M
mitä rakkaus oikein on?
Vieras
Lovenan teksti pisti miettimään. Minä nimittäin uskon kyllä rakkauteen, mutta en usko, että mikään elämässä on täydellistä, joten ei myöskään rakkaus. En usko, että sellaista rakkautta on olemassakaan, joka olisi täydellistä ja kestäisi ensisilmäyksestä asti huumaavana vuosikymmeniä kuolemaan saakka. Sen sijaan uskon, että mieheen voi ihastua äkkiä tai hitaammin, jossa mies on koko ajan mielessä ja tuntee halua viettää hänen kanssaan aikaa tosi paljon. Myös intohimoa on ja sitä haluaisi olla sängyssä monta kertaa päivässä. Intohimoaalto tyyntyy ja sen jälkeen jää jäljelle kumppanuus, yhteiset elämänarvot ja muut syyt, jonka vuoksi sitä tajuaa, että tätä suhdetta kannattaa jatkaa. Silloin rakastaminen on enemmänkin päätös siitä, että haluan nähdä vaivaa tämän suhteen onnistumiseksi.
Olen itse rakastunut vain pari kertaa elämässä. Ihastuksia on ollut useita. Varsinainen rakastuminen on tosi nopeasti haalistunut. Ensirakkaus oli aika epätoivoista, koska emme sopineet ollenkaan yhteen, joten ensihuuman jälkeen otin eron. Toinen rakkaus oli sellainen, että tajusin haluavani jatkaa suhdetta myös ensihuuman jälkeen.
Olen itse rakastunut vain pari kertaa elämässä. Ihastuksia on ollut useita. Varsinainen rakastuminen on tosi nopeasti haalistunut. Ensirakkaus oli aika epätoivoista, koska emme sopineet ollenkaan yhteen, joten ensihuuman jälkeen otin eron. Toinen rakkaus oli sellainen, että tajusin haluavani jatkaa suhdetta myös ensihuuman jälkeen.