Mielipiteitä?! (rikosilmoitus)

Jellicat is having a ball

Aktiivinen jäsen
15.11.2008
1 090
0
36
Kertokaahan mitä tekisitte tässä tilanteessa...

Eli mulla on huutonetissä myynnissä rannekello joka on melko arvokas (uutena reilusti yli tonnin maksava). Olin saanut viestin, jossa pyydetään ottamaan sähköpostilla yhteyttä. No tää ulkomaalainen herra oli valmis ostamaan 500 eurolla kellon. Lähetin tilinumeron, eilen.
Tänään tuli sähköposti viesti tän herran "pankista" että tililleni on siirretty rahaa mutta se näkyy vasta kun oon lähettänyt todistuksen postituksesta.

No tietty hälytyskellot soi ja lujaa, oli kyl soinut jo alusta asti mut nyt oikein kunnolla. Tarkistin tän "pankin" netistä, ja ilmeni että maailmanlaajuisesti on lähetelty tämmösiä huijausviestejä missä koitetaan saada ihmiset lähettämään tavara ennen kuin maksu on näkyvissä.

Lähetin tälle herralle viestin että painuu helvettiin. Sit huomasin et se on huutonetissä laittanut muillekin vastaavan kellon omistajille viestiä. Varoitin noita muita tietty.

Mut pitäskö mun tehdä rikosilmoitus? Vai antaa olla? Ilmeisesti kyseessä on joku ihan kansainvälinen rikosliiga...Pystyykö poliisi ees tekemään tommosille mitään? :|

Voihan siitä aina ilmoituksen tehdä mutta ei se mitään hyödytä.

Ja huutiksen ylläpitoon kanssa tietoa, että tunnus suljetaan, vaikka uusihan sitä aukeaa heti huomenna.

Tuo on jo todella vanha huijaustapa. Olisi kyllä hyväksi ilmoittaa aina, kun 'löytää' jonkun nikin, joka tuota tekee. Murossa on paljon juttua noista huijauksista

Yhteistyössä