Mies ei halua jutella parisuhteen tilasta vakavasti, mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ääh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

ääh

Vieras
Meillä on mennyt pitkään huonosti jollain tapaa, riitoja on llut ja meinattu erota. Meillä suhteessa ei puhuta koskaan parisuhteen tilasta ja jne ellei kyseessä ole riita niin sitten, mutta silloinkin syyttävään sävyyn. Olemme kaukosuhteessa ja silloin kun näemme niin silloin mieluiten haluaisi vaan ottaa rennosti ja nauraa toisen kanssa, sysää vaikeat asiat syrjään. nyt vannoin että haluan oikeasti jutella vakavasti viimesimmän riidan jälkeen siten ettei me riidellä samalla vaan puhutaan kunnolla ja sivistyneesti niin nyt se ei käykään miehelle tai hän kokee sen kiusallisena. Mutta entä jos se puhuminen on ainoa keino avata asioita?

Olen nyt miehen luona ja hän ei haluaisi puhua suhteemme tilasta..:( Mitä minun tai meidän pitäisi nyt tehdä? Väkisinkin jutella?

auttakee, pitäisikö väkisinki n jutella vai mitä ihmettä? :S Pakkohan meidän on joskus juteltava vakavasti ilman riita tilannettakin asioista, eihän tätä muuten suhteeksi voi kutsua jos esitetää että ollaa iloisia mutta pinnan alla kuplii ja ties milloin taas räjähdetään toisillemme.

miten tuo kirjoittaminen tapahtuu, sähköpostitse vai miten, ja pitääkö siihen vastata takaisin kirjeitse ??? Kukaan tehny vastaavanlaista ja miten onnistui?

Paperilla, sähköpostilla, ihan sama. Toinen saa vastata joko kirjeitse tai suullisesti, miten hyvältä tuntuu. Mä olen joskus kirjoittanut kirjeen ja jaotellut sen niin, että toinen varmasti tajuaa, mihin kysymyksiin haen vastauksia. Tasapaksu liirumlaarum ei edistä asiaa. Joskus mies on vastannut viestini väliin, joskus vastaa suullisesti.

Kirjeen etuna on se, että siinä ei pääse riitelemään, kun on aikaa erikseen miettiä, miten sanoisi sanottavansa mahdollisimman rakentavasti ja syyttelemättä.

Paras tapa sekä puheessa että kirjeessä on käyttää lausetta "minusta tuntuu...", silloin ei tule syyteltyä. On eri asia sanoa toiselle, että "Minusta tuntuu, että liian iso osa kotitöistä jää vastuulleni, enkä meinaa jaksaa hoitaa niitä kaikkia" kuin sanoa, että "Sinä et ikinä tee kotitöitä!" Sama sisältö, ihan eri sävy.

Kirjeitä ei ole meillä tarvittu enää vuosiin, me osataan jo hoitaa asiat keskustellen. Joskus mies pistää suunsa kiinni vuorokaudeksi, mutta seuraavana päivänä vastaa sitten. Ei pidä hoputtaa, vaikka on paskamaista odottaa. Mutta kummallakin on oma tahtinsa.

Olen ollut kaukosuhteessa. Jos teillä ei tavatessanne mene hyvin, ei kannata jatkaa.

Meillä suhde päättyi 2,5 vuoden jälkeen tasan siihen, kun se kepeä hauskanpito loppui. Sitä ennen suhde oli rakastamista, rakastelua jahauskanpitoa. Matkustelua.

Kaukosuhteen on oltava todella luja kestääkseen suhteen arkipäiväistymisen samaan maahan/ samalle paikkakunnalle muuton jälkeen. Jos jo valmiiksi on vääntöä, ei maksa vaivaa jatkaa koko juttua.

Yhteistyössä