mielipiteitä pojan nimestä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juhi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niila on lappalaisnimi ja Valentin romaninimi. En tiedä onko oikeasti, mutta semmoinen olo niistä tulee. Sitten nimi on minusta ok, jos kumpaakin sukujuurta löytyy, mutta muuten ei.

Kauniisti sointuu nimi. Ja nimet keskenään.
Jos poika on Niilan näköinen, niin ehdottomasti.=)

Ihme jurnuttajia täällä kaikki. Ja miksi nimiä pitäisi miettiä niin syvällisesti ja sukujuuria myöten??
Muutenhan täällä kaikki olis edelleen Antti Antinpoikia.=D

Niila kuulostaa mun korvaan tytön nimeltä. Valentin nimestä en jostain syystä pidä ollenkaan. Vilho nimi taas on mielestäni ihan suloinen. Yhdessä Niila Vilho Valentin ei mun mielestä oikein sovi yhteen, vaan kuulostaa oudolta. Mutta jos tuollaisen nimen jollain kuulisin olevan, niin tuskin sitä mitenkään jäisin ihmettelemään.

Ja kuten ap pyysi, niin siinä mun suora mielipiteeni. Nämä on niin makuasioita. :)

Onko Niila joku nunnuka-nimi? Kuulostaa poroukolta (ja ne ovat kaikki perseestä), eli ei tuo hyviä mielikuvia.
Jättäsin Niilan pois ja pitäytyisin Vilho Valentinissa.

vilho ja valentin on kivoja, mutta niila ei kuulosta hyvältä. kuulostaa mun makuun myös tyttömäiseltä. niilo parempi (periaattenahan onkin että samankaltasissa nimissä o-loppuset on poikia ja a-loppuset on tyttöjä. esim. elmo ja elma, toki poikkeuksiakin on...)

Asia ei toki minulle mitenkään kuulu, enkä tarkoita nyt vain tämän ketjun aloittajaa vaan kaikkia jotka lastensa nimiä "kehututtavat", mutta miksi pitää kysellä ventovierailta ihmisiltä onko lapsella kiva nimi vaiko ei....mehän emme tiedä esim. nimien taustoja (=onko suvussa ollut samoja nimiä) emmekä muitakaan syitä nimien antoon.

Meillä on erinimiset lapset mutta siltikin sanon että "ihan kivat nimet" ; )

Niila on niin outo. Vähän kuin Vieno. Vienojakin on sekä miehiä että naisia. En laittaisi omalle pojalle mutta kukin tyylillään.
Mielipidettä kai täällä kysyttiin joten tässä minun mielipide.

Minulla pistää korvaan, kun pannaan kaksi erikoista nimeä yhteen ja ne tuntuvat tulevan ihan eri maailmoista, romaninimi ja lappalaisnimi. Valentinista tulee myös vanhat suomifilmit mieleen. Miksi ei voisi pistää vaan yhden erikoisemman nimen, miksi pitää liioitella?