Mies ei välitä lapsestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "yksinäinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"yksinäinen"

Vieras
Ollaan oltu kihlattuni kanssa noin 3 vuotta yhdessä. Muutettiin toiselle paikkakunnalle viime lokakuussa ja esikoisemme syntyi viime marraskuussa. Nyt tuntuu että mikään ei enää onnistu..Mieheni ei käy tällä hetkellä töissä eikä hänellä ole minkäänlaisia tuloja, minä elätän perheen pienistä tuloistani, maksan vuokran, laskut jne. Mieheni ei edes yritä hakea töitä vaikka yritän sanoa että ei tulla enää pitkään pärjäämään. Hoidan kaikki kotityöt yksin ja siihen päälle vielä lapsen. Jos pyydän auttamaan lapsen kans nii saattaa vähän aikaa leperrellä ja menee sitten koneelle. Ja kaiken huippu on ku menemme käymään kotipaikkakunnallamme nii minä jään lapsen kans äitini luokse ja mieheni menee isänsä luo missä hän ryyppää monta päivää putkeen, ei vastaa puhelimeen ja on monta päivää pois. Ja sitten kun hän palaa reissultaan nii hyvä ku edes huomaa lastaan..Miten tässä nyt pitäisi toimia? Olen yrittänyt keskustella hänen kanssaan asiasta vaan alkaa heti kiukuttelemaan kuin pikkulapsi.

Paha kierre - työttömyys, alkoholi, ehkä laajempi tyytymättömyys elämäntilanteeseen. Osittain ikä viittaisi kypsymättömyyteen (haluaa elämältään jotain muuta). Miehellä on ongelma. Nähtäväksi jää selviääkö siitä itse tai antaako auttaa.

Äärimmäisen ikävää, että joudutte sijaiskärsijöiksi.

Olen kyllä yrittänyt puhua että ero olisi varmaan paras vaihtoehto nii sen jälkeen saan kuulla uhkailua että hän muka saisi lapsenhuoltajuuden tai että pistää minun tavarat palasiksi jos lähden.

Auts. Oletpas paskassa tilanteessa. Mutta tavarat ovat vain tavaroita. Jos jotain hajottaa, niin hyvä että se on vain tavara, etkä sinä ja lapsi. Lähde, ota lapsi ja lähde.

Minäkin veikkaisin masennusta. Voisiko se olla taustalla? Jos ei ole masennusta niin, mitä jos sinä menisit töihin hankkimaan rahaa ja mies jäisi kotiin vauvan kanssa? Kun hän joutuu ottamaan kokonaisvastuun vauvasta niin suhde lapseen todennäköisesti paranisi. Tai mitä jos listaisitte kotityöt ja kumpikin valitsisi niistä, mitä haluaa tehdä? Sinulle pari "jumppailtaa", jolloin miehellä olisi vastuu vauvasta? En ehkä ensimmäisenä lähtisi eroamaan, vaan yrittäisin saada miehelle jotain apua, jotta hän pääsisi tuosta suosta pois.

Yhteistyössä