mies ei halua lisää lapsia :´(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie vaan

Vieras
Meillä kaksi vuotias aivan ihana poika ja haluaisin lisää lapsia,mutta mies ilmoitti että ihan tarpeeksi on kestämistä tuossa yhdessäkin. Olen aina haaveillut isosta perheestä ja näin tässä nyt sítten kävi... Miten ihmeessä tästä pääsee yli? Että pystyisi ajattelemaan muutakin, kuin vaan suremaan että tämä on nyt sitten tässä...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
kaatuuko se maailma siihen.. ole onnellinen että on edes yksi lapsi!
Niinpä!Itse välillä jopa kadun sitä,ettei jääty vain yhteen..Olisi nyt helppoa yhden 5-vuotiaan aknssa arki.Meillä 3 tyttöä,pienehköillä ikäeroilla..Rankkaa,tappeluja,huutoa,kaaosta..Talous tiukoilla..

noitahan kysymyksiä voi pohtia jo ennen kuin lyödään hynttyyt yhtee - että vastaako lapsilukumäärä-toiveet jne.

mutta voihan olla että miehes mieli muuttuu vielä, sitäkin on paljon nähty!

Muistan aikoinaan kun olintuon nuoremman syntymän jälkeen jälkitarkastuksessa ja kysy jälkiehkäsystä.Niin sanoin että pakkohan se on ottaa, kun miehen mielestä lapsiluku on täynnä.johaon tämä lääkäri totesi niihän ne aina sanoo, mutta kyllä se mieli muuttuu.
Ja oikeassahan hän oli ei enään niin ehdottomasti laita vastaan kun otan puheeeksi sen kolmanen.

Ehkä teilläkin ajan kuluessa se mieli muuttuu.

Alkuperäinen kirjoittaja miekin:
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu-x:
noitahan kysymyksiä voi pohtia jo ennen kuin lyödään hynttyyt yhtee - että vastaako lapsilukumäärä-toiveet jne.

Kyllähän niitä voi pohtia, mutta kun ne ajatukset voi siitäkin muuttua..

Niinpä. Me keskustelimme seurusteluaikana mieheni kanssa, että haaveissa olisi molemmilla kaksi tai kolme lasta. Nyt meillä on yksi ja minä en välttämättä haluaisi enempää! Mies haluaisi vielä ainakin yhtä yrittää. Onneksi tässä on vielä aikaa, eikä yrittäminen ole vielä ajankohtaista, joten ehkäpä se mullakin mieli muuttuu vielä parin vuoden sisällä...

Kuten moni muukin on todennut, saattaa se mieli muuttua ap:kin miehellä!

Täällä sama juttu. Itsekin jossain vaiheessa ajattelin, että nuo kaksi riittää, mutta nyt on hirveä vauvakuume. Kun otin asian puheeksi miehen kanssa hän sanoin jyrkästi, että EI! Tuli tosi paha ja masentunut fiilis tuosta. Mä kuitenkin uskon, että kyl tää mieli tästä paranee kun aikaa kuluu... toivottavasti...
:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja miekin:

Kyllähän niitä voi pohtia, mutta kun ne ajatukset voi siitäkin muuttua..

Pohdittiin kyllä ja sanoin jo heti tapaamispäivänäni haluavani paljon lapsia kun olen itse kasvanut yksin. Puhuin vähintään neljästä lapsesta... Nyt alkaa ahdistaa jo oma ikäkin, että jos tuo miekkonen kovin kauan pohtii.

Oletin täältä löytyvän tukea asian käsittelyyn... mutta näköjäänpalstan tarkoitus on lyödä lyötyä :,(

mutta voihan olla että miehes mieli muuttuu vielä, sitäkin on paljon nähty!
Kyllä mekin monesti asiasta keskusteltiin ja mies oli ihan täpinässä ajatuksesta että saatais lapsi ja 3-4 ois hänen mielestään hyvä määrä, enemmänkin tietty sais tulla.
Sitten vaihtui mielipide. Tuskin yhtään ainuttakaan koskaan "hommataan" jollei sitten mieli taas muutu. Tosin tätä mielipidettä on nyt jatkunut kohta 10 vuotta, joten aika epätodennäköistä on että enää vaihtaa.

Yhteistyössä