen äiti tekee väärin.
Joten näitä tämmösiä tapauksia tuli, koen etten ole mitään joten päätin että en enää hoida tytärtä, jos isä sattuu olemaan töissä kun lapsen pitäisi tulla tänne, hän ei tule tai mies hoitaa lapsenvahdin. Mä en jaksa tätä , pitäisi olla vain ilmainen lapsenvahti mutta ehdotuksia en saa tehdä enkä puuttua.
Mies on myös sinisilmäinen, olimme saunassa, tytöllä on tapana tyydyttää itseään, näin kun hän niin teki, mutta tyttö siirsi kätensä ja valehteli että vain rapsutti, mies leimasi minut valehtelijaksi.

Joten miksi enää vaivautuisin?
Mä olen hyväksynyt tämän tytön ja mieheni menneisyyden, mutta en enää jaksa, kun tyttö on täällä hän saa tahtonsa läpi, minun lapsilleni mies huutaa ja kieltää mutta tyttö saa periksi

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
Teillä molemmilla on ongelma!! Yksin ei voi riidellä opetti äitini minua. Ja pitää muuten paikkansa.

Näin juuri. Parisuhde on vuorovaikutusta, jossa onnistutaan tai epäonnistutaan yhdessä.

mä en huutanut, en kiroillut, sanoin että minä en puutu enää näihin asioihin, en käsittääkseni riidellyt tänään mutta kyllähän minä sen taidon osaan ja tiedän että en ole viaton mutta tämän päiväiseen kyllä olen

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja aijaa:
Teillä molemmilla on ongelma!! Yksin ei voi riidellä opetti äitini minua. Ja pitää muuten paikkansa.

Näin juuri. Parisuhde on vuorovaikutusta, jossa onnistutaan tai epäonnistutaan yhdessä.

mä en huutanut, en kiroillut, sanoin että minä en puutu enää näihin asioihin, en käsittääkseni riidellyt tänään mutta kyllähän minä sen taidon osaan ja tiedän että en ole viaton mutta tämän päiväiseen kyllä olen

Sitä voi haastaa riitaa/ olla hankala monella tavalla.

Päällisin puolin kliinisen puhdas, mutta kaikki silti tietää, että tahallaan ärsytti.

kadun sitä että rakastuin tähän mieheen, en kadu sitä että rakastuin mieheen jolla edellisestä liitosta lapsi, mutta kadun sitä että rakastuin sellaiseen joka syyttää aina minua kaikesta, minä olen aina se syypää. Nyt kun sai tahtonsa läpi etten puutu hänen lapsensa asioihin niin valittaa siitä etten halua kuunnella niistä asioista

Alkuperäinen kirjoittaja sinun:
Sinun lapsillesi? Eli sinullakin on lapsia aikaisemmista suhteista? Muutoin ne on TEIDÄN, ei sinun

minun, minulla on 2 lasta edellisestä liitosta, 1 yhteinen.
meidän yhteinen on 1v ja hän ja siskonsa kuuluvat eri kastiin kuin minun lapseni, minun lapseni tekevät kaikki väärin, mies näkee vain negatiiviset puolet.

Nyt te kaks eri teille. Hänen lapset, minun lapset, meidän lapset. Ja kaikki vaan haukkuu toista. Mieti ny noita lapsia. Kaikki vaan siirtää sulle mulle jonnekki minne!? Jos te olette mies ja nainen ja perhe, teillä on yhteensä nämä kaikki lapset, ei mun ja sun ja meidän. Lapsiparat!

Alkuperäinen kirjoittaja ei tu toimimaan:
Nyt te kaks eri teille. Hänen lapset, minun lapset, meidän lapset. Ja kaikki vaan haukkuu toista. Mieti ny noita lapsia. Kaikki vaan siirtää sulle mulle jonnekki minne!? Jos te olette mies ja nainen ja perhe, teillä on yhteensä nämä kaikki lapset, ei mun ja sun ja meidän. Lapsiparat!

niinpä, kovasti haluan lähteä, onnellisempia olisimme jos asuisimme vain minä ja lapset, ei se lapsille tee hyvää kuunnella riitoja.
Mutta haluasin myös korjata liittomme, mutta ei se onnistu jos vastapuoli ei halua muuttua

Alkuperäinen kirjoittaja Manna:

lisäystä vielä sen verran, miehen jätti tämä ex. Minä en rikkonut liittoa eikä nykyinen mieheni rikkonut minun liittoani.
Miehen ex siitä päivästä lähtien kun jätti miehen, halusi kuitenkin mieheltä kaikki, miehen pitää viedä häntä sinne minne hän haluaa, kuskata, ripustaa lamppuja vaikka exällä on elämässään koko ajan ollut joku mies.
Ex soittaa tänne ja haukkuu minun lapseni koska minun lapseni sairastuttavat hänen lapsensa, kerran oli mahatautia jonka hän syytti meiltä tulleen vaikka lapsi ei täällä ollutkaan eikä meillä mahatautia ollut.
Ex tekee omat päätöksensä ja odottaa että mies tekee niin kuin hän haluaa muuten mies ei saa nähdä lastansa.
Miehen ex anoppi soittelee, tässä taannoin oli tämä lapsi soittanut mummolleen ja valittanut korva on kipeä, mummopa soittaa miehelle ja vaatii miestä lähtemään hakemaan lasta ja viemään päivystykseen, mies kieltäytyi että hän ei ole edes lapsen huoltaja, hän hoitaa lapsen kun lapsi on täällä mutta muuten lapsen äiti hoitakoot, ex anoppi alkoi sitten sanomaan että sinulla on auto, lapsen äidillä ei. Johon mies sanoi että hän menee juuri töihin, hän ei pysty. Ex anoppi sanoi että niin on lapsen äitikin töissä. Mies totesi vain kylmän rauhallisesti ei voi viedä lasta, menee töihin, lapsen äiti saa hoitaa.

Eli joskus välillä mies kykenee sanomaan ei, mutta ei riitä että ex meitä haukkuu, niin haukkuu exän äitikin ja syyttää minua kaikesta. Minun takia mies ei voi olla lapsensa äidin käytettävissä 24H

Kiitoksia vain kaikille, mieli tosiaankin parantu juu

voi kuule kyse ei ollut työasioista vaan marmatusta siitä kuinka vaikeaa oli ostaa lapselle lentolippu kun työsuhde etuna sen saa.
Me ollaan 4 vuotta oltu yhdessä. Mä olen ottanut tyttären kympillä tähän mukaan. Mutta nämä riidat exän ja miehen kanssa, en halua niihin osallistua.
Nämä ovat saaneet alkunsa siitä kun miehen tytär oli täällä, viettämässä isä viikonloppua, hänen äitinsä halusi viedä tyttären elokuviin, isä viikonlopulla, niin että isä kuskaa tytön sinne mihin äiti haluaa, tulee kotiin ja hakee sitten.
Minä sanoin että äidin pitäisi hoitaa nämä leffa asiat heidän omalla ajallaan, he kuitenkin asuvat yhdessä. Että ei äiti saa lähteä suunnittelemaan menoja hänelle ja tyttärelle silloin kun lapsi on isänsä luona. Tästä mieheni raivostui, sanoi että asiahan ei minulle kuulu, minulla ei ole mitään velvollisuuksia jne.

Vaikka minä hoidan hänen lastansa kun hän on töissä, ostan vaatteita komennan jos hän tekee jotakin väärin. Ja yhtä äkkiä minä en voi sanoa mielipidettäni siitä että minun mielestäni lapsen äiti tekee väärin.
Joten näitä tämmösiä tapauksia tuli, koen etten ole mitään joten päätin että en enää hoida tytärtä, jos isä sattuu olemaan töissä kun lapsen pitäisi tulla tänne, hän ei tule tai mies hoitaa lapsenvahdin. Mä en jaksa tätä , pitäisi olla vain ilmainen lapsenvahti mutta ehdotuksia en saa tehdä enkä puuttua.
Mies on myös sinisilmäinen, olimme saunassa, tytöllä on tapana tyydyttää itseään, näin kun hän niin teki, mutta tyttö siirsi kätensä ja valehteli että vain rapsutti, mies leimasi minut valehtelijaksi.

Joten miksi enää vaivautuisin?
Mä olen hyväksynyt tämän tytön ja mieheni menneisyyden, mutta en enää jaksa, kun tyttö on täällä hän saa tahtonsa läpi, minun lapsilleni mies huutaa ja kieltää mutta tyttö saa periksi

Mä ymmärrän sua!! Ei äiti saa suunnitella isä-viikonlopulle mitään. Se on selvä se. Meillä poikkeuksena on vain lasten kavereitten synttärit. Mutta lapset siis suunnittelevat isänsä kanssa mitä tekevät ja milloin ja isä kuskaa lapset synttäreille, jos sattuu olemaan hänen vkl.
Mä en kyl ymmärrä miten sun mies suostuu edes tollaseen?? Ihmeellistä.
Mun mielestä sun mies on suuttunut todella lapsellisesta asiasta ja erittäin typerää käytöstä, ettei saa sanoa mielipidettään.
Teillä on ihan selkeästi kommunikaatio ongelma. Ei muuta, kun keskustelemaan uudestaan miehen kans kaksin ja pelisäännöt selväksi!!

lisäystä vielä sen verran, miehen jätti tämä ex. Minä en rikkonut liittoa eikä nykyinen mieheni rikkonut minun liittoani.
Miehen ex siitä päivästä lähtien kun jätti miehen, halusi kuitenkin mieheltä kaikki, miehen pitää viedä häntä sinne minne hän haluaa, kuskata, ripustaa lamppuja vaikka exällä on elämässään koko ajan ollut joku mies.
Ex soittaa tänne ja haukkuu minun lapseni koska minun lapseni sairastuttavat hänen lapsensa, kerran oli mahatautia jonka hän syytti meiltä tulleen vaikka lapsi ei täällä ollutkaan eikä meillä mahatautia ollut.
Ex tekee omat päätöksensä ja odottaa että mies tekee niin kuin hän haluaa muuten mies ei saa nähdä lastansa.
Miehen ex anoppi soittelee, tässä taannoin oli tämä lapsi soittanut mummolleen ja valittanut korva on kipeä, mummopa soittaa miehelle ja vaatii miestä lähtemään hakemaan lasta ja viemään päivystykseen, mies kieltäytyi että hän ei ole edes lapsen huoltaja, hän hoitaa lapsen kun lapsi on täällä mutta muuten lapsen äiti hoitakoot, ex anoppi alkoi sitten sanomaan että sinulla on auto, lapsen äidillä ei. Johon mies sanoi että hän menee juuri töihin, hän ei pysty. Ex anoppi sanoi että niin on lapsen äitikin töissä. Mies totesi vain kylmän rauhallisesti ei voi viedä lasta, menee töihin, lapsen äiti saa hoitaa.

Eli joskus välillä mies kykenee sanomaan ei, mutta ei riitä että ex meitä haukkuu, niin haukkuu exän äitikin ja syyttää minua kaikesta. Minun takia mies ei voi olla lapsensa äidin käytettävissä 24H

Kiitoksia vain kaikille, mieli tosiaankin parantu juu

Tässäpä se syy onkin, miksi teillä ei homma toimi!!! Oletko koskaan kuullut sanaa katkeruus??
Sun mies on katkera. Se on jätetty ja sä saat siitä kärsiä.

sielläpä on kaksi tulisieluista yhdessä. Mullakin menee kuppi nurin, jos väsyttää. Annikki (vai mikä se metsola-sarjan mummeli olikaan) tokaisi niin osuvasti, että maailmassa ei miestä tyhmempiä olentoja olekaan. Yritähän kestää! Eikä kannata heti olla eroamassa. Mutta suojele lapsiasi, ettei heidän mieli säry epätasa-arvoisesta kohtelusta.

Yhteistyössä