Mies ei osaa puhua lapsen kanssa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tuikku"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tuikku"

Vieras
Siis lapsi on 3 v ja mies ei osaa normaalisti lapselle mitään sanoa, siis kertoa että nyt pestään hampaat tai nyt nukkumaan perustelujen kera, tai että sanoisi vähän aiemmin että kohta tehdään sitä tai tätä, että lapsi osaisi varautua siihen. Sanoo vaan että nyt vessaan ja sitten karjaisee jos ei kerralla tottele. Tuntuu että ei osaa mitään sanoa normaalilla äänellä. :/ Lapsi huutaakin minua yleensä illalla ja sanoo että tuli paha mieli isistä. :/
Kertokaa miten minä saan tuon miehen ymmärtämään että lapsi ei kaipaa karjumista? Olen meinannut sanoa että ethän sinä minullekkaan koskaan puhu tuohon sävyyn niin miksi sitten lapsille?

[QUOTE="tuikku";24100656]Siis lapsi on 3 v ja mies ei osaa normaalisti lapselle mitään sanoa, siis kertoa että nyt pestään hampaat tai nyt nukkumaan perustelujen kera, tai että sanoisi vähän aiemmin että kohta tehdään sitä tai tätä, että lapsi osaisi varautua siihen. Sanoo vaan että nyt vessaan ja sitten karjaisee jos ei kerralla tottele. Tuntuu että ei osaa mitään sanoa normaalilla äänellä. :/ Lapsi huutaakin minua yleensä illalla ja sanoo että tuli paha mieli isistä. :/
Kertokaa miten minä saan tuon miehen ymmärtämään että lapsi ei kaipaa karjumista? Olen meinannut sanoa että ethän sinä minullekkaan koskaan puhu tuohon sävyyn niin miksi sitten lapsille?[/QUOTE]

Olet meinannut sanoa? Mutta et ole sanonut? Katsoppa peiliin.

No sitten lisää harjoittelua. Väitätkö että teillä mies ei tee mitään muuta kuin hammaspesuja, kun sanoit ettei osaa mitään sanoa karjumatta? Toivottavasti mies saa tehdä myös "kivoja" juttuja lapsen kanssa, jotta yhteinen sävel ja kommunikaatio toimii. Sopikaa toimintatavoista, mutta ei sitä kamalasti tartte iltapesulle pyydellä. Toki ns yksi ennakkovaroitus, mutta kyllä minäkin helposti karjaisen jos ei sana kuulu ja toinen vain vetkuttelee. Esim tänään :)

• Tykkää
Reactions: emppu75
ei meilläkään aluksi osannut, ei puhunut mitään, ei uskaltanut ja kun on luonteeltaankin hyvin rauhallinen... pelkäsikin vissiin jotenkin kovasti vauvan puolesta, ettei uskaltanut puhua... yritin rohkaista kovasti ja taisin sanoa pahastikin joskus, ettei opi sinua tuntemaan, kun et juttele :( mut nyt kun poju 5,5kk ja ollut tosi paljon murhetta ja mies auttanut lapsen hoidossa aina kun mahdollista, ni se on lähtenyt luonnostaan tulemaan.... mistäs sen mies osais, jos ei ole koskaan lasten kanssa ollut tekemisissä??

Yhteistyössä