Hae Anna.fi-sivustolta

Mies ei anna surra

Viestiketju osiossa 'Lemmikit' , käynnistäjänä vierailija, 18.11.2019.

1. vierailija Vierailija

6.11.2019 vein koiran piikille koska hänellä oli imusolmuke syöpä oli elämäni raskain päätös ja tunnen vielä hieman katumusta koska koira oli silloin vielä energinen ja voimissaan mutta eläinlääkäri sanoi että nyt on hyvä aika kun koiralla ei vielä ole kipuja ja nyt pahin katumus on Poissa :unsure: itkin ekat 3 aamua koska aamut olivat pahimmat koska meillä oli tietyt rutiinit... sen jälkeen on itkeminen vaan ollut satunnaista ja paljon harvemmin ja tänään kun mies tuli kertomaan että uurna on nyt valmis ja sen voi hakea niin pitkästä aikaa mulla pääsi itku ja mies vaan törkeästi sanoi että lopeta jo toi itkeminen ja koita päästä jo yli.... lopetuksesta siis pari viikkoa ja en sais enää surra.... jo Eliina päivinä kun surin niin mies tuli välillä sanomaan et hei älä itke kyl se siitä jne niin koen että en saa rauhassa surra :(

2. vierailija Vierailija

Piti laittaa Ekoina päivinä kun surin mutta puhelimeni tekstin syöttö vaihto sen

3. vierailija Vierailija

4. vierailija Vierailija

Hän? Eläimestä käytetään sanaa se, ei hän. Sure lemmikkiä toki, mutta älä liioittele itkemistä. Ei kannata heittäytyä dramaqueen-rooliin. Voi vaikuttaa miehen silmissä ehkä "sääli mua uhria" -esitykseltä. Mun mies ainakin ajattelee näin ja sanoo myös onneksi suoraan. Olen hänen kanssaan oppinut jättämään turhan draaman vähemmälle.

5. Saksanpähkinä Besserwisser

Saadut tykkäykset:
    341
    Mene vapaaehtoistöihin löytöeläintalolle niin huomaat ettei kuolema ole pahinta mitä eläimelle voi tapahtua. Koirasi eli onnellisen elämän omassa kodissaan isäntäväen seurassa. Upeaa! Ei aihetta suruun! Ja muista, koira ei sure tippaakaan.

6. vierailija Vierailija

Jokanen suree tavallaan, hämmästyttävää, että parisuhteessa siihenkin tarvitaan lupa.

7. suru tulee surra Vierailija

Miehet ei kestä itkevää naista -
    oman kokemukseni mukaan.
    Puhumattakaan että lohduttaisivat ja uskaltaisivat itsekin itkeä.

8. vierailija Vierailija

Höpöhöpö. Kaikki täällä on eläimiä ja yhtä tärkeitä jokainen laji ja yksilö. Sillä ole mitään väliä kutsutko ihmistä tai koiraa hän- vai se-sanalla tai toisinpäin. Saa tehdä juuri niinkuin haluaa. Ei ole mitään sääntöjä tässäkään asiassa joita pitäisi noudattaa.

Itket niin paljon kuin itkettää. Voit liioitella vaikka ihan hyvin. Ketään ei kiinnosta miltä se miehen silmissä näyttää. Voimia ja tsemppiä.

-Mies itsekin-

9. vierailija Vierailija

Se oli vain koira. Kyllä nyt muutaman päivän sopii itkeä, mutta kaksi viikkoa!? :eek:

10. vierailija Vierailija

Minun koirani kuoli 20 vuotta sitten, mutta silti sen muistot tuovat aina kyyneleet silmiin.

11. perheenjäsen Vierailija

Koira on perheenjäsen, sen kuolema koskettaa yhtä paljon kuin jos joku perheenjäsenistä kuolee.

12. tosi on Vierailija

Minä surin koirani kuolemaa enemmän kuin äitini kuolemaa.

13. Aho Vierailija

Me olemme vieneet piikille jo viisi koiraa. Muut olivat vanhuksia mutta nelivuotias sairasti myös imusolmukesyöpää. Eläinlääkäri uskoi lääkkeen auttavan mutta eräänä aamuna Riku katsoi minua että hänellä on paha olla. Sain onneksi parin tunnin sisälle lääkärin kotiin ja kun lääkäri tuli ovesta Riku meni petilleen pitkälleen ja näki oikein että odotti pääsevänsä pois. En edes ilmoittanut miehelle koska hän olisi kieltänyt. Rikun veli uikutti pöydän alla koko ajan ja silitin Rikun uneen. Se oli elämäni paras teko että kutsuin lääkärin auttamaan Rikun pois. Sure vaan rauhassa mutta hänellä on koirien taivaassa hyvä olla.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri