Mun mieheni otti tähän aamuun ylitöitä ja kotiutuu tuossa klo 15 pintaan. Eli menee meilläkin lapsilta ja isiltä nyt yhteinen aika tämän "vapaapäivän" osalta pois. Eikä harmita. Yksi päivä sinne-tänne, uusi vapaa on huomenna ja seuraava taas torstaina.
Jos mies on klo 12 pyytänyt lisäaikaa 3 tuntia, niin ei se nyt ihan järkyttävältä ajalta tunnu. Jos mies ei joka viikonloppu hypi baarissa, niin en tosiaan näe tuossa mitään pahaa. Mulle riittää 3 alkoholiannosta ja klo 22 kotiutuminen, jotta olen koko seuraavan päivän poissa pelistä, joten jos sun logiikalla mentäis, mä en sais juoda koskaan lähinnä yhtään.
Ja toinen mitä en ymmärrä on se, että kun toinen kysyy lupaa, se annetaan ja sitten kiukutellaan. Miksi antaa lupa ja sitten kiukutella? Ymmärrän toki sen, ettei aikuista ihmistä voi keiltää, mutta eihän aikuisen ihmisen tarvitse lupaakaan pyytää. Jos mies pyytää lupaa, voisi otaksua, etä hän olisi kiinnostunut vaimonsa mielipiteestä ja olisi todennäköisetsi tämän toivetta valmis noudattamaan, jos syy mahdolliseen kieltoon on järkevä jne.
Mutta siis, koita saada vatutus laantumaan, ei tässä mitään elämää suurempaa ole kaiketi sattunut.