Mies ei huomioi koskaan

  • Viestiketjun aloittaja Olen surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Olen surullinen
Mieheni ei koskaan anna minulle jouluna eikä syntymäpäivänäni lahjaa tms., ei koskaan tuo kukkia, ei koskaan sano mitään positiivista minusta. Listaa voisin jatkaa vielä, mutta yksinkertaistaen: mieheni ei koskaan osoita minulle huomiota.

Minä ostan aina välillä jotain pientä miehelleni, leivon hänen suosikkiherkkujaan, kehun häntä jne jne.

Minulla on jotenkin arvoton olo parisuhteessa...
 
sumutusta
Alkuperäinen kirjoittaja Olen surullinen:
Mieheni ei koskaan anna minulle jouluna eikä syntymäpäivänäni lahjaa tms., ei koskaan tuo kukkia, ei koskaan sano mitään positiivista minusta. Listaa voisin jatkaa vielä, mutta yksinkertaistaen: mieheni ei koskaan osoita minulle huomiota.

Minä ostan aina välillä jotain pientä miehelleni, leivon hänen suosikkiherkkujaan, kehun häntä jne jne.

Minulla on jotenkin arvoton olo parisuhteessa...
Mitä mies sulle antoi alunperin, kun hänen kanssaan näit tarpeelliseksi ryhtyä elämään?? Eikö hänen tarvinut tehdä mitään etukäteen osoittaakseen sinulle, että olisi sinulle kelpo kumppani? otitko sian säkissä vai luulitko että mies muuttuu.

Päästätkö miehen liian vähällä kenties? miksi teet hänelle herkkuja, jos hän ei kerran tee mitään sinun vuoksesi?

Ota raaka periaate: ei yhtään palvelusta miehelle, ennen kuin hän on vastannut sinulle samalla mitalla. Ei tarvitse suuttua, ei tarvitse olla uhmamielellä, koska se on sinulle itsellesi ehkä rankkaa. Kylmetä itsesi ja tee mukavia juttuja itsellesi, älä kaada edes kahvia miehellesi. Älä edes "samalla" kun itsellesi.

Monissa perheissä näitä asioita ei lasketa eikä rakkaudesta pidetä lukua, mutta jos on niin että mies ei tee MITÄÄN, niin alkaa olla tarpeen palata ihan lastentarhatasolle: SULLE, MULLE, SULLE MULLE, SULLE, MULLE

Eli herra sulle ja neiti mulle. Sitten teistä tulee hra ja rouva MEILLE

Äläkä sano kahta kertaa, jos mies ei kuuntele, niin näytä teoilla mitä meinaat.
 
lasdkfjasjkdfh
Mä en lähtisi kylmettämään itseäni äskeisen vastaajan ehdottamalla tavalla, jos kerran se ei ole sinulle luonnollista olla huomioimatta toista. Ainakaan ensimmäisenä konstina.

Tee kynä-paperi- testi.

Pyydä miestäsi kirjoittamaan mitä hän tuntee sinua kohtaa, mitä hän tekee suhteenne ja sinun hyväksesi ja mitä hän odottaa sinun tekevän hänen hyväkseen. Voi olla että huomaat että odotuksenne eivät kohtaa, tai sitten on aisoita joita et ole huomannut, vaikka hän tietoisesti tekee niitä hyväksesi. Tee itse samanaikaisesti samanlainen lista ja kun olette valmiit, vaihtakaa paperit ja jutelkaa.

Siitä se lähtee. Sen jälkeen voitte sopia pelisääntöjä, kertoa toivomuksistanne, haluistanne, tarpeistanne jne.

Kuulostaa ehkä vaikiealta, ja sitä se onkin, mutta sen voi uusia silloin tällöin, paperia ja kynä molemmille tarpeen tullen. Mehän muutumme, kaikki ja tarpeemme, arvostuksemmekin saattaa muuttua. Aina pitää löytää keskusteluyhteys, jotta homma toimii.

Ymmärrystä, ei kiristystä.

Seksikkäitä, naisellisia viettelykonsteja, ei murjotusta ja niuhottamista.
 
sumutusta
Alkuperäinen kirjoittaja lasdkfjasjkdfh:
Mä en lähtisi kylmettämään itseäni äskeisen vastaajan ehdottamalla tavalla, jos kerran se ei ole sinulle luonnollista olla huomioimatta toista. Ainakaan ensimmäisenä konstina.

Tee kynä-paperi- testi.

Pyydä miestäsi kirjoittamaan mitä hän tuntee sinua kohtaa, mitä hän tekee suhteenne ja sinun hyväksesi ja mitä hän odottaa sinun tekevän hänen hyväkseen. Voi olla että huomaat että odotuksenne eivät kohtaa, tai sitten on aisoita joita et ole huomannut, vaikka hän tietoisesti tekee niitä hyväksesi. Tee itse samanaikaisesti samanlainen lista ja kun olette valmiit, vaihtakaa paperit ja jutelkaa.

Siitä se lähtee. Sen jälkeen voitte sopia pelisääntöjä, kertoa toivomuksistanne, haluistanne, tarpeistanne jne.

Kuulostaa ehkä vaikiealta, ja sitä se onkin, mutta sen voi uusia silloin tällöin, paperia ja kynä molemmille tarpeen tullen. Mehän muutumme, kaikki ja tarpeemme, arvostuksemmekin saattaa muuttua. Aina pitää löytää keskusteluyhteys, jotta homma toimii.

Ymmärrystä, ei kiristystä.

Seksikkäitä, naisellisia viettelykonsteja, ei murjotusta ja niuhottamista.
Erittäin tunnepitoinen ja naiivi käsitys ajatella, ( en sano että se olisi mahdotonta) että jos mies ei tee alkeellisintakaan asiaa, hän yhtäkkiä kuitenkin istuisi kirjoittamaan paperille tunteistaan.

Miksi naisia aina kannustetaan vain nolaamaan itsensä?
Joskus pitää vähän ajatella järjellä eikä vain tunteella.
 
sumutusta
Kerro toki ap kumpaa konstia kokeilit ja kumppi lopulta toimi. Opimme varmasti kaikki jotain.

En muuten tarkoita itsensä kylmettämisellä sitä,että pitäisi alkaa jonkinlaiseksi epäystävälliseksi ja vastenmieliseksi paskaksi, vaan sitä että vain kylmänviileästi lakkaa tekemästä palveluksia jos ei mitään saa takaisin. Ja ilmoittaa toiselle toki että mitä on vailla, jotta hänellä on edes yksi mahdollisuus tulla tietoiseksi vääristä tavoistaan ja halutessaan korjata käytöstään.

 
Surulliselle
Minulla on joskus vähän samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla. Äsken, kun poikaystäväni tuli kotiin, eikä hän oollut mitenkään muistanut minua ystävänpäivänä, niin pahoitin mieleni.

Joskus meillä on ollut puhetta, asiasta ja selvisi, että hän kyllä osoittaa välittävänsä pienillä jutuilla, joita tosin en itse olisi ajatellut niin, että ne olisivat eleitä välittämisestä. Ne voivat olla sellaisia arkisia juttuja, kuten että laittaa sinulle leivän samalla kuin itselleen jne. Voi olla, että asia on sellainen, josta eri sukupuolilla on eri käsitykset, eikä toisen tarpeita ja tarkoitusperiä ymmärrä.
 
Het Eero
Alkuperäinen kirjoittaja Surulliselle:
...Minulla on joskus vähän samanlaisia tuntemuksia kuin sinulla. Äsken, kun poikaystäväni tuli kotiin, eikä hän oollut mitenkään muistanut minua ystävänpäivänä, niin pahoitin mieleni...
Ole onnellinen! Poikaystäväsi on hetero!

 
lskadjfglksagf
Miehet ajattelevat järjellä, naiset tunteella. Mies on marsista, nainen venuksesta. Siksi teidän kahden täytyy opia kommunikoimaan keskenänne ja ymmärtämään toisianne. Oletko puhunut miehellesi miten ja millaista huomiota kaipaat häneltä? Oletko kysynyt mikset sitä saa? Tuskin hän ilkeyttään noin tekee.
 
RJV
Tässäkin ketjussa törmätään jälleen ihmisten erilaiseen rakkaudenkieleen. Olen joskus yrittänyt siitä kertoa, mutta sitä ei oikein kukaan ole ottanut todesta. Minä kuitenkin näen sen aiheuttavan usein ristiriitoja.
 
mies pitää itsestäänselvänä
Eksän kanssa oli loppuvaiheessa hirveästi riitoja. Tivasin häneltä, miksei hän koskaan muista minua eikä näe vaivaa vuokseni. Mies ei osannut sanoa. Luulenpa, että hän piti minua itsestäänselvänä ja että pyyntöni olivat "tyypillistä naisten marmatusta ja nalkutusta". Mies ei tajunnut, että vaikkei hän itse kaivannut kukkia, oma-aloitteisia halauksia tai muistamista muulloinkin kuin synttäreinä, niin_minulle_ne olisivat olleet tärkeitä. Mies taisi tajuta vasta sitten, että jos hän itse tivasi seksiä, niin hän oli tosi kiukkuinen, jos en antanut. Kerroin hänelle, että ei minuakaan huvita antaa miehen mieliksi, jos hän ei vastineeksi täytä minun toiveitani. Halusin, että suhteessa kumpikin täyttäisi toisen toiveita ja vastaavasti itse saisi tyydytystä omiin tarpeisiin. Meidän suhteessa vain mies sai mitä halusi ja minä olin ilman (myös seksissä).

Ehkä AP:n mies rakastaa, arvostaa ja kunnioittaa häntä, mutta ne tuntemukset taitavat olla niin syvällä, että mieskin on ne jo unohtanut.

On hienoa, että mies osoittaa rakkauttaan pienillä teoilla, mutta eipä kai se olisi liikaa pyydetty, jos hän joskus tekisi jotain sellaista, josta nainen oikeasti pitää. Miehen näkökulmasta ajateltuna se on vähän sama asia kuin jos mies haluaa kiihkeää seksiä ja nainen selittää, että kyllä mä sua palvelen, mutta omalla tavallani ja ojentaa miehelle purkin käsivoidetta...
 
Ap.
Mieheni tekee kotitöitä ja hoitaa lapsiamme, käy töissä, eikä petä. Eli se puoli on kunnossa.

Sehän tässä onkin kinkkistä, kun mies on muuten "hyvä aviomies", mutta ei vaan osaa antaa minulle huomiota ja pitää minua itsestäänselvyytenä. Alkuaikoina kävimme romanttisilla treffeillä, ja tunsinkin itseni tärkeäksi hänelle. Nykyään en perheellisenä odotakaan, että tekisimme niin, mutta kyllä mies voisi minua joskus muistaa jotenkin. Olen silloin tällöin sanonut hänelle asiasta, mutta ei mies ilmeisesti välitä siitäkään.

 
sumutusta
Naiset, armahtakaa sen verran Perttejänne ja Simojanne, että älkää mistään ystävänpäivästä valittako. tiedätteko oikeasti, ja välitättekö yhtään siitä, miltä tuntuu kun joku on tupannut koko vuoden täyteen erilaisia merkkipäivä, ja jokaisena näistä merkkipäivistä joku loukkaantuu ettei ole muistettu.
Mä lakkasin aikoja sitten ihan tietoisesti välittämästä postikorttifirmojen keksimistä paskapäivistä, koska niistä ei ole kuin harmia. Sekä miehelleni että minulle.
Ikävää ettei Jormanne muista teitä minään päivänä, mutta lähtisin teinä silti siitä liikkeelle että keksikää omat tapanne muistaa toisianne, tapa joka on edes etäisesti luonteenomaista kummallekin sukupuolelle, ettei elämä ole jatkuvaa taistelua omaa luonnetta ja toisen toiveita vastaan.

Paras lahja ja muistaminen nimittäin miehelle ei ole mikään kortti tai puska, vaan se että nainen vaikkapa armahtaa ja antaa miehen olla autotallissa koko illan. Kuinka monesti naiset toimii omia vaistojaan vastaan, antaa miehelle sitä huomiota jota hän tahtoo, eikä tuputa omia toivotuksiaan ja korttejaan ja nallukoitaan, haleja ja pusuja.

Pointti on siinä että ymmärrän varsin hyvin mistä kaikki puhuvat, mutta yhtäkkiä tulin ajatelleeksi miltä miesraukoista mahtaa tuntua, kun heidän pitäisi yhtäkkiä ostaa pikkuinen kalenteri ja alkaa elää postikorttifirmojen säätämää elämää.

Vaatikaa huomio mutta miettikää sopiva tapa. Olen itsekin sellainen että en muista mitään merkkipäiviä, joskus unohdan jopa oman synytmäpäiväni. on aika skitsoa varmaan miehelle, kun tulee kotiin ja siellä onkin 3.maailmansota: Miksi?

Hyi tyhmää miestä! Siksi tietenkin koska nyt on ystävänpäivä.
 
ota mun ex
Voi herraisä että kö KUKAT ja lahjat on huomioimisen merkki?

Kattelin kuusi vuotta sellasta pinnallista lässyttäjää ja lopulta olin kurkkua myöten täynnä. Lahjoja kukkia ulkonasyömistä ja ulkomaanmatkoja kyllä. Mutta henkinen yhteys puuttui. Se todellinen huomioiminen. Olin hänelle koriste, jota kuitenkin piti kohdella ystävällisesti. En ollut hänen ystävänsä, eikä hän sen puoleen minun ystäväni.

Nykyään olen naimisissa aivan tavallisen äijänkäppänän kanssa. Hän on lämmin ja pehmeä. Lahjat ym. huomioiminen on keskenään sovittu että ei kannata jollei jokin tule tosiaan sydämestä, mutta periaatteena lahjominen on meiltä pois. Jos joka toinen vuosi käydään jossain ulkomaanmatkalla, siinä on meillä toisillemme lahjaa riittävästi.

Pinnallisen huomiomisen monkuminen ajaa miehen kauemmas (meillä ajoi minut kauemmas ex ukosta), ja pian huomaa ettei puoliso olekaan edes ystävä.

Me nautitaan paljon arkisimmista asioista, mutta silti joskus tulee saatua lahja ja annettuakin, mutta vain jos tulee todella tunne juuri sen lahjan antamisesta. Ei takerruta tiettyihin päiviin.
 
ihan varmaan joo
Alkuperäinen kirjoittaja lasdkfjasjkdfh:
Mä en lähtisi kylmettämään itseäni äskeisen vastaajan ehdottamalla tavalla, jos kerran se ei ole sinulle luonnollista olla huomioimatta toista. Ainakaan ensimmäisenä konstina.

Tee kynä-paperi- testi.

Pyydä miestäsi kirjoittamaan mitä hän tuntee sinua kohtaa, mitä hän tekee suhteenne ja sinun hyväksesi ja mitä hän odottaa sinun tekevän hänen hyväkseen. Voi olla että huomaat että odotuksenne eivät kohtaa, tai sitten on aisoita joita et ole huomannut, vaikka hän tietoisesti tekee niitä hyväksesi. Tee itse samanaikaisesti samanlainen lista ja kun olette valmiit, vaihtakaa paperit ja jutelkaa.

Siitä se lähtee. Sen jälkeen voitte sopia pelisääntöjä, kertoa toivomuksistanne, haluistanne, tarpeistanne jne.

Kuulostaa ehkä vaikiealta, ja sitä se onkin, mutta sen voi uusia silloin tällöin, paperia ja kynä molemmille tarpeen tullen. Mehän muutumme, kaikki ja tarpeemme, arvostuksemmekin saattaa muuttua. Aina pitää löytää keskusteluyhteys, jotta homma toimii.

Ymmärrystä, ei kiristystä.

Seksikkäitä, naisellisia viettelykonsteja, ei murjotusta ja niuhottamista.
Tosimies varmaan lähtee kirjoittelemaan listoja. Toki muru.
 
nuhanenä
Ap. sinulla on hyvä mies joka ilmeisesti joskus ainakin tekee jotain hyvin, kun kerran kehut häntä?

"ota mun ex" kirjoitti sattuvasti, mielummin minäkin pidän miehen, enkä mitään kukkapuskan takaa lässyttävää imellystä.

Meillä kävi osuvasti viimeviikolla. Olen ollut kipeä ja raahauduin kuitenkin töihin. Kävelen yleensä, koska työmatkaani ei mene kuin reilu vartti. Mieheni haki minut kesken omien hommien ja oli tehnyt minulle eväät, kun tiesi etten niitä itse laittaisi. Sanoi eväitä antaessaan: "kun en sulle ikinä kukkia tuo, niin leipien välissä on rehuja tsp." Mielestäni tämä on sitä aitoa välittämistä, joka tulee tunteella ja johon oikeasti mies panostaa. Miettikää joskus niitä hyviä puolia, älkääkä kiukutelko jonkun teennäisen ystävänpäivän takia!
 
eipä kai
Alkuperäinen kirjoittaja ihan varmaan joo:
Alkuperäinen kirjoittaja lasdkfjasjkdfh:
Mä en lähtisi kylmettämään itseäni äskeisen vastaajan ehdottamalla tavalla, jos kerran se ei ole sinulle luonnollista olla huomioimatta toista. Ainakaan ensimmäisenä konstina.

Tee kynä-paperi- testi.

Pyydä miestäsi kirjoittamaan mitä hän tuntee sinua kohtaa, mitä hän tekee suhteenne ja sinun hyväksesi ja mitä hän odottaa sinun tekevän hänen hyväkseen. Voi olla että huomaat että odotuksenne eivät kohtaa, tai sitten on aisoita joita et ole huomannut, vaikka hän tietoisesti tekee niitä hyväksesi. Tee itse samanaikaisesti samanlainen lista ja kun olette valmiit, vaihtakaa paperit ja jutelkaa.

Siitä se lähtee. Sen jälkeen voitte sopia pelisääntöjä, kertoa toivomuksistanne, haluistanne, tarpeistanne jne.

Kuulostaa ehkä vaikiealta, ja sitä se onkin, mutta sen voi uusia silloin tällöin, paperia ja kynä molemmille tarpeen tullen. Mehän muutumme, kaikki ja tarpeemme, arvostuksemmekin saattaa muuttua. Aina pitää löytää keskusteluyhteys, jotta homma toimii.

Ymmärrystä, ei kiristystä.

Seksikkäitä, naisellisia viettelykonsteja, ei murjotusta ja niuhottamista.
Tosimies varmaan lähtee kirjoittelemaan listoja. Toki muru.


Ei varmastikaan ihan vain pyytämällä lähdekään. Siihen vaaditaankin ensin syvällinen keskustelu siitä miksi niin pitää tehdä. Tulos on kuitenkin sen verran vaikuttava, että naisen kannattaa käyttää kaikki taitonsa jotta saa miehen tekemään sen. Kaikki naiset eivät siihen pysty.
 
etsi uusi mies
Alkuperäinen kirjoittaja Olen surullinen:
Mieheni ei koskaan anna minulle jouluna eikä syntymäpäivänäni lahjaa tms., ei koskaan tuo kukkia, ei koskaan sano mitään positiivista minusta. Listaa voisin jatkaa vielä, mutta yksinkertaistaen: mieheni ei koskaan osoita minulle huomiota.

Minä ostan aina välillä jotain pientä miehelleni, leivon hänen suosikkiherkkujaan, kehun häntä jne jne.

Minulla on jotenkin arvoton olo parisuhteessa...
Ei ihme. tuollainen tyyppi ei osaa antaa mitään ,ei tuollaisesta saa energiaa päinvastoin se syö sut elävänä. mitä sä saat siltä kun jaksat olla tuollaisessa suhteessa? mitä hyödyt siitä?

tai voipi olla ettet sä kiinosta sitä enää ollenkaan sitten miehelle tulee ajankuluessa tuollainen käytös.
 
Nainen ja äiti
Minä pidän tärkeimpänä huomion osoituksena mieheltäni sitä, että hän osallistuu arkeen, tekee kotitöitä ja huolehtii lapsistamme. Sehän nimenomaan vähentää minun työtaakkaani, sillä jos häntä ei olisi tekisin sen kaiken yksin.

Kaikki miehet eivät nimittäin osallistu näihin asioihin. Minä arvostan tätä osallistumista, jota hän tekee pyytämättä. Yhteinenhän kotimme ja lapsemme on.

Itse yritän sitten pysyä haluttavan näköisenä, ja luonteisena joskus salaperäisenäkin mahdollisimman pitkään. Näin saan sitä henk. koht. huomiota.
 
niinpä.
Alkuperäinen kirjoittaja nuhanenä:
Ap. sinulla on hyvä mies joka ilmeisesti joskus ainakin tekee jotain hyvin, kun kerran kehut häntä?

"ota mun ex" kirjoitti sattuvasti, mielummin minäkin pidän miehen, enkä mitään kukkapuskan takaa lässyttävää imellystä.

Meillä kävi osuvasti viimeviikolla. Olen ollut kipeä ja raahauduin kuitenkin töihin. Kävelen yleensä, koska työmatkaani ei mene kuin reilu vartti. Mieheni haki minut kesken omien hommien ja oli tehnyt minulle eväät, kun tiesi etten niitä itse laittaisi. Sanoi eväitä antaessaan: "kun en sulle ikinä kukkia tuo, niin leipien välissä on rehuja tsp." Mielestäni tämä on sitä aitoa välittämistä, joka tulee tunteella ja johon oikeasti mies panostaa. Miettikää joskus niitä hyviä puolia, älkääkä kiukutelko jonkun teennäisen ystävänpäivän takia!
Tuo oli mieheltä rakkaudentunnustus, sitä vain eivät kaikki ymmärrä.

 
niinpä.
Alkuperäinen kirjoittaja Ap.:
Mieheni tekee kotitöitä ja hoitaa lapsiamme, käy töissä, eikä petä. Eli se puoli on kunnossa.

Sehän tässä onkin kinkkistä, kun mies on muuten "hyvä aviomies", mutta ei vaan osaa antaa minulle huomiota ja pitää minua itsestäänselvyytenä. Alkuaikoina kävimme romanttisilla treffeillä, ja tunsinkin itseni tärkeäksi hänelle. Nykyään en perheellisenä odotakaan, että tekisimme niin, mutta kyllä mies voisi minua joskus muistaa jotenkin. Olen silloin tällöin sanonut hänelle asiasta, mutta ei mies ilmeisesti välitä siitäkään.
No niin, tässä on nainen , joka erotessaan varmasti heittää kultakimpaleen menemään.

 
jäävuoriu
Miksi naiset ottavat passiivisen roolin? Eikö sekin olisi ihan ookoo, että sanoisi miehelle, että otapa kalenteri esiin ja varaat sieltä yhden arki-illan minua varten? Sen jälkeen nainen itse järkkäisi jotakin kivaa yhteistä tekemistä ja pistäisi lapset hoitoon. Jos ilta on miehen mielestä mukava, niin sitten voi sopia, että yritetään vaikka kerran kuukaudessa järjestää yksi ilta yhdessä siten, että joka toinen kerta järjestäjänä on mies, joka toinen kerta nainen. Mies voi haluta kannustusta ja hän voi pelätä, että hän tekee asiat väärin, mutta yleensä mieskin tykkää lopulta. Kaikki miehet eivät ole verbaalilahjakkuuksia ja mielikuvituksen osalta ihmemiehiä, vaan niinkuin me kaikki, he tarvitsevat treenausta tässäkin asiassa.

Älkää vihjailko, vaan puhukaa asiasta suoraan, mutta ystävällisesti. Yleensä mieskin tajuaa, kun sanoo hänelle, että tämä asia on tärkeä ja pyydän sitä niin kuin vaimo mieheltä minun itseni vuoksi.
 

Yhteistyössä