Mielipiteitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rytkäätys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rytkäätys

Aktiivinen jäsen
08.10.2007
11 055
2
36
Savon syämmessä <3
Mulla on sellainen tilanne, että päänsärkyä (vaihtelevalla kovuudella) on ollut kaksi kuukautta. RV 20 meneillään. Sairaslomaa takana kolme viikkoa ja nyt hemoglobiinin takia neuvolassa sanoivat ettei varmaan töihin ole vieläkään asiaa. Nyt tässä olenkin kahden vaiheilla että otanko sen pitkän sairasloman kerralla, saisin tytönkin kotihoitoon, vai käynkö kokeilemassa aina välissä töitä? Työnantajakin sanoi että jos yhtään tuntuu että haluan olla kotona, niin ei haittaa kun he voisivat ottaa tällä hetkellä lomautettuja takaisin töihin minun tilalleni. Miten te tekisitte?
Päänsärkykohtausten aikana ei puhettakaan että edes voisin olla töissä, mutta nyt mulla hannaa vastaan se, että välissä on hyviäkin päiviä jolloin on ihan hyvä olo. Kalliiksihan sekin kyllä tulee työpaikalle jos aina sairasloma uudelleen katkeaa ja alkaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Sinuna ottaisin pitkän sairasloman, jotta ei tarvisi olla epävarma pystyykö töihin vai ei.

Kyllä minä ja kaikki läheiseni olemme sillä kannalla että jäisin pois. Mutta tulee niin lusmuolo niinä hyvinä päivinä kun tuntee olevansa työkykyinen, mutta..... Eniten vaakakupissa painaa se, että saisimme lapsen kotihoitoon.

Jää kotiin, jos se kuitenkin tulee edullisemmaksi työnantajallekin ja lisäksi joku lomautettu työtoverisi saakin taas palkkaa. Teet hyvän teon kaikkia kohtaan ja kun vielä pomokin oli sitä mieltä, että parempi jos jäät niin mitäs enää emmit?

Muista että muitakin pitää ajatella kuin itseään. Vauvalla on varmaan kaikki hyvin olit missä olit mutta sille isommalle lapselle voi olla ärsyttävää niiden mahdollisten hyvien päivien odottaminen.
Ota se loma ja hoidat itsesi tolpillesi.
Sen kirkkaampaa kruunua et saa vaikka töissä olisit silloin tällöin, päin vastoin. Teet vielä jonkun lomautetunkin iloiseksi =)

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Ok, eikun vain neuvolaan soittelemaan. Mä olen nyt niitä "lusmuja" jotka jää "helposti" sairaslomalle "käyttäen raskautta tekosyynä" :D Ja kaiken lisäksi aivan ihana ihminen pääsee töihin tilalleni :heart:

häpeä :D

Panin häpeähupun päähäni, pidän sitä ainakin tammikuuhun. ;)

Yhteistyössä