Mielipiteitä vaipoista..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja poika3,5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

poika3,5kk

Vieras
Olen muutaman kerran mietiskellyt Prismassa käydessäni, että millaisiahan ne Xtra-merkkiset vaipat ovat..? Kun esim. puhdistupyyhkeet ovat mielestäni hyviä ja Xtra-merkkistä kahviakin juomme.

Olisi mielenkiintoista tietää että millaisia ovat, kun ovat kuitenkin aika paljon halvempia kuin Liberot, joita käytämme nyt. Onko kokemuksia?

Muumi-vaipoista poikamme sai samantien punaisen pyllyn, mutta muuten on pikkuisella aika hyvä iho.

Meillä on käytetty myös nuita. En oo huomannu suurempia eroja muihin merkkeihin. Vähähän ne on tietty ns.isompi kokoisia ku pamperssit tai liberot mut ihan asiansa ajavat nekii.

Meillä muumit tuli ohi. Liberot oli huonon mallisia ja pampersista tuli näppyjä. Päädyimme kertiksissä Lidlin vaippoihin, joissa hyvä "sivujousto". Onkohan extroissa joustoa siinä sivussa vai ei?

Oon kyllä miettinyt Lidlinkin vaippojen kokeilemista. Pitääpä oikein ottaa ja kokeilla, koska suuri säästöhän se on pidemmän päälle jos löytää vaippamerkin joka on hyvä ja edullinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oon kyllä miettinyt Lidlinkin vaippojen kokeilemista. Pitääpä oikein ottaa ja kokeilla, koska suuri säästöhän se on pidemmän päälle jos löytää vaippamerkin joka on hyvä ja edullinen :)

Suosittelen LÄMPIMÄSTI kestovaippoja! Ne on ihan yhtä helppoja käyttää kuin kertikset ja niillä saa todella satojen eurojen säästön vaippaiän aikana!

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:

Suosittelen LÄMPIMÄSTI kestovaippoja! Ne on ihan yhtä helppoja käyttää kuin kertikset ja niillä saa todella satojen eurojen säästön vaippaiän aikana!

Just näin! =)
Yksi joka vannoi ettei koskaan kestoja ja nyt hurahtamassa kokoajan enemmän ja enemmän... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Täydellinen Nainen:

Just näin! =)
Yksi joka vannoi ettei koskaan kestoja ja nyt hurahtamassa kokoajan enemmän ja enemmän... :xmas:

Kestoilempa minäkin.Nykyään yöksi laitan kertiksen.

Mulla on pelkkiä huonoja kokemuksia nuista halpismerkeistä. Esikoisen ollessa pieni vauva, tuli kakka haaroista mun housuille. :o Jotain eri vaippoja kokeilin myöhemmin, niin tuntui, että pissa tihkuu läpi kun meni vähänkään märemmäksi. Lidlin vaippoja en ole kokeillut.

Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Oletko kokeillut Lidlin vaippoja? Halpoja ja testeissäkin Liberot ja Pamperssit voittanut :)

Ei ne enää niin halpoja ole mitä ennen. Meillä ainakin Liberoita saa halvemmalla kuin Lidlin vaippoja.

Dailyn vaipat meillä ainakin pienen vauvan kanssa toimi ihan hyvin, mutta en tiedä, että vieläkö niitä tehdään. Ja sitten ne kestovaipat ;)

Kestot + vessahätäviestintä! Miun tytöllä ei koskaan ole MITÄÄN tarvetta peppurasvoihin yms :)

Mutta jos ei tuota vvv:tä halua niin kestot ;) Helppo systeemi on taskuvaipat + harsot imuina. Mulla mennyt tähän asti 200? vaippoihin, mutta ei tule enää menemään kun ehkä 20? jos ostan vielä yhden tai kaksi AIO:ta käytettynä. Sitten myyn vaipat 100? yhteishintaan, ja jos pyykinpesuaineen laskee mukaan hintaan, olen silti käyttänyt reilusti alle 200? koko vaippa-aikaan. Kuinka paljon kertikset maksavat koko vaippaiän ajaksi?

Niin tosiaan.. kestovaipat..
Olen kyllä monen monta kertaa miettinyt että jos käyttäisi kestoja, mutta se on varmaankin tämä tiedon puute, joka sit on ohittanut tuon ajatuksen.
En siis oikein ole ymmärtänyt sitä ideaa. Tai siis tiedän toki sen että se on vaippa joka pestään ja käytetään uudelleen :D
Mutta esim. äitiyspakkauksen kestovaippa, en tiedä kumpi edes tulee alle ja kumpi päälle :D Muutenkin on alkanut kiinnostaa tuo ilmastonmuutos, niin ehkä kestoilu olisi hyvä tapa tehdä oma osansa sen ehkäisemiseksi. :)
Pitääpä ottaa selvää vähän tuosta kestoilujutusta.
Montako vaippaa esim. kannattaa olla? ja voiko niitä tehdä itse? Pitääkö vaihtaa useammin kuin kertis?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
Oletko kokeillut Lidlin vaippoja? Halpoja ja testeissäkin Liberot ja Pamperssit voittanut :)

Ei ne enää niin halpoja ole mitä ennen. Meillä ainakin Liberoita saa halvemmalla kuin Lidlin vaippoja.
Dailyn vaipat meillä ainakin pienen vauvan kanssa toimi ihan hyvin, mutta en tiedä, että vieläkö niitä tehdään. Ja sitten ne kestovaipat ;)
Noin meilläkkin ja siksi siirryttiin lidlin vaipoista takas liberoihin.

Me kokeiltiin vuos sitten noita Dailyn vaippoja ja oli tosi huonoja! Tiesivät vaan pyykkiä lisää...
Siitä jäi kammo "halppisvaippoihin", enkä uskoltas x-trankaan vaippoja kokeilla...

Ehkä joo, mutta esim jo 1v lapsen itinä en enää tässä vaiheessa ala kestoilemaan. Tarkoitus on opettaa lapsi kuivaksi viim 2v mennessä eikä meille enempää enää tule, (2kpl löytyy ) joten koen rahanhaaskaukseski tässä vaiheessa kerryttää vaippavarastoja. Toisaalta myös tilanpuute vaikutta ainakin meillä asiaan.

Ehkä joo, mutta esim jo 1v lapsen itinä en enää tässä vaiheessa ala kestoilemaan. Tarkoitus on opettaa lapsi kuivaksi viim 2v mennessä eikä meille enempää enää tule, (2kpl löytyy ) joten koen rahanhaaskaukseski tässä vaiheessa kerryttää vaippavarastoja. Toisaalta myös tilanpuute vaikutta ainakin meillä asiaan.

Niitä saa käytettynä ja voi aina myydä eteenpäin...

Alkuperäinen kirjoittaja mamatsu:

Niitä saa käytettynä ja voi aina myydä eteenpäin...

Joo, mutta eipä jaksa nähdä sitä vaivaa, niiden hankkimiseksi ja myymiseen sitten jonakin päivänä. :)

On siinä kuitenkin vielä oikeastaan vuosi aikaa kestoilla!! Ei todellakaan ole mikään lyhyt aika se!

Mulla on liian rankat työt siihen, et voitas enään täyskestoilla. Mä vaan en kerkeä huoltaa vaippoja hoitoon. Eikä todellakaan ole kysymyksessä mikään normi päiväduuni, totta hitossa sillon jaksais.

Mut kotona vieläkin kestoillaan, joka on helpointa ja edullisinta.

Ostin muuten eilen niitä biohajoavia vai mitä lie vaippoja kestojen rinnalle vara ja yövaipoiks, ja oli muuten törkeen hyviä!:) Vaikka aluksi tuntui se materiaali vähän oudolta perus muovivaippaan verrattuna, mut piti 12tunnin yöunetkin älyttömän hyvin!:)

Yhteistyössä