Mies ei hoida vauvaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tulipa toisesta aloituksesta mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tulipa toisesta aloituksesta mieleen

Vieras
Olen ollut nyt pari päivää kotona, takana hätäsectio ja olo tietenkin kipeä ja uupunut. Jaksan kyllä vauvaa hoitaa mutta miehen käytös vähän ihmetyttää.
Hän ei pystynyt olemaan sairaalassa paljoa joten siellä vauvan hoidon opetteleminen jäi vähälle, ja nyt kun ollaan kotiuduttu niin mies arkailee edes nostaa vauvaa.
Itse asiassa on nostanut syliinsä tasan yhden kerran. Käy kyllä vieressä makoilemassa ja hellimässä vauvaa mutta muuten ei niin hoida.
Oikeastaan minä täällä makoilen vauvan kanssa ja mies lukee tenttiin päivät toisessa huoneessa.
Jotenkin olisin odottanut enemmän näkeväni sitä että mies ei malttaisi olla vauvasta erossa, mutta jo eka päivänä kun oltiin tervetuliaiskahvit juotu niin mies suuntas lukemaan ja ressaamaan.. Ja ehkä toivoisin hänen passaavan minuakin ja ottamaan huomioon enemmän kun nyt ei oikein ota..

Puhuitteko etukäteen mitä sinä odotat mieheltäsi kun vauva syntyy ja toisinpäin? Voisit varmaan nytkin keskustella asiasta miehesi kanssa, mies voi olla hieman "hukassa", eikä tiedä mitä häneltä odotetaan.

Joskus miehen kiintymys ja rakkaus vauvaa kohtaan syttyy hieman hitaammin kuin naisella. Näin siksi, että nainen tuntee odotuksen niin konkreettisesti ja tunneside alkaa kehittyä raskauden alusta alkaen.

Lisäksi vauvan hoito ei läheskään aina jakaudu tasapuolisesti, vaan ainakin aluksi päävastuu on usein naisella.

Meillä oli ihan samanlaista ja mulle myös tehtiin hätäsektio. Meillä mies tosin joutu olemaan paljon töissä ja tarvi siksikin vielä paljon unta. Ensimmäiset kuukaudet meni oikeastaan niin, että minä yksin hoidin kaikki vauvaa koskevat asiat, syötin, vaihdoin vaipan, nukutin. Mies oli myös jotenkin arka pienen vauvan kanssa, mutta nyt poitsun kasvaessa on aina vaan enempi pojan kanssa.

Yhteistyössä