Mies alkanut katsoa paljon telkkaria, ei ehdi tehdä mitään muuta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kyllästynyt"

Vieras
Riepoo kun mies on alkanut katsoa ihan älyttömästi telkkaria ja tuntuu ettei voida tehdä mitään yhdessä tai ei voi olla lapsen (1,5 v) kanssa koska aina tuntuu tulevan joku hyvä ohjelma mikä on pakko katsoa. Sitten jos telkkariata ei tule mitään haluaa pelata tietokoneella rauhassa. Ohjelmia urheilun (jääkiekko, jalkapallo, koripallo...) lisäksi mitä on "pakko" katsoa rauhassa (myös uusinnat) on ainakin: leijonan luola ja siitä kaikkien maiden versiot, huutokaupan metsästäjät, panttilainaamo, rojunkeräys ja vaihtokauppa ohjelmat, lentoturma tutkinta, audtralian rakalla, poliisit, kellarin kunkku, simpsonit, frendit, sauth park, dokumentit ja seksiohkelmat mitä tulee puolen yön jälkeen sekä muutamia ruokaohjelmia. On varmasti muitakin mutta en nyt jaksa luetella/ muistella tähän kaikkia.

Mutta minua oikeasti sieppaa kun telkkarin katsomiseen menee mieheltä nykyään kaikki vapaa-aika ja sitten ei voi tehdä mitään kun joko joku ohjelma on alkamassa tai menossa. Ruuan hakeminen sohvalle, vessassa ja suihkussa käymiset yms. Pitää hoitaa mainoskatkoilla. Kaupassa ei voi käydä kun ei ehdi ohjelmien välissä jne. Minä en voi siivota tai tehdä mitään miehen ollessa kotona kun se häiritsee telkkarin katselua.

Tällaista ei todellakaan ollut seurustelumme alkuaikoina vaikka telkkaria onkin aina tykännyt katsella. vaan on mielestäni mennyt pikkuhiljaa tällaiseksi ettei muuta voi tehdä. Voi olla, että sekin vaikutti paljon kun muutimme taloon jossa on kaapeliverkko ja paljon enemmän kanavia eli miehen mielestä mielenkiintoisia ohjelmia tuntuu tulevan kokoajan. Lisäksi noista ohjelmista ei ole yksikään sellainen mikä minua kiinnostaisi eli eipä katsota yhdessä edes telkkaria.

Rajoita sen ruutuaikaa (esim. 5 h / viikko) ja jos ei tottele, niin sanktioita peliin.

smiley-fighting0056.gif

On kyllä totta, että aina kysyttäessä sanoi ettei halua lähteä mihinkään lapsen kanssa kun se on niin ärsyttävää. Sama juttu kotonakin että saa kyllä suostutella pitkään olemaan hetken lapsen kanssa jos haluan käydä suihkussa tai tehdä jotain muuta vastaavaa yksin ja silloinkin on kamala hoputtaminen kun minulla kestää niin kauan.

En vain ymmärrä kun kumminkin on halunnut lspsen ihan vapaa ehtoisesti niin miten on niin vastenmielistä olla edes hetki lapsen kanssa.

Pakenee todellisuutta, kärsii ahdistuksesta ja masennuksesta.

Itsellä menossa myös ahdistava elämäntilanne, tuntuu ettei tiedä mitä pitäisi tehdä että elämä lähtisi taas käyntiin. Pakenen todellisuutta katselemalla paljon nettiä ja elokuvia.

Joskus miettinyt että ei joku tiukka uskonto niin paha asia ole, kieltäessään television. Olin pari päivää uskovaisen mummoni kanssa, heillä ei lainkaan telkkaria, ja voi jee että kahdessa päivässä ehtii tehdä vaikka mitä, saatiin kaikkea kivaa aikaan!

Kyllä minullekin tuli mieleen, että on joko ihan oikea riippuvuus tai sitten pakenee ahdistavaa lapsiperheen arkea. Ihan konkreettinen asia mikä voisi auttaa on tallentava digiboxi, koska sillon ohjelmat voi katsoa milloin itse haluaa, mutta toisaalta taas se saattaisi myös lisätä television katselua, koska voi katsoa nekin ohjelmat, jotka tulee silloin kun ei ole kotona.

Yhteistyössä