Mies ei suostu hoitamaan ja vaihtamaan vauvalle vaippoja.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sormus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sormus

Vieras
Sovimme että hoidamme lapsen yhdessä. Minä joudun hoitamaan kaiken yksin, vauvan, kodin ja miehen. Olen yrittänyt sanoa, että osallistuisi ja vaihtaisi nyt vauvalle vaipan mutta ei. Makaa vaan sohvalla ja pelaa. Väittää että vaipanvaihto on vaan akkojen hommaa. Enää en kestä. Itse en vaihda vaippaa, koska miehenkin on tehtävä jotain!

Sopimus olisi ehkä ollut syytä tehdä kirjallisena jos takeita sopimuksen pitämisestä ei ole. Osallistuiko isä raskausaikana valmistautumiseen vauvaperheen arkeen.

[QUOTE="mami";28383360]Lapsi syliin miehelle ja lähde itse vaikka lenkille. Sano että tullessa pitää tietokone olla kiinni, vauva tyytyväisenä ja ruoka pöydässä.[/QUOTE]

No näin ei voi aikuiselle ihmiselle puhua, vaan voi ilmoittaa lähtevänsä pitkälle lenkille, shoppailemaan ja antaa miehen hoitaa vauvaa. Jos mies ei ole sinä aikana vaihtanut vauvoja, pitänyt lasta tyytyväisenä, ruokkinut saisi mies kuulla kunniansa, miten voi omaa lastansa noin laiminlyödä. Tuskin kukaan järkevä ihminen voisi olla hoitamatta omaa lastaan, jos muita ei ole lähettyvillä. Ilmoita miehelle sitten, että te muutatte sitten pois, jos et todellakaan lastasi edes rakasta sen vertaa, että jättää ruokkimatta tms. (näin siis vain, jos ei tee hommia sinun ollessasi poissa, todennäköisesti kyllä tekee ja sitä kautta sitten oppii). Ole tarpeeksi usein pois.

• Tykkää
Reactions: Mörköäiti
Sano miehellesi, että jos ei ala lapsenhoitohommat maistua niin saa luvan häipyä ja takaisin ei ole tulemista. Itse en katselisi montaa päivää tollaista touhua.

Pelikone pois ja mies mukaan neuvolaan jossa reilusti pyydät apua asiaan! Voivat ohjata isän erilliseen isäryhmään tai keskustelemaan isän roolista ja merkityksestä lapselle sekä akkojen ja ukkojen töistä.

[QUOTE="vieras";28383484]No näin ei voi aikuiselle ihmiselle puhua, vaan voi ilmoittaa lähtevänsä pitkälle lenkille, shoppailemaan ja antaa miehen hoitaa vauvaa. Jos mies ei ole sinä aikana vaihtanut vauvoja, pitänyt lasta tyytyväisenä, ruokkinut saisi mies kuulla kunniansa, miten voi omaa lastansa noin laiminlyödä. Tuskin kukaan järkevä ihminen voisi olla hoitamatta omaa lastaan, jos muita ei ole lähettyvillä. Ilmoita miehelle sitten, että te muutatte sitten pois, jos et todellakaan lastasi edes rakasta sen vertaa, että jättää ruokkimatta tms. (näin siis vain, jos ei tee hommia sinun ollessasi poissa, todennäköisesti kyllä tekee ja sitä kautta sitten oppii). Ole tarpeeksi usein pois.[/QUOTE]

Sepä se, AIKUISELLE ihmiselle noin ei puhutakaan. Ap:lla kuulostaa kuitenkin olevan iso vauva sohvalla, jolle hyvinkin voi antaa yksinkertaisia ja selkeitä käskyjä.