mielipiteitä painonpudotukseen liittyen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kolmen äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kolmen äiti"

Vieras
Noudatan pt:n tekemää ruokavaliota (n.1200kaloria/pv). Salilla 2-3kertaa/vko. Tavoite pudottaa n.20kg puolen vuoden aikana. 3 lasta ja vuorotyö. Kolme viikkoa olen nyt ollut tällä dieetillä ja noudattanut sataprosenttisesti. Ekalla viikolla tippui huimat 4 kiloa, mutta sen jälkeen ei ole tapahtunut mitään. Nyt siis 2 viikkoa mennyt ilman minkäänlaista muutosta painossa. Aiemmin kun olen laihduttanut muutama vuosi sitten viimeksi, niin paino tippui tasaisesti n. 1kg/vko. Eli nyt ottaa vähän päähän ja motivaatio alkaa kadota pian..
Lähtöpaino 85kg, pituus 165cm.

Sulla oli niin huima aloitus, että tollainen on ihan ok. Sitkeesti jatkat vain, niin kyllä ne kilot lähtee. Tiedän, et ei kauheasti motivoi, mut ajattele niin, et sä silti olet edellä niitä, jotka on tiputtaneet painoa nyt saman kolme viikkoa, yleensä kun tippuu se puolikiloa/kilo viikossa ;)

Sinuna ottaisin saliharjoittelun oheen myös esim. lenkkeilyä tai jotain jumppaa. Teethän siellä salilla maksimipainoilla, etkä hinkuta jollain pikkupainoilla kymmeniä toistoja...? Se on tehokasta vain kun teet oman mukavuusalueesi ulkopuolella!! Itse käyn salilla 2 krt/viikko ja erilaisilla jumpilla(bodyattack, bodystep, bodypump...) 3krt/viikko. Hyvä setti on ollut!

Oletko laskenut kaikki syömiset ja juomiset tarkkaan? Oletko huomioinut, että esim. kuukautisten aikaan voi paino hetkellisesti nousta 1-2kg turvotusten takia? Juotko riittävästi vettä?

Just eilen katselin Jutan superdieettiohjelmaa sattumalta, jossa eilisen painonpudottajan kuntosalikoutsi sanoi, että niitä jämähdyksiä tulee, koska elimistö taistelee vastaan, mutta koko ajan jotain tapahtuu, joten ei kannata luovuttaa. Jos painonpudotuksesta joku käppyrä piirrettäisiin, niin se ei olisi pelkästään laskusuuntainen, vaan siinä olisi myös niitä tasaisia vaiheita. Jakso on muuten täällä nähtävissä, jos kiinnostaa: Jutta ja puolen vuoden superdieetit | Livtv.fi

Tsemppiä sulle, hyvin se jatkuu, kun vaan noudatat ohjeita =)

Viimeksi muokattu:
Itse oon samanpituinen kuin sä, mulla lähtöpaino oli 78kg ja nyt painan 57,5kg :)

Mulla aikaa mennyt kokonaisuudessaan vajaa vuosi. Salilla en ole käynyt vaan kotona treenaillut.

Jatkat vaan vaikka mitään ei tapahdu, ei tule olemaan viimeinen sellainen kausi. Sitkeesti vaan jatkat niin kohta alkaa taas tippumaan

Katsoin myös eilisen jutta dietit ja tiedostankin, että tämä jumiminen on kai ihan normaalia, mutta tuntuu silti, että laihdunkohan enää koskaan... huoh...
Juon vettä väh. 3l päivässä. Jumpat on tarkoitus aloittaa ensi viikolla tähän lisäksi, nyt en ole vaan yksinkertaisesti kerennyt. Kuntosalilla ehdottomasti mukavuusalueeni ulkopuolella, eli sekin pitäisi olla kunnossa.
Olo kuitenkin jotenkin turvonnut. Vatsa toimii, mutta epäilen että onko tässä aineenvaihdunnassa kuitenkin jotain häikkää nyt. Kilot kertyi myös aika nopeaan tahtiin. Kolmannen lapseni ollessa 1v painoin 65kg, sitten alkoi taas herkut maistua ja paino nousi n.5kg puolessa vuodessa. Aloitin jälleen työt, kun lapsi oli 2v, eli viime syksynä ja siitä olen lihonut 15kiloa! Tuntuu, että käyn vaan töissä ja sitten olen niin poikki, ettei kotona jaksa muuta kuin syödä. Tässä siis vähän taustaa. Nyt kuitenkin otin itseäni niskasta kiinni ja tarkoitus olisi painaa taas tulevaisuudessa se 65kg.

Yhteistyössä