Mies ei huomioi koskaan

  • Viestiketjun aloittaja Olen surullinen
  • Ensimmäinen viesti
Voi raukkaa
Olisi mukava lukea, miten ajanmyötä tilanteet on perheissä muuttuneet ja onko löytynyt jotain toimivia keinoja kohentaa parisuhdetta. Sattumalta tämän ketjun löysin ja luin. Oma tilanne myös väsyttävä. Pienet lapset, mies paljon töissä. On hyvä isä lapsille, silloin kun on kotona. Tekee kotitöitä jne. Mutta en voisi juuri kehua, että tuntisin oloni tärkeäksi, tarpeelliseksi ja työni kotona olisi arvostettua. Nalkutusta siitä ja tästä mikä milloinkin ihan tyhmästi tehty ja varmasti muistetaan huomioida jos joku asia jäänyt tekemättä (se että on tiskattu, imuroitu, lapset ruokittu jne. on ihan näkymätöntä ja varmaan ihan lapsellisen helppoa). Ja mitkä lahjat? Yhdet miesten koon sukat olen saanut jouluna.
Kuule sie. Ens kerralla kun miehesi nalkuttaa, ota vyötäröltä lempeästi kiinni, pussaa suulle ja kerro tuo litania asioista, jotka laitoit sulkujen sisään. Siinä sievästi pää kallellaan silmiin katsoen lisäät, jotta jätetäänkö nämä nalkutukset, niistä tulee paska fiilis.

Mulla oli ensimmäinen mies semmoinen, joka toi koruja, mutta muutoin laiminlöi sekä minut että lapset. Ei tehnyt totaalisesti mitään kotona, vaan söi, makasi ja haisi (piereskeli tolkuttomasti ja estoitta) sekä harrasti omiaan kodin ulkopuolella iltamyöhään lähes päivittäin. Silti uskoi olevansa hyvä mies. Minun teki lopulta mieli nakata lahjat roskikseen, koska eivät ne korvaa sitä, että antaa itsestään jotain eikä vain ota ja odota valmista nokan alle.

Nyxä onkin toista maata. Hän ei lahjo, mutta tekee; rakentaa, korjaa, auttaa ja huolehtii. Pyytämättä. Minulle se kertoo rakkaudesta. Hänelle minä ja elämämme yhdessä ovat tärkeintä. Yli kahdenkymmenen yhteisen vuoden aikana en ole saanut ainuttakaan kukkaa, mutta välineitä yhteiseen harrastukseemme retkeilyyn ja vaellukseen olen saanut useitakin. Nyt tuli moka, olenhan saanut kukkia. Ensimmäiset leskenlehdet, jotka keväällä nousevat! Minä puolestani hellin herkuilla ja olen kaverina noissa rakentamisjutuissa yms. Se on kivaa!

Meillä ihmisillä on monia tapoja kertoa rakkaudestamme, eivätkä ne suinkaan ole sanallisia huomionosoituksia tai lahjoja. Rakkautta on tehdä hyvää ruokaa, kuoria appelsiini toisellekin, huolehtia kodista ym. ym. käytännöllisiä asioita. Niitä pitää vain osata lukea. Jos joku rakentaa yhteisen kodin, on se rakkaudenosoituksista suurin.
 
Viimeksi muokattu:
Voi raukkaa
No ei ole.
Kohtuullisen pitkän elämänkokemukseni mukaan se on. Ei kukaan tee päivätyönsä lisäksi töitä raksalla puoliin öihin, jos kumppani ei ole tärkeä ja rakas. Siinä kodissa on tarkoitus elää yhdessä , mahdollisesti perustaa myös yhteinen perhe. Voisin luetella montakin perhettä, jotka tuttavapiirissäni on näin tehnyt ja joiden kanssa on tullut puhuttua elämän kaikista aiheista. Kaikkiin pätee se, että kyse on hyvin suuresta rakkauden ja luottamuksen ilmaisemisesta.
 
Viimeksi muokattu:
Materiaa
Kohtuullisen pitkän elämänkokemukseni mukaan se on. Ei kukaan tee päivätyönsä lisäksi töitä raksalla puoliin öihin, jos kumppani ei ole tärkeä ja rakas. Siinä kodissa on tarkoitus elää yhdessä , mahdollisesti perustaa myös yhteinen perhe. Voisin luetella montakin perhettä, jotka tuttavapiirissäni on näin tehnyt ja joiden kanssa on tullut puhuttua elämän kaikista aiheista. Kaikkiin pätee se, että kyse on hyvin suuresta rakkauden ja luottamuksen ilmaisemisesta.
Kuule, se aika mikä on raksalla voi olla sen rakastettunsa kanssa. Kodin voi ostaa, ei seinillä ole merkitystä, koti on siellä missä rakkaat on.
 
Viimeksi muokattu:
Miten kukin
Kuule, se aika mikä on raksalla voi olla sen rakastettunsa kanssa. Kodin voi ostaa, ei seinillä ole merkitystä, koti on siellä missä rakkaat on.
Tuosta olen kyllä eri mieltä. Ja niin on tyttärenikin, jonka talonrakennusurakka alkaa olla lopputarkastuksia vaille pulkassa.
He halusivat kodin, ei taloa. He siis rakensivat sellaisen. Yhdessä. Puolisentoista vuotta, kaikki vapaa-ajat.
Tytär teki suurimman osan ns esikuntatyöstä, otti selvää, kilpailutti, vertaili, valitsi. Miehensä piti huolta teknisen puolen sujumisesta.
Ostivat perustuksen ja rungon valmiina, tekivät lopun itse. Kyllä sitä nainenkin osaa ja jaksaa kun vain on selvä, yhteinen päämäärä. Tuloksena persoonallinen, juuri heille ja heidän lapsilleen suunnioteltu ja toteutettu koti, jonka molemmat tuntevat.
Tästä on varmasti myöhemminkin hyötyä, koskapa miehellä on ammatti, joka sananmukaisesti lennättää häntä ympäri maailmaa.
"Kodin voi ostaa, ei seinillä ole merkitystä, koti on siellä missä rakkaat on."
Joopa joo. Kuinka paljon eripuraa parisuhteissa aiheutuukaan siitä, että tuo ostettu laatikko ei vastaakaan toisen tai molenpien odotuksia?
Seinillä, katolla, lattialla ja yleensä koko paketilla on merkitystä ja paljon enemmän kuin yleensä tunnustetaankaan. Silloin, jos pari aikoo pysyä yhdessä vuosikymmenet.
 
Viimeksi muokattu:
Muistelija
No ei ole.
Tuosta kommentista tulikin mieleen, kun eräs täkäläisen liikemaailman grand old man täytti vuosia, olisikohan ollut seitsemänkymmentä tai jotakin.
Seurakunnan kirkkoherra kävi onnittelemassa ja onnittelupuheessaan mainitsi mm että teidän lapsennekin ovat hyvin menestyneet kauppa-alalla.
Siihen päivänsankari vastasi: Juu, kyllä ne kaikki muut paitsi XXXXX, mutta se onkin ollut lapsesta asti niin tyysti rehellinen.
 
Viimeksi muokattu:
vastuuta
En lukenut kaikkia viestiketjun kommentteja... mutta minusta naisena tuntuu parisuhteessa siltä että myös me naiset voidaan tehdä paljon suhteen ja mielenkiinnon eteen:) Omasta mielestä olen ihan tavallinen miehen kanssa elävä, mutta huomasin jo aika nuorena että suhteen eteen pitää tehdä työtä. Ja ennen kaikkea s-elämä vaatii "aika paljon" kun tottumus tulee eteen. En paljon kuuntele muiden mielipiteitä vaikka pukeutumisesta ja ulkonäöstä. En käytä erikoisia vaatteita tai sen enempää "maalaa" itseäni mutta silloin tällöin, vaikka juhlien yhteydessä, panostan ulkonäkööni ja voin sanoa että saan myös silloin mieheltäni "huomiota";)
 
bhfuoHGu
Jos kumppani ei huomioi, on nainen tai mies, niin sitten on syytä miettiä yhdessäolon mielekkyyttä joka tapauksessa. Kaikille on tärkeää olla jollekulle erityinen. Jollei ole erityinen kumppanille, niin miksi ihmeessä olla yhdessä? Kenenkään ei pidä joutua kerjäämään huomiota. Se on nöyryyttävää kaikille osapuolille ja ihan turhaa muutenkin. Sellaiselle ei rakenneta parisuhdetta tai mitään muutakaan.
 

Yhteistyössä