Mies ei nyt osaa.:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja remonttireiskan vaimo.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

remonttireiskan vaimo.

Vieras
No niin, ei ole provo. Miehen piti laittaa silikonia laattojen ja massiivipuisen pöydän väliin. Laitoin sille teipitkin, ettei tule suttua. Kävin kysymässä, että onko se nyt laitettu niin, että kun teipin irrottaa, siihen ei jää jotain paksua reunaa. Juu juu ei jää, sanoo mies. Vetää teippiä pois vähän, ja toteaa, että silikoni lähtee teipin mukana. Tietysti, kun laittoi sitä liian paksusti ja teipin päälle. Sitähän minä juuri kävinkin kysymässä, että ottiko asian huomioon. Siinä vaiheessa sanoin, että ohenna sitä, äläkä revi vielä teippejä pois. Mutta ei, hän repii.

Kaiken huippu on se, että lähtee harrastukseensa. (teki kiireellä, vaikka sanoin, ettei tekisi tänään, kun on kerran lähdössä) Menen katsomaan, ja on vetänyt sormella vielä siitä päältä teipin pois ottamisen jälkeen, niin, että silikonia on pöydäss koko matkalta 10 sentin alueella. Laattoihinkin on sitä lääppinyt. Piti mennä pesuille, mutta ilta kuluu korjatessa sen jälkiä. Puupinta täytyy hioa myöhemmin, koska silikoni on siellä puun syiden sisällä.:(

Näin tosi paljon vaivaa, että saan sen rajan nätiksi ja edes jotakuinkin suoraksi. Tekisi mieli vetää turpaan tota ukkoa. Aina se selittää, että osaa tehdä, kun kysyn, osaatko varmasti. En ole ikinä silikoni saumoja tehnyt, mutta sain aikaan 100 kertaa parempaa jälkeä tuolla korjailullani. olisi mennyt lopullisesti piloille, jos se ois ne jättänyt noin.

Kiukuttaa ja itkettää. mies haluaa kutsua vieraita, mutta mä en huoli tänne ketään, kun se on teh tehnyt kaikki niin nolosti ja aina kehumassa taitojaan. Taidot sillä on näköjään ihan nolla. Suuret on luulot.

Sehän se ärsyttää, että tulee aika kalliiksi tehdä niin huonosti, että kaikki menee uusiksi. En vaan tajunnut, että joku voi olla noin huono.

Ja että se jätti sen siten, että se olisi ollut aivan pilalla jos en olisi mennyt sattumalta katsomaan. Siis aivan järkyttävää jälkeä. :o Silloin kun ne laatat laitettiin, mä jouduin mennä laittamaan ne lopulta, kun näin, miten se ne laitto.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Oisit tehnyt koko homman itse...

En olisi edes aloittanut tekemään remonttia. Mies sitä nimenomaan halusi ja sanoi, osaavansa itse tehdä kaiken. Mitä enemmän näen sen tekevän, sitä enemmän tajuan, että pelkkää puhetta on hänen taidot.

Alkuperäinen kirjoittaja remonttireiskan vaimo:
Sehän se ärsyttää, että tulee aika kalliiksi tehdä niin huonosti, että kaikki menee uusiksi. En vaan tajunnut, että joku voi olla noin huono.

Ja että se jätti sen siten, että se olisi ollut aivan pilalla jos en olisi mennyt sattumalta katsomaan. Siis aivan järkyttävää jälkeä. :o Silloin kun ne laatat laitettiin, mä jouduin mennä laittamaan ne lopulta, kun näin, miten se ne laitto.

No, onneks edes löytyy yks remontti-Reiska tai siis remontti-Reija teiän talosta :D

Rapatessa roiskuu... Varmaan harmittaa :hug: Ilmeisesti teillä sinä oot se tarkempi ja mies tekee vähän sinne päin... Mut pakko sanoa tähän kohtaan, että hyvä kun edes yrittää.. kaikkien miehet ei pistä tikkua ristiin remonttihommissa :/ Ja kantsii tosiaan tehdä enskerralla ite :)

Alkuperäinen kirjoittaja FedWithGasoline:
Alkuperäinen kirjoittaja nellustiina:
No, tee hyvä ihminen itte nii ei tarvi valittaa...

No kyllä muakin ois vituttanut. Ois ollut tekemättä jos peukalo on keskellä kättä, ja myöntänyt reilusti ettei sillä ole hajuakaan miten homma pitäisi hoitaa.

Niin ja että tekee niin epäsiististi, että tuntuu, et se ei ees yritä. Ja nimenomaan kehui tekevänsä aina siistiä jälkeä. Valitti siitä, miten meidän äidillä on silikonit vedetty, vaikka itse teki miljoona kertaa huonompaa jälkeä. (minkä en edes uskonut olevan mahdollista )

Nyt sitten olen taikinannuolijan kanssa käynyt tekemässä niitä saumakohtia suoraksi ja yrittänyt saada pöytää puhtaaksi. Ja saippuaveden kanssa olen siloitellut niitä krymppyjä, mitkä mies veteli. eihän siitä hyvää saa enää.

Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Jos ne on jo kuivunu, ni ota pois (mattopuukolla) ja laita uudestaan. Ei siitä muuten siistiä saa.

No, katotaan nyt, ku ne kuivuu. mutta ne laatat oli jokatapauksessa hinkattava niin puhtaaksi kuin sai, muuten ne ois ollut pilalla.

Mun mies on ammattilainen (rakentaja) ja sitä kehutaan kovasti ja pyydetään useisiin paikkoihin remonttihommiin. Varmaan se työnsä siis hoitaa hyvin.
Mutta kun kotona tapetoi, tapetit on aivan törkeen näköiset. Ehkäpä kodin remppa ei ollut niin tärkeä, kun siitä ei saa rahaa, vaan päinvastoin.

Ja mua ärsyttää, kun se on haukkunut mun ammattitaitoa joskus humalapäissään. Ja antoipa sitten hyvän näytteen omasta ammattitaidostaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierasnainen:
Mun mies on ammattilainen (rakentaja) ja sitä kehutaan kovasti ja pyydetään useisiin paikkoihin remonttihommiin. Varmaan se työnsä siis hoitaa hyvin.
Mutta kun kotona tapetoi, tapetit on aivan törkeen näköiset. Ehkäpä kodin remppa ei ollut niin tärkeä, kun siitä ei saa rahaa, vaan päinvastoin.

Ja mua ärsyttää, kun se on haukkunut mun ammattitaitoa joskus humalapäissään. Ja antoipa sitten hyvän näytteen omasta ammattitaidostaan.

Oho. :o
Mun mies on kans ammattilainen, ja nyt omaa kotia rakentaa paljon tarkemmin kuin mitä töissä tekee. Kuulemma.

Alkuperäinen kirjoittaja remonttireiskan vaimo.:
No niin, ei ole provo. Miehen piti laittaa silikonia laattojen ja massiivipuisen pöydän väliin. Laitoin sille teipitkin, ettei tule suttua. Kävin kysymässä, että onko se nyt laitettu niin, että kun teipin irrottaa, siihen ei jää jotain paksua reunaa. Juu juu ei jää, sanoo mies. Vetää teippiä pois vähän, ja toteaa, että silikoni lähtee teipin mukana. Tietysti, kun laittoi sitä liian paksusti ja teipin päälle. Sitähän minä juuri kävinkin kysymässä, että ottiko asian huomioon. Siinä vaiheessa sanoin, että ohenna sitä, äläkä revi vielä teippejä pois. Mutta ei, hän repii.

Kaiken huippu on se, että lähtee harrastukseensa. (teki kiireellä, vaikka sanoin, ettei tekisi tänään, kun on kerran lähdössä) Menen katsomaan, ja on vetänyt sormella vielä siitä päältä teipin pois ottamisen jälkeen, niin, että silikonia on pöydäss koko matkalta 10 sentin alueella. Laattoihinkin on sitä lääppinyt. Piti mennä pesuille, mutta ilta kuluu korjatessa sen jälkiä. Puupinta täytyy hioa myöhemmin, koska silikoni on siellä puun syiden sisällä.:(

Näin tosi paljon vaivaa, että saan sen rajan nätiksi ja edes jotakuinkin suoraksi. Tekisi mieli vetää turpaan tota ukkoa. Aina se selittää, että osaa tehdä, kun kysyn, osaatko varmasti. En ole ikinä silikoni saumoja tehnyt, mutta sain aikaan 100 kertaa parempaa jälkeä tuolla korjailullani. olisi mennyt lopullisesti piloille, jos se ois ne jättänyt noin.

Kiukuttaa ja itkettää. mies haluaa kutsua vieraita, mutta mä en huoli tänne ketään, kun se on teh tehnyt kaikki niin nolosti ja aina kehumassa taitojaan. Taidot sillä on näköjään ihan nolla. Suuret on luulot.

rautakaupasta silikoonin pehmentäjää, voi säästyä hiomiselta...

Alkuperäinen kirjoittaja remonttireiskan vaimo.:
ja on vetänyt sormella vielä siitä päältä teipin pois ottamisen jälkeen, niin, että silikonia on pöydäss koko matkalta 10 sentin alueella..

Sun miehellä on jättiläisen kädet, jos sormen vedolla saa 10cm levyisesti jälkeä...
Etköhän nyt liioittele? Koko juttu taitaa olla suuresti paisuteltu?

Yhteistyössä