mies ei pidä leipomuksistani, sukulaistaan kehuu maasta taivaisiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ite oon kova leipomaan, osaan kyllä hommani jo ammatinkin puolesta, ja suunnittelen etukäteen tarjottavia lasten synttäreille, teemaa yms. Sit mies sano et pyydetään hänen sukulaistaan tekemään kakku.. jne ihmetyttää et miks?? Mie nimenomaan haluan tehdä ja suunnitelmat on ja sit tua lyttää.. aina kehuu hänen leipomuksiaan ja kakkuja vaikka ei olis mitenkään ihmeellisiä, ulkonäöllisesti tai maullisesti, mun tekemiä ei kehu KOSKAAN vaikka kaikki vieraat ylistäis.ja lapset tykkäis,. eipä tee enää mieli leipoa miehelle mitään. Tulee fiilis miks haluaa lytätä, kun innoissaan leivon ja suunnittelen, pidän kakkublogia.. jne eikä maussakaan oikesti vikaa..:( vaikka mies näkis pelkän kuvan sukulaisen tekemästä kakusta jo saa vuolaat ylistykset, vaikka olis mimmone, mun se kattoo nokanvartta pitkin..kivoja kakkuja sekin tekee mut ihmetyttää tää..

Lyttääkö mies sinua muissakin asioissa? Miksi hän mollaa sinua? Onko itsellään heikko itsetunto, onko sairaalloisen mustasukkainen tai muuten vaan narsistinen?

Hyvä, että tiedostat asian, etkä anna sen vaikuttaa itsetuntemukseesi tai omanarvontunteeseesi. Haistata pitkä pee tuollaiselle lyttäämiselle ja pidä ukolle puhuttelu. Äläkä tosiaan leivo hänelle mitään. Pidä kiinni omasta osaamisestasi ja arvostasi.

Ei sinunkaan kommentointi muiden tuotteista kovin kivaa ole. Anteeksi vaan mutta lehati sellainen omakehu. Ehkä sun mies on samanlainen kuin mun mies joka tykkää perinteisistä, yksinkertaisista leipouksista eikä mistään sokerikreemi-sokerimassa "kauniista ja kamalan makeista" kakuista. Jospa hälle maistuu perinteiset jutut kikkailujen sijaan?

Ja ehkä hän haluaa palautella sinua maantasolle? Vieraathan nyt tottakai sun aikaan kaikkea kehuu? Vai milloin viimeksi olet itse sanonut kylässä emännälle että ihan jees piirakkaa...voisi toki parempaakin olla? En usko että olet niin sanonut. Tämä on vähän sama kuin että ei suihkussa suht hyvin laulava ole tuleva idols tähti, jos hän niin kuvittelee niin kyllä läheiset voi vinkata että josko nyt kuitenkaan....

Ja vielä viimeinen. Jis sä stressaat leipomisen suhteen, kun on saatava näyttää, niin ei ihme jos mies vähän toppuuttelee. Seei meinaan ole muulle perheelle kivaa jos sun hermot on tiukalla jonkun kaakun kanssa (plus eihän se oo edes halpaa puuhaa...maksaa tolkuttomasti...)

Jatka ihmeessä leipomista, mutta rennommalla otteella. Sä tuskin olet maailman huipuin konditoorimestari, mutta tottakai sellaista pitää tehdä mitä tykkää. Itsensä vuoksi. Ei muille näyttämisen vuoksi.

Mies voi olla pikkusieluinen, kateellinen, lapsellinen kitisijä jolle ei oma äiti ole ärähtänyt ja opettanu tyytyväisyyttä.

Tai, sit vaan kyllästynyt just sun leipomuksiin vaikka olisit hyvä leipuri. Kuka tahansa haluaa joskus vaihtelua jos syö saman emännän ruokia vuositolkulla. Ei tartte naista vaihtaa mut maistaa joskus toisen tekemää. (y)

Opettele leipomaan. Pyydä vaikka sitä miehen sukulaista opettamaan.

Ja sekin tuli mieleen niin kuin tuolla tousella vieraalla että haluaako mies perinteisempiä kakkuja?

Monet miehet ei arvosta hiellä näperrettyjä, imeliä marsipaaniluomuksia vaan tavallisia kakkuja joissa on mansikkaa, kermavaahtoa, jopa banaania, kinuskia tms.

T:yks harrasteleipuri

Mies voi olla pikkusieluinen, kateellinen, lapsellinen kitisijä jolle ei oma äiti ole ärähtänyt ja opettanu tyytyväisyyttä.

Tai, sit vaan kyllästynyt just sun leipomuksiin vaikka olisit hyvä leipuri. Kuka tahansa haluaa joskus vaihtelua jos syö saman emännän ruokia vuositolkulla. Ei tartte naista vaihtaa mut maistaa joskus toisen tekemää. (y)
Kuka tahansa mies kyllästyy jos joutuu samaa eukkoa naimaan vuositolkulla. Ei tartte välttämättä eukkoa vaihtaa mutta maistaa joskus toista torttua.

Vai milloin viimeksi olet itse sanonut kylässä emännälle että ihan jees piirakkaa...voisi toki parempaakin olla? En usko että olet niin sanonut.

Mistä sinä voit tietää, mitä ap on sanonut tai ei ole sanonut? Pelkkää omaa negatiivista olettamustasi kaikki.

Ihme porukkaa täällä, kun heti pitää hyökätä aloittajaa vastaan, Keksitään itse omia olettamuksia ja niiden perusteella käydään kimppuun. Voi äly taas.

Kuka tahansa mies kyllästyy jos joutuu samaa eukkoa naimaan vuositolkulla. Ei tartte välttämättä eukkoa vaihtaa mutta maistaa joskus toista torttua.
Arvasin että joku nokkela harmaa tarttuu tuohon. No, mitä jos eukkosi tekee sulle samoin, ei aina jaksa pelkkää samaa HK:n prinssinakkia?

En tietenkään mikään paras leipuri ole... mut en ny niin hanurista ole kun mies antaa ymmärtää.. teen kyllä sokerimassakakkuja mutta myös perinteisiä, varsinkin muihin juhliin, häät hautajaiset, kaste yms. Kaikenlaisia! Ja mua pyydetää tekemää erinäisiin juhliin.. Tätä tää on ollut alusta asti et vaan sukulaisensa tekemät leipomukset kelpaa vaiks ihan samaa tavaraakin olis.. enkä stressaa vaan musta on kivaa suunnitella ja järkätä juhlia ja panostaa.. :/ enkä arvostele toisten tekeleitä tätä vaan oli vaikea saada ulos kun en tiedä miten kirjottaisin ettei ymmärretä väärin..

Onpa mies! Oletko kysynyt mieheltä tarkennusta siihen, miksi hänestä sukulaisen kakut ovat hyviä? Miksi ne ovat parempia kuin sinun? Jos tietäisit, mikä sukulaisen kakuissa on parempaa, niin voisit muuttaa omia kakkuja siihen suuntasn. Jos taas mies ei osaa kertoa, niin sitren se on miehen v...tuilua tai mies on muuten vaan tyhmä.

Miten tän ny sanoisin. Jos me tehdään vaikka samanmakuiset kakut tai panostaisin enemmän ulkonäköön tai mitä vaan ni kyllä sukulainen saa semmoset kehut mun mieheltä et oksat pois.. ihan sama mitä teen, maku ulkonäkö, mies kehuu aina vaan tätä.. ja ei ny pelkästää kakut vaan kaikki on aina parempaa.. lasten kurista pullaan..

Meillä taas tehdään niin perinteisiä kuin modernimpiakin leivontakokeiluja ja suurimmasta osasta mies tykkää. Sokerimassa on välillä mukana ja välillä ei, mutta kuorin sen itsekin reunoilta jos tuntuu liian makealta tms joten en todellakaan loukkaannu jos joku muukin niin tekee.

Naapurin sämpylöitä mies kehui, joten pyysin naapurilta niihin ohjeen. Herkulliselta kyllä maistuvatkin!

Mies tietää meillä, että mulle on ns. kunnia-asia tehdä itse tarjottavat meidän juhliin joten ei edes ehdota että pyydetään joku muu tekemään kakut. Anoppi tosin on aina ollut tunkemassa leivonnaisiaan meille, ja hyviä nekin ovat. Apu otettu vastaan jos sille ollut tarvetta :) Enää tosin ei, koska anopin kohdalla avun vastaan ottaminen tarkoittaa sitten kaikkien hänen mielipiteidensä mukaan toimimista, juhlien osalta yms. Parempi siis että teen itse :)

Sano ap miehelles mitä ajattelet. Ei se miestään ole ajatustenlukija ja voi olla ettei oikeasti tajua loukkaavansa sinua. Tai jos tajuaa, niin on idiootti - eikö rakkaimmalleen halua olla niin hyvä kuin mahdollista, eikä tieten tahtoen pyri loukkaamaan.

Se on ihan sama miltä mun tekeleet maistuu, ulkonäkö, vaikka sama leivos. Ja teen laidasta laitaan, perinteisiä yms taitaa kyse olla jostain aivan muusta.. sitä pitäis pyytää leipomaan vaikka itse innolla odotan synttäreitä, kun pääsee kakkuja tekemään yms lasten toiveiden mukaan. Sanoin sille kyl suhtees alussa vähän vitsillä et sä koskaan mun tekeleitä kehu.. hymähti vaan..mut nyt kyl tosissaa ärsytti tua et miks ihmees pitäs pyytää kun mie niin odotan leipomisia..

Kysy mieheltäsi, onko hän ihastunut sukulaiseen, koska kaikki hänen tekemänsä on ylivertaista. Ihastumisen selittäisi sen, että näkee kaiken ruusunpunaisena.

On kyllä sen verran omituinen juttu, että voitko kysyä mieheltä suoraan ja tulla tänne kertomaan, että mikä oli vastaus?
Itse leivon paljon ja multa pyydetään usein kakkuja juhliin. Teen sekä perinteisiä-, että sokerimassakoristeisia kakkuja. Yleensä kuitenkin nuo koristeellisetkin kakut on sisältä perinteistä täyskäriä, enkä itsekkään syö sitä sokerimassaa: se on vain koristeena. Mun mies kehuu kyllä aina kaikkia tekeleitäni, mutta ollaan kummatkin sitä mieltä, ettei sokerimassa ole syötäväksi tarkoitettua. Vaikea aatella miestä, joka ei koskaan kehu vaimon leipomuksia! :O

Mihin sä niitä miehen kehuja kaipaat? Miks sun just on saatava hänen kehut?

Ehkä miehesi on perin tyypillinen mies joka tuskin kovin paljoa mistään kakkoblogeista ja kakku elämästä on kiinnostunut. Se on sinun juttu ei hänen. Ja onhan sun paakkelointi pois teidän yhteisestä ajasta jos kuvaamasi mukaan pääsääntöisesti leivot. Aika harva nainenkaan jaksaa käydä autotallissa että ompa pena hieno kaasari jonka vaihdoit... (jos ja kun mies tuunaa autoja harrasteena).

noh mä oon itte sellanen et sanon heti jos se on sellanen kun laittaa ruuan suuhun et vaau kuinka hyvää enkä meiti kuka sen on tehnyt.
sit saman näkee jos se on pahaa niin sen näkee mun ilmeest ku se menee automaattisesti sellasenn tiettyy ilmeeseen :) sitten ruoka joka on ihan ok niin sen syön hyvässä hengessä ..
ja ps normi kermakakku mansikoilla oooooon paaljon parempi kuin ne sokeri kaukut jotka näyttää "hienoille" itelel mansikoilla koristelut kakku näyttää herkulle se sokeri litku kakku jää syömäti tai kohteliasuudesta otan ihan pikku palasen ja räknään sen päälysen sivulle.
uuh kunnon kerma mansikak kaukku naam tai kinuskilla

Ehkä miehesi on perin tyypillinen mies joka tuskin kovin paljoa mistään kakkoblogeista ja kakku elämästä on kiinnostunut. Se on sinun juttu ei hänen. Ja onhan sun paakkelointi pois teidän yhteisestä ajasta jos kuvaamasi mukaan pääsääntöisesti leivot. Aika harva nainenkaan jaksaa käydä autotallissa että ompa pena hieno kaasari jonka vaihdoit... (jos ja kun mies tuunaa autoja harrasteena).

Kumppania pitää tukea ja kannustaa siinä mitä hän haluaa tehdä.

Jos mies jaksaa kehua jatkuvasti jotain toista naista, niin on se kumma, ettei omalle vaimolle riitä kehuja.

• Tykkää
Reactions: .....
Ei ole anoppi, oliskin ni sen jotenki ymmärtäis.. ja ei kyse siitä et tekisin vaan jotain väkerryksiä, teen laidasta laitaan, moniin sukujuhliin pyydetään leipomaan jne lasten synttärit lasten toiveiden mukaan.. kerma/sokerimassa mitä millostikki.. olis kiva jos mieheltä joskus tulis kehu mullekkin eikä vaan tätä sukulaista. Luulis et vaimoa kehuis.. hänen sukulaiset oli ihan ihmeissään juhlissa et mäkin osaan leipoa.. kun tein kaikki tarjottavat.. mies vaa kattoo kuin halpaa makkaraa.. miks mun tekeleet ei sille kelpaa vaikka maistuis ja näyttäis miltä.. en kyllä pyydä tätä sukulaista tekemään lapselle kakkua yms, ite haluan tehdä ja toivottu on..kaipa se on turha odottaa itselle kehua vaikka olis sama ulkonäkö tai maku..ei riitä kehut mulle.

Yhteistyössä