Mies ei suostu pelkosektioon:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vihaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vihaan

Vieras
Tilanne lyhyesti: Odotan esikoistani, hirveä synnytyspelko ja pelko kaikesta siihen liittyvästä. Syyt ovat pätevät sektioon, olen ravannut pelkopolilla ja keskustellut asiasta ja minulle myönnettiin sektio. Ongelma onkin mies, joka vastustaa sektiotani ehdottoman jyrkästi. Hänen mielestään se on luonnoton tapa synnyttää, kun mulla ei ole mitään "oikeata" estettä. Tekis miltei lyödä koko äijää! Meillä on oikeesti ihan hirveä sota käynnissä, kun miehen mielestä mun pitäisi synnyttää alakautta, niinkuin "luonto on sen tarkoittanut". Onko miehellä sanavaltaa tähän? Mun mielestä ei, mut tilanne on ihan kamala. Mä en edes ymmärrä miten tuo on niin kova pala sille..

Mä kyllä olen tässä asiassa aika lailla tuon miehesi puolella. Synnytyksesihän voi olla vaikka miten helppo ja nopea... tai sitten ei. Mutta itse ainakin yrittäisin voittaa pelkoni ja synnyttäisin alakautta. Jos ensimmäinen synnytys olisi aivan järkyttävän kamala, voisin seuraavalla kerralla päätyä sektioon.

eikä siis suostua sektioon!!! Sinä synnytät, sinä tiedät pelkos määrän! Anna miehesi vastustaa rauhassa, mutta älä missään nimessä muuta mieltäsi hänen takiaan!! Pelko voi pahentaa synnytystä ennestään! Eli jos olet saanut luvan sektioon, pidä siitä kiinni. Miehesi on tyhmä tämän asian suhteen!!!

helpolla olet saanut sektoi lapun käteesi,en tajua miten voi joku pelottaa mitä ei ole edes kokenut,puhuisin enemmänkin jännityksestä onko tosiaan niin että et kestä yhtään supistus kipua ja et halua oikeasti edees kokeilla synnyttää

Onhan siinä miehenkin vauvan terveydestä kyse, on vauvan etu saada syntyä alakautta jos ei oo lääketieteellistä syytä sektioon. Olen siis miehesi puolella, ja jos olisin hän, pitäisin viimeiseen asti kiinni kannastani ja yrittäisin suostutella sut synnyttämään alakautta.

kyllä se niin on että sinä naisena päätät omasta kehostasi.Sanon kyllä suoraan nimimerkkini takaa mielipiteeni että jos mulla ois tuollanen ukko niin tuskin ois kauvan. Mikä se mies on sanomaan kun ei itte kanna sitä lasta sisällään?

hei, mä en tarvii nyt todistelua alatiesynnytyksen puolesta enää yhtään,kiitos! Se ei ollut se, mitä kysyin, joten antakaa sen aiheen nyt olla. Mulla on syyni pelätä ja sillä selvä, ei kuulu teille. Pelko on todellista, sen vain sanon. Teillä ei ole siihen sanomista ja parannusehdotuksia, ette ole lääkäreitä ettekä psykologeja.

Alkuperäinen kirjoittaja vihaan:
Tilanne lyhyesti: Odotan esikoistani, hirveä synnytyspelko ja pelko kaikesta siihen liittyvästä. Syyt ovat pätevät sektioon, olen ravannut pelkopolilla ja keskustellut asiasta ja minulle myönnettiin sektio. Ongelma onkin mies, joka vastustaa sektiotani ehdottoman jyrkästi. Hänen mielestään se on luonnoton tapa synnyttää, kun mulla ei ole mitään "oikeata" estettä. Tekis miltei lyödä koko äijää! Meillä on oikeesti ihan hirveä sota käynnissä, kun miehen mielestä mun pitäisi synnyttää alakautta, niinkuin "luonto on sen tarkoittanut". Onko miehellä sanavaltaa tähän? Mun mielestä ei, mut tilanne on ihan kamala. Mä en edes ymmärrä miten tuo on niin kova pala sille..

No vitsihän tämä onkin :) Nauretaan kaikki yhdessä n y t, nyt!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
hei, mä en tarvii nyt todistelua alatiesynnytyksen puolesta enää yhtään,kiitos! Se ei ollut se, mitä kysyin, joten antakaa sen aiheen nyt olla. Mulla on syyni pelätä ja sillä selvä, ei kuulu teille. Pelko on todellista, sen vain sanon. Teillä ei ole siihen sanomista ja parannusehdotuksia, ette ole lääkäreitä ettekä psykologeja.

Mistä tiedät monta kallonkutistajaa tai lääkäriä täälläkin palstailee ;)

tulit kuitenkin keskustelupalstalle avautumaan asiasta,mutta et siedä ihmisten mielipiteitä?

No tietenkin teet kuten itse haluat! Miksi täällä kyselet asiasta, jonka olet jo päättänyt. Mitä ohjeita tarvitset?
Miehesi on narsisti ja itsekäs pjaska. Täysin empatia kyvytön ja tuskin edes rakastaa sinua.

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
kyllä se niin on että sinä naisena päätät omasta kehostasi.Sanon kyllä suoraan nimimerkkini takaa mielipiteeni että jos mulla ois tuollanen ukko niin tuskin ois kauvan. Mikä se mies on sanomaan kun ei itte kanna sitä lasta sisällään?

Tätä mieltä minäkin olen, mutta tästä asiasta on tullut nyt iso ongelma näköjään meidän taoudessa. Käytännössähän hän ei voi sektiotani estää ja minä aion sektiolla synnyttää joka tapauksessa, mutta ei ole mukavaa, kun toinen on muuttunut sekopääksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mies oikeassa:
helpolla olet saanut sektoi lapun käteesi,en tajua miten voi joku pelottaa mitä ei ole edes kokenut,puhuisin enemmänkin jännityksestä onko tosiaan niin että et kestä yhtään supistus kipua ja et halua oikeasti edees kokeilla synnyttää

mistä v.stä sinä tiedät et ap. on saanut helpolla "lapun käteen"?? halloo! Sinunkaan ei tarvitse tajuta mikä siinä pelottaa sen kummemmin ku ei tajua ap.n mieskään.. ehkäs en tajuaa vaan se ken pelkää! Ärsyttää suunntattomasti tollaset "mitä pelkäät ku et tiedä kun et ole kokenut jne." marinat... Pelko on pelko.. ja jos se ei pelko polilla ravaamisellakaan helpota niin silloin se on niin.. ja sektio ok. ehdottoamsti.. Itse sain avun pelkopolilta, mutta ymmärrän täysin ap.ta .

Yhteistyössä