Mies ei halua lisää lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hurmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hurmis

Vieras
Heippa! Olemme kolmikymppinen pariskunta. Meillä on kaksi ihanaa lasta 3,5v ja 5v. Olen kuitenkin jo pari vuotta haaveillut kolmannesta lapsesta ja uudesta raskaudesta. Tuntuu jotenkin, että asia on minulle jonkinlainen pakko mielle. Tuntuu kuin jotain vielä puuttuisi. Vihjailen asiasta miehekle paljon. Mies ei kuitenkaan halua lisää lapsia, ainakaan nyt. Ei ehkä koskaan. Itse haluaisin vielä kerran kokea kaiken. Tai miehen todellista ajatusta en ole saanut selville..joskus sanoi ettei rahat riitä kolmanteen lapseen. Asumme isossa omakotitalossa, meillä on vakituiset työt..tosin ei varmasti rahaa liiaksi (siis että voisimme tuhlailla) Mutta tulemme kohtalaisen hyvin toimeen. "Ehkäisynä" meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä ja varmat päivät. Molemmat varmasti tiedämme ettei menetelmä ole missään nimessä 100% luotettava, mutta mies ei kuitenkaan ole vaatinut mitään ehkäisyä tämän kummemmin käytettävän. Ko.menetelmä on ollut jo yli vuoden käytössä. Haluaisin tietää miten teillä on mennyt vastaavissa tilanteissa? Oletteko itse päästäneet irti toiveesta? Vai onko mies lopulta suostunut? Olen todella hämmentynyt tämän tunteen voimakkuudesta, ja jotenkin tosi tosi surullinen :(. Kokemuksia? Ajatuksia?

Ei suostunut kolmanteen. Kävi vasektomiassa. Asia painui unholaan jo vuosia sitten. Meillä on liian paljon hyvää, että voisin itsekkäästi vaatia sitä kolmatta lasta jota mies ei todellakaan halunnut. Sun pitää miettiä kuinka kovasti haluat sen lapsen. Jos haluat ehdottomasti, niin jatka matkaa, muuten odotat rauhassa. Miehen mieli voi vielä muuttua.

Valmis en ole tietenkään miestäni jättämään...toivon vaan että joskus muuttaisi mielensä. Jotenkin vaan ajattelen, että kun ehkäisyyn suhtautuu noin "huolimattomasti", ei asia voi hänelle olla maailman loppu (siis se että tulisin raskaaksi). Olen joskus suutuspäissäni sanonut, että mene sitten vasektomiaan..mutta ei ole mennyt ainakaan vielä. Kuinkahan luotettavaa/epäluotettavaa tuo keskeytetty yhdyntä-ehkäisynä on? Kokemuksia?

Meillä minullakin on sellainen "todennäköisesti vielä kolmannen kaipaisin" fiilis, ja mies taas on aika ehdoton siitä että hänelle tämä kaksi riittää. Enkä yhtään ihmettele, ottaen huomioon millainen hermoraunio minä vauvavuoden aina olen...

Mutta siis, ketään en halua painostaa/pakottaa lapsenhankintaan, se olisi väärin ihan kaikkia osapuolia eli myös sitä lasta kohtaan. Ja ei ole vaikea päätös otanko mieluummin tämän perheeni tällaisena vai lähdenkö metsästämään kolmatta lasta muualta :D Katkeruus, vuosien riitely, turhan toivon elättely, syyllistäminen... mikään niistä tuskin tekee hyvää perheelle. Joten olen päättänyt päästää haaveesta irti ja laitan vauva-/pikkulapsitavaraa pois ja teen sitä haaveestaluopumistyötä samalla kun nuorin kasvaa. Näin se tekee (mulle) vähemmän kipeää kuin vuosien turhien toiveiden hauduttelun jälkeen.

Vielä ei mies kuitenkaan vasektomiaan ole rohjennut. Tän kierukan jälkeen voi kuitenkin olla se edessä, kohtuutonta pumpata minuun hormoneja 20-25 vuotta kun asian voisi hoitaa helpomminkin, kun kerran on varma.

Minäkään en koe painostaneeni miestäni lapsen tekoon, mutta olen varmasti joskus painostanut vastaamaan että mitä oikeasti ajattelee kolmannen lapsen suhteen. Olen itsekin tehnyt jonkinlaista surutyötä ja luopunut vauva-ajan tavaroista. Sairastan itse endometrioosia ja jotenkin pelottaa sekin, että jos mies näyttäisikin vaikka jokusen vuoden päästä vihreää valoa vauvalle..olisi se liian myöhäistä eli en tulisi enää raskaaksi luonnollisesti. Mutta pitää olla onnellinen siitä, että minulla on nuo olemassa olevat lapset ja olenkin heistä enemmän kuin äärettömän onnellinen<3.

Jos sinulla on endometrioosi, sinun kannattaisi ehdottomasti käyttää hormonaalista ehkäisyä nyt kun lapsi ei ole toiveissa. Ilmeisesti kuitenkin luovuit siitä, koska toivot että kävisi "vahinko". Se on minusta ehdottoman tuomittavaa, lapsella on oikeus syntyä toivottuna. Sitä paitsi vaarannat ihan itse oman tulevan hedelmällisyytesi tuolla pelleilyllä, joten et voi syyttää miestä jos muutaman vuoden päästä lapsensaanti ei onnistu. Iän puolesta sinulla ei olisi kiire ja endometrioosi pysyy normaalisti kurissa kun hormonaalinen ehkäisy on käytössä, mutta jos nyt hätäilysi takia se räjähtää käsiin, voit syyttää vain itseäsi.

Yhteistyössä