:( Mies aloitti "työt" maanantaina

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Januliittus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Januliittus

Aktiivinen jäsen
19.12.2007
4 359
0
36
Jyväskylä
Ja sai tänään ajaa ekan kerran sitä autoa. Työsopimusta ei ole vielä tehty ku vasta harjoittelee niitä paikkoja. Rekkaa osaa siis jo kuitenkin ajaa ku ajoi sitä 3 vuotta tuossa aikaisemmin :)
No tänään sit hyppäs tosiaan ekaa kertaa puikkoihin sen pomon kanssa ja viimeistä paikkaa viedessä ajoi sen rekan ojaan :/ Kääntyi liian aikaisin ja maa petti alta ( aura-auto oli ajanu tyhjän päältä ja mies ei sitä osannu arvioida.. )

No autosta sitten kaatu kaikki rautaromu ojaan ja koukusta meni letku rikki ja vuotaa nyt öljyt pihalle..

Täytyy nyt vain toivoa että mies sen työpaikan saisi silti vaikka tuollainen moka tuli. Kertaakaan ei ajanut ojaan sen 3 vuoden aikana ja nyt sit kävi noin. Sitä sattuu, mutta silti harmittaa miehen puolesta ihan hirveästi.

Nyt sit mietinkin että kai se vakuutus korvaa kuitenkin kaikki kulut vaikka mies ajoi autoa ilman että oli edes töissä kunnolla. Poliisit sanoi että tuossa on tapahtunu rikos ja mies ja sen pomo ei ymmärrä että mikä rikos :o Ja mun mielestä se "rikos" on se että päästi miehen rattiin ilman että on mitään työspoimuksia tehty..

Alkuperäinen kirjoittaja s:
ja sä oot huolissas vaan miehes työpaikasta.. et yhtään siitä että miehelles olis voinu käydä pahasti

No mä nyt satun tietämään miten miehelle kävi ku se mulle soitti, joten en siitä enää huolissani ollut ku kertoi että kaikki ok, sen takia huolehdin työpaikasta ku mieskin siitä niin huolissaan on..

Alkuperäinen kirjoittaja Christina Death:
Pitäis mennä auton vakuutuksiin ja ei tossa mitään rikosta ole tapahtunut, työsopimus on kerran suullisena ja muutenkin. Ei tarvi olla työsopimusta auton ajoa varten :D

No ei tarviikaan varmaan :D Mut poliisit nyt niin sen sanoi että se on rikos.. ja mä en keksi mitään muuta syytä siihen :o

Ja mun mielestä se "rikos" on se että päästi miehen rattiin ilman että on mitään työspoimuksia tehty..

Mitä sun miehesi tunki sinne rattiin, vaikka ei ole edes työsopimusta. Ei kai sitä sinne pakotettu.

Alkuperäinen kirjoittaja RakkauttaEnsiNäkemällä:
Pitäis mennä auton vakuutuksiin ja ei tossa mitään rikosta ole tapahtunut, työsopimus on kerran suullisena ja muutenkin. Ei tarvi olla työsopimusta auton ajoa varten :D

No ei tarviikaan varmaan :D Mut poliisit nyt niin sen sanoi että se on rikos.. ja mä en keksi mitään muuta syytä siihen :o

Omituista

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mun mielestä se "rikos" on se että päästi miehen rattiin ilman että on mitään työspoimuksia tehty..

Mitä sun miehesi tunki sinne rattiin, vaikka ei ole edes työsopimusta. Ei kai sitä sinne pakotettu.

No ei pakotettu.. Mut miks ei olis ajanu?!? Täytyy sen oppia se auton käyttö ennen kuin lähtee yksin ajaa. Sopimus pitäis tehdä tällä tai ens viikolla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Suullinen sopimus on yhtä pitävä kun kirjallinenkin, sitäpaitsi rekka hommissa on aika yleistä ettei mitään sopimuksia kirjotella, sä vaan mene sinne ja alat ajamaan...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Vaikka ajais oman pikkuauton ojaan, eikä ketään mailla halmeilla, se on liikenteen vaarantamista.

Juu tietenkin on, mut kun ne poliisit ei puhunu mitään liikenteen vaarantamisesta vaan jostain aivan muusta :o No olkoon mitä on, tapahtunu mikä tapahtunu. Ei sitä voi perua!
Ja maksetaan vaikka omasta pussista jos se on siitä kiinni :)

Ei se poliisi sitä työsopimusta kato. Tarkotti varmaan, että miehes oli varomaton liikenteessä. Menisköhän toi esitutkinnassa liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Yleensä kaikki onnettumuudet lähtee sillä nimikkeellä tutkintaan...

Alkuperäinen kirjoittaja mites näin:
Mitäs jos se rikos onkin käyny aura-autolla joka ajanu tien niin että siinä ei tietä olekkaan ;)

Joo luulis et tienhoitopiirilläkin on joku vastuu jos auraavat tyhjän päälle...Ihan samalla lailla kuten jos vaikka ajat monttuun asfaltissa ja hajotat autos..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Ei se poliisi sitä työsopimusta kato. Tarkotti varmaan, että miehes oli varomaton liikenteessä. Menisköhän toi esitutkinnassa liikenneturvallisuuden vaarantamisena. Yleensä kaikki onnettumuudet lähtee sillä nimikkeellä tutkintaan...

Jaa-a, vaikee mennä sanomaan.. Tuleekohan siitä sakko? Siitä mies puhunu mitään ja yleensä mainitsee jos on jotain sellaista tulossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:
Mitäs jos se rikos onkin käyny aura-autolla joka ajanu tien niin että siinä ei tietä olekkaan ;)

Joo luulis et tienhoitopiirilläkin on joku vastuu jos auraavat tyhjän päälle...Ihan samalla lailla kuten jos vaikka ajat monttuun asfaltissa ja hajotat autos..

On kyl aikamoinen aura-auto saanu olla jos kulkee ilmassa :whistle:
Kuski on vaan ajanut liian reunaan mutkassa ja lumi imee kyllä tehokkaasti mukaansa jos sattuu niin käymään. Isolla autolla se tosiaan tuntuu siltä ku tie vaan katois alta.

Alkuperäinen kirjoittaja Maira:

On kyl aikamoinen aura-auto saanu olla jos kulkee ilmassa :whistle:
Kuski on vaan ajanut liian reunaan mutkassa ja lumi imee kyllä tehokkaasti mukaansa jos sattuu niin käymään. Isolla autolla se tosiaan tuntuu siltä ku tie vaan katois alta.

Kauha siinä on leveämpi kuin itse auto, joten kyllä se pystyy jonkin verran ojanpohjan päältä ottaa lunta ja näyttäs siltä että siinä tie menis..

Alkuperäinen kirjoittaja Pomo:
Tuollaista törppökuskia en ottaisi töihin ja laskulla kiittäisin kuorma-auton vauroista

Kyllä sitä tapahtuu kokeneellekin kuskille vaikka mitä.. Ja mies ei ole mikään törppö. Hyvin hoiti työnsä yhdistelmällä kolmen vuoden ajan ilman mitään ongelmia..
Ja minä ottaisin sit kaikilta kortin pois jotka omalla tai toisen henkilöautolla ojaan ajavat, saati muuta vahinkoa sille tekisivät :headwall: Ihan sama asia!!!!!!!!!

Yhteistyössä