Mies Gynekologi

  • Viestiketjun aloittaja tyttönen
  • Ensimmäinen viesti
tyttönen
Mitä mieltä ootte mies gynekologeista?

Itteä vähän harmittää/pelottaa/ärsyttää kun sain ajan mies gynelle, pyysin samaa lääkäriä joka oli aikasemmin kun oli mukava ja muuten vähän jännittää se tutkimus, mutta edellinen vaikutti mukavalta ja osaavalta eikä sen vastaannotolle olis pelottanu mennä, mutta sit sille ei ollu aikaa, ja anto miehen (joka käsittääkseni on sen tilalla) vaikka pyysin naista sano vaan et se on hellä ja mukava, mutta jotenkin tuntuis oudolta olla puolialastomana siellä miehen nähden.

Mietin tässä vielä että kehtaanko, voinko soittaa vielä sille sairaanhoitajalle joka ajan anto ja pyytää vaihtaan?
 
Naisgynet
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen;11503892:
Mitä mieltä ootte mies gynekologeista?

Itteä vähän harmittää/pelottaa/ärsyttää kun sain ajan mies gynelle, pyysin samaa lääkäriä joka oli aikasemmin kun oli mukava ja muuten vähän jännittää se tutkimus, mutta edellinen vaikutti mukavalta ja osaavalta eikä sen vastaannotolle olis pelottanu mennä, mutta sit sille ei ollu aikaa, ja anto miehen (joka käsittääkseni on sen tilalla) vaikka pyysin naista sano vaan et se on hellä ja mukava, mutta jotenkin tuntuis oudolta olla puolialastomana siellä miehen nähden.

Mietin tässä vielä että kehtaanko, voinko soittaa vielä sille sairaanhoitajalle joka ajan anto ja pyytää vaihtaan?

tottakai voit soittaa ja vaihtaa naisgynelle. Minulle, vaikka olen jo aikuinen ja 2 lastakin saanut, ei edelleenkään ole helppoa mennä mies gynelle. en tosin ole ikinä mennytkään, mutta pari kertaa on sattunut raskauksien yhteydessä, että lääkäri on mies ja jopa silloin on itseäni hiukan häirinnyt se, että puhun asioista jista mies ei voi tietää muuta kuin mitä on kirjoista oppinut.
Siihen onko mieslääkäri sen helläkätisempi kuin nainenkaan, en osaa kommentoida, koska henkisesti näiden mieslääkärikokemusten yhteydesä on sen verran lukossa, ettei jää mieleen mitään järkevää. Suosittelen vaihtoa naisgyneen jos mahdollista.
 
tyttönen
Soitin, hoitajalle joka anto aikaisemman ajan, oli paljon ystävällisempi, ja ehkä ymmärtäväisempi, sano että vielä niillä ei oo niin pitkälle tiedossa lääkirien työvuoro listoja, ihmetyttää kuinka tää toinen sit osas sanoo et olis miehelle aika, mutta sano että lähempänä voi sit soittaa ja vielä kysä mahdollisesti. En tie laittoko sinne tietoihinkin että naiselle mielummin?

harmittaa vähän kun kerto että lääkäri joka oli aikasemmin on ilmeisesti vaihtamassa sairaalaa, tai on enää harvakseltaa tuolla, olis ollu mukava jos olis ollu kokoajan sama lääkäri.
 
Vaihdevuodet takana
Minulla on kokemusta sekä mies- että naisgynekologeista. Useimmat ovat olleet mukavia ja helläkätisiä. Huonoimmat kokemukset minulla on ensimmäisestä gynekologikäynnistäni, ja silloin lääkäri oli nainen. Hän vaikutti tylyltä ja epäempaattiselta, mikä voi johtua siitä, että hän oli nuori ja kokematon.

Nykyisin käyn silti naisgynekologilla, vieläpä mieluummin lähellä omaa ikääni olevalla. Jotenkin ajattelen, että keski-ikäinen naislääkäri ymmärtää vaihdevuosivaivoja (tms.) paremmin kuin vaikkapa nuori mieslääkäri.
 
Nisgynet
Minulla on kokemusta sekä mies- että naisgynekologeista. Useimmat ovat olleet mukavia ja helläkätisiä. Huonoimmat kokemukset minulla on ensimmäisestä gynekologikäynnistäni, ja silloin lääkäri oli nainen. Hän vaikutti tylyltä ja epäempaattiselta, mikä voi johtua siitä, että hän oli nuori ja kokematon.

Nykyisin käyn silti naisgynekologilla, vieläpä mieluummin lähellä omaa ikääni olevalla. Jotenkin ajattelen, että keski-ikäinen naislääkäri ymmärtää vaihdevuosivaivoja (tms.) paremmin kuin vaikkapa nuori mieslääkäri.
Niink kauan kun miehet on miehiä, eivätkä kykene tuntemaan naisen tavoin naisen elimillä, synnyttämään ja kestämään kuukautisten aiheuttamia vaivoja, on turha kuvitella että miehet voisi asettua naisasiakkaan asemaan, tuntea mitän empaattisuutta saati ymmärtämään oikeasti naisia. Kunhan tekeytyväät vain. Ei varmaan synnyttämätön nainenkaan voi kuvitella ja ymmärtää esim raskaana olevan asiakkaan tilannetta. Kirjanoppineet on krjanoppineita. Lääkäri voi olla niin hyuvä ihmistaidoissa, että saa asiakkaan uskomaan että ymmärtää tätä. Hyvä niin. Riittäähän siinä asiakkaita näille miesgynekologeille. Silloin raskaana ollessanikin, kun mieslääkäri tutki, minulle tuli väistämättä lähes nautamainen olo. Lääkärillehän olisi varmaan ollut yks hailee vaikka siinä olisi ollut tosiaan lehmä, jota hän tutkii. varmaan paras lääkäri itse kenellekin on omanikäinen lääkäri.
Se, jos tutkimus on kovakouraista, voi tosiaan johtua siitä, että lääkäri on kokematon. Nykyäänhän lääkäriopiseklijoilla on aivan liian vähän oikeita asiakkaita varsinkin gynen puolella, koska kukaan ei oikesti halua olla mikiään esittelykappale. Onneksi jokaiella on suu sanoa, että sattuu.
 
Viimeksi muokattu:
N53
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen;11504830:
Soitin, hoitajalle joka anto aikaisemman ajan, oli paljon ystävällisempi, ja ehkä ymmärtäväisempi, sano että vielä niillä ei oo niin pitkälle tiedossa lääkirien työvuoro listoja, ihmetyttää kuinka tää toinen sit osas sanoo et olis miehelle aika, mutta sano että lähempänä voi sit soittaa ja vielä kysä mahdollisesti. En tie laittoko sinne tietoihinkin että naiselle mielummin?

harmittaa vähän kun kerto että lääkäri joka oli aikasemmin on ilmeisesti vaihtamassa sairaalaa, tai on enää harvakseltaa tuolla, olis ollu mukava jos olis ollu kokoajan sama lääkäri.
Jos tuo lääkäri on harvakseltaankin ja sinulla ei ole kovin kiireellinen asia, koita saada aika sitten lähempänä tuolle naiselle (kun niitä voi varata). Joskus lääkäri antaa aikoja vain kuukaudeksi tai pariksi eteenpäin varattavaksi. Voihan olla että joku mieslääkäri on antanut aikojaan pidemmälle, se on varmaankin lääkäristä itsestään kiinni.

Itse olen käynyt jo parikymmentä vuotta samalla naisella, enää hän on meidän paikkakunnalla tosi harvoin ottamassa vastaan mutta aikoja voi onneksi varata pitkänkin ajan päähän. Muulloin hän ottaa vastaan muissa kaupungeissa ja olisin valmis vaikka matkustamaan naapurikaupunkiin jos hän täällä kokonaan lopettaisi.

Hän on myös saman ikäinen kuin itse olen ja kyllä minäkin luotan enemmin (lääkärin oman) kokemuksen ääneen kuin kirjanoppineeseen. Sama se on lastenneuvolassa. Minut on siellä aikanaan (lapseton) terveydenhoitaja pelotellut puolikuoliaaksi, milloin vauvallani oli mikäkin pielessä. Onneksi naapurissani asui viiden lapsen äiti. Hän sanoi, että kuule tuo on vauvoilla IHAN normaalia kun minä tihrustin itkua tullessani neuvolasta.
 
arvelen
Eiköhän se lääkäri kuitenkin ole myös ihan käytännön oppinut, ei vain kirjojen. Ei se sun kk-kipu ja synnytys nyt niin rakettitiedettä ole että rutiinikäyntiin tarvii valtavan henkilökohtaisen kokemuspohjan. Mulla parhaiten kipujani ja endometrioosiani ymmärsi asiaan erikoistunut miesgyne, joskin kaikki kohdalle osuneet ovat olleet osaavia ja mukavia. Hakekaa päänsilittäjät mieluummin kaverien keskuudesta, on halvempaa ja parempaa se terapia kuin fyysisen terveyden asiantuntijoista vinkuminen. Voi olla hankalaa löytää vaik vaikean syövän, reuman tai alzheimerin henkilökohtaisesti kokenutta lekuria mutta kas vain kun kokenut tekijä pystyy silti ymmärtämään potilaitaan ja lisäämään näiden hyvinvointia. Miksi siis raskaus tai normaalit kk-kivut jotka eivät ole sairauksia tai harvinaisia ilmiöitä, vaatisivat lääketieteen edustajan henk koht kokemuksen?
 
tyttönen
Jos tuo lääkäri on harvakseltaankin ja sinulla ei ole kovin kiireellinen asia, koita saada aika sitten lähempänä tuolle naiselle (kun niitä voi varata). Joskus lääkäri antaa aikoja vain kuukaudeksi tai pariksi eteenpäin varattavaksi. Voihan olla että joku mieslääkäri on antanut aikojaan pidemmälle, se on varmaankin lääkäristä itsestään kiinni.

Itse olen käynyt jo parikymmentä vuotta samalla naisella, enää hän on meidän paikkakunnalla tosi harvoin ottamassa vastaan mutta aikoja voi onneksi varata pitkänkin ajan päähän. Muulloin hän ottaa vastaan muissa kaupungeissa ja olisin valmis vaikka matkustamaan naapurikaupunkiin jos hän täällä kokonaan lopettaisi.
Asia ei sillain oo kyllä kiirellinen, tai siis pitää käydä nyt aluks neljän kuukauden väläin kontrollissa, niin sillain aika ei voi ihan koska tahansa olla, voishan sinne, soittaa sit vielä lähempänä, mutta en sit tie miten niillä on sillon aikoja jäljellä, tai mitä ne sit ajattele jos koko ajan soittelee. ja antooko ne valita lääkäriä, kun kyseessä on yliopistollinen sairaala.

toivoisin niin et kävis kerrankin tuuri, ja se olis samalle jolle viimeks ja jolle leikkas, tuli mieleen pari kysymystä jota haluisin kysäa, ja olis jotenkin luontevampaa kysyä siltä joka on aikasemminkin hoitanu.
 
Viimeksi muokattu:
mumis
Minä olen aina käynyt miesgynekologilla. Joskus on ollut eri lääkäri mutta suurimmaksi osaksi olen käynyt noin 20v samalla gynekologilla. Hän on myös leikannut minut keskussairaalassa. On kiva käydä tutun lääkärin luona ja hänellä on kaikki tarvittavat aikaisemmat tiedot, mikä on tärkeä asia.
 
mumis
Alkuperäinen kirjoittaja tyttönen;11505498:
Asia ei sillain oo kyllä kiirellinen, tai siis pitää käydä nyt aluks neljän kuukauden väläin kontrollissa, niin sillain aika ei voi ihan koska tahansa olla, voishan sinne, soittaa sit vielä lähempänä, mutta en sit tie miten niillä on sillon aikoja jäljellä, tai mitä ne sit ajattele jos koko ajan soittelee. ja antooko ne valita lääkäriä, kun kyseessä on yliopistollinen sairaala.

toivoisin niin et kävis kerrankin tuuri, ja se olis samalle jolle viimeks ja jolle leikkas, tuli mieleen pari kysymystä jota haluisin kysäa, ja olis jotenkin luontevampaa kysyä siltä joka on aikasemminkin hoitanu.

Yksityisellä voi valita itse lääkärinsä mutta sairaaloissa voi vaikka joka kerta olla eri lääkäri. Tiedän tämän asian koska olen sair.hoit.
 
Naisella
Eiköhän se lääkäri kuitenkin ole myös ihan käytännön oppinut, ei vain kirjojen. Ei se sun kk-kipu ja synnytys nyt niin rakettitiedettä ole että rutiinikäyntiin tarvii valtavan henkilökohtaisen kokemuspohjan. Mulla parhaiten kipujani ja endometrioosiani ymmärsi asiaan erikoistunut miesgyne, joskin kaikki kohdalle osuneet ovat olleet osaavia ja mukavia. Hakekaa päänsilittäjät mieluummin kaverien keskuudesta, on halvempaa ja parempaa se terapia kuin fyysisen terveyden asiantuntijoista vinkuminen. Voi olla hankalaa löytää vaik vaikean syövän, reuman tai alzheimerin henkilökohtaisesti kokenutta lekuria mutta kas vain kun kokenut tekijä pystyy silti ymmärtämään potilaitaan ja lisäämään näiden hyvinvointia. Miksi siis raskaus tai normaalit kk-kivut jotka eivät ole sairauksia tai harvinaisia ilmiöitä, vaatisivat lääketieteen edustajan henk koht kokemuksen?
Miehellä kun ei ole noita naiesn elimiä niin ei hän voi ikinä täysin ymmärtää tai tajuta miltä naisesta tuntuu. Vai voiko nainen tietää miltä miehen elimet tuntuu. eiköhän miehetkin mieluumin mene miesurologeille? Minä en kyllä omia ystäviäni rupea kuormittamaan omilla vaivoillani. Kyllä ne on lääkärit ja th-henkilöstö joille asiat kerron. eikä tämä tarkoita sitä, että vaatisin mitään pään silittelyä vaan sitä, että hoitava henkilö todella tajuaa, mitä tarkoitan kun asiani esitän. eivät ystäväni ole mitään gynekologian asiantuntijoita. Ja sellainen ihminen, joka vähättelee esim kuukautuiskipujakin, ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Ole vaan kiitollinen, jollet itse ole niistä kärsinyt.
 
Viimeksi muokattu:
Arvelen
Miehellä kun ei ole noita naiesn elimiä niin ei hän voi ikinä täysin ymmärtää tai tajuta miltä naisesta tuntuu. Vai voiko nainen tietää miltä miehen elimet tuntuu. eiköhän miehetkin mieluumin mene miesurologeille? Minä en kyllä omia ystäviäni rupea kuormittamaan omilla vaivoillani. Kyllä ne on lääkärit ja th-henkilöstö joille asiat kerron. eikä tämä tarkoita sitä, että vaatisin mitään pään silittelyä vaan sitä, että hoitava henkilö todella tajuaa, mitä tarkoitan kun asiani esitän. eivät ystäväni ole mitään gynekologian asiantuntijoita. Ja sellainen ihminen, joka vähättelee esim kuukautuiskipujakin, ei todellakaan tiedä mistä puhuu. Ole vaan kiitollinen, jollet itse ole niistä kärsinyt.
Jos lukisit tarkemmin sitä mihin kommentoit ja omaisit naisen terveyteen liittyvää yleissivistystä, tietäisit että endometrioosiin liittyy juurikin kovia kk-kipuja plus paljon muitakin ikäviä juttuja. Miesgyneni oli ehkä ensimmäinen henkilö koskaan, joka ei vähätellyt kipujani. Lääkäri voi siis kyllä ymmärtää ja osata hoitaa, vaikkei henk koht kokemusta jostain asiasta olisi. Ei se naiseus nyt niin mystistä ole ja jokainen nainenkin kokee asiat omalla tavallaan eli oma kokemus ei tee lääkäristä mitään erityistä naisasiantuntijaa. Ei siis sillä perusteella voi olettaa automaattisesti saavansa osakseen extraymmärrystä, että lääkäri on samaa sukupuolta, voi herranen aika. Ainakaan oma kokemukseni ei tätä olettamaa tue ollenkaan. Eli turha jankata faktana että miesgyne on saletisti huonompi kun sillä on itellä eri värkit.
 
Viimeksi muokattu:
minäkin käyn
Jos lukisit tarkemmin sitä mihin kommentoit ja omaisit naisen terveyteen liittyvää yleissivistystä, tietäisit että endometrioosiin liittyy juurikin kovia kk-kipuja plus paljon muitakin ikäviä juttuja. Miesgyneni oli ehkä ensimmäinen henkilö koskaan, joka ei vähätellyt kipujani. Lääkäri voi siis kyllä ymmärtää ja osata hoitaa, vaikkei henk koht kokemusta jostain asiasta olisi. Ei se naiseus nyt niin mystistä ole ja jokainen nainenkin kokee asiat omalla tavallaan eli oma kokemus ei tee lääkäristä mitään erityistä naisasiantuntijaa. Ei siis sillä perusteella voi olettaa automaattisesti saavansa osakseen extraymmärrystä, että lääkäri on samaa sukupuolta, voi herranen aika. Ainakaan oma kokemukseni ei tätä olettamaa tue ollenkaan. Eli turha jankata faktana että miesgyne on saletisti huonompi kun sillä on itellä eri värkit.
onneksi on sentään mahdollista valita meneekö mies- vai naisgynelle. kyllä varmaan nuorena ainakin mieluummin naisgynelle menee kuin jollekin oudolle ukolle levittelemään haarojan olkoon kuinka läkäri hyvänsä. Itse ainakin sain kerran hiukan päälle parikymppisenä tympeitä ja vihjailevia kysymyksiä mieslääkäriltä. kyssärit ei mitenkään edes liityneet vaivaani. Sen jälkeen EN IKINÄ ENÄÄ OLE MIESGYNEÄ EDES HARKINNUT.
 
Viimeksi muokattu:
Asia ja asia
Alkuperäinen kirjoittaja Ihmettelevä mies;11522641:
Miehenä kyllä ihmettelen, että minkälainen mies edes ryhtyy gynekologiksi. Jonkinlainen pervo varmaan.
No ihan samaa voisi ihmetellä, että minkälainen nainen ryhtyy urologiksi. Mielestäni ei pidä sekoittaa kahta asiaa keskenään seksi ja terveydenhuolto. Jos ihmisellä itsellään on niin ahdasmielinen suhtautuminen omaan kehoonsa ja seksuaalisuuteensa niin silloin on parasta pysyä turvallisesti hoitosuhteessa samaa sukupuolta olevan lääkärin kanssa. Vaikka onhan siinäkin suuri riski jos lääkäri onkin erityisesti kiinnostunut samasta sukupuolesta, eikö?
 
ei ikinä
No ihan samaa voisi ihmetellä, että minkälainen nainen ryhtyy urologiksi. Mielestäni ei pidä sekoittaa kahta asiaa keskenään seksi ja terveydenhuolto. Jos ihmisellä itsellään on niin ahdasmielinen suhtautuminen omaan kehoonsa ja seksuaalisuuteensa niin silloin on parasta pysyä turvallisesti hoitosuhteessa samaa sukupuolta olevan lääkärin kanssa. Vaikka onhan siinäkin suuri riski jos lääkäri onkin erityisesti kiinnostunut samasta sukupuolesta, eikö?
Enpä kyllä ole ikinä vielä kuullut, että olisi edes naisurologeja. kyllä ne miehet omat värkkinsä paremmin hallitsee. Mieheni muuten kertoi, että jo koululääkäri (nainen) oli hänen kalleuksiaan liian kovakouraisesti tutkinut, kun oli ilmeisesti kivesten laskeutumista tutkaillut. että edelleen oon sitä mieltä, että sellainen jolla on samanlaiset kamppeet, ymmärtää toista samanlaista paremmin.
 
Viimeksi muokattu:
Työ kun työ
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä;11523174:
Enpä kyllä ole ikinä vielä kuullut, että olisi edes naisurologeja. kyllä ne miehet omat värkkinsä paremmin hallitsee. Mieheni muuten kertoi, että jo koululääkäri (nainen) oli hänen kalleuksiaan liian kovakouraisesti tutkinut, kun oli ilmeisesti kivesten laskeutumista tutkaillut. että edelleen oon sitä mieltä, että sellainen jolla on samanlaiset kamppeet, ymmärtää toista samanlaista paremmin.
Aivan samoin ihmisiä ammatissaan sekä gynekologeina, urologeina, neurologeina... Esimerkiksi Riitta Rönkä on urologi. Ei sillä ole merkitystä mitä sukupuolta lääkäri työssään ja työtä tehdessään edustaa jos hän on ammattilainen ja erittäin pätevä omalla osa-alueellaan, johonka on joskus erikoistunut opintojensa aikana. Ihmiskehon kaikki paikat ovat vain materiaalia, jota tutkitaan ja hoidetaan.
 
Nuori nainen
Alkuperäinen kirjoittaja minäkin käyn;11506565:
onneksi on sentään mahdollista valita meneekö mies- vai naisgynelle. kyllä varmaan nuorena ainakin mieluummin naisgynelle menee kuin jollekin oudolle ukolle levittelemään haarojan olkoon kuinka läkäri hyvänsä.
Kun käy rutiinitarkastuksessa yksityisellä lääkäriasemalla, silloin voi itse valita gynekologinsa nimen ja sukupuolen. Julkisella puolella ei onnistu. Itse olen yksityisellä aina käynyt naisgynekologilla, mutta kun sain yksityiseltä lähetteen erikoissairaanhoidon puolelle (eli julkiselle), sain tietooni etukäteen vain vastaanottoajan enkä mitään tietoa vastaanottavan lääkärin nimestä tai sukupuolesta. Mieslääkäri otti sitten vastaan, mutta ei siinä ovelta voi perääntyä, kun on erikoissairaanhoidosta ja todellisesta hoidon tarpeesta kysymys. Tämän mieslääkärin lisäksi huoneessa yksi naishoitaja, naispuolinen opiskelija ja minulla mukana oma mieheni. Kaikki olivat myös läsnä huoneessa, kun makasin hoitopöydällä ilman housuja ultrattavana.

Miesgyne oli hyvinkin asiallinen eikä ollut kovakourainen. Puhui suomea voimakkaasti murtaen, mikä aiheutti suurimman haasteen tilanteessa. Käytännössä vastaanottotilanteessa ei ollut mitään eroa, onko lääkäri mies vai nainen. Ja tälle lääkärille oli varmasti rutiinityötä, lienee nähnyt satoja naisia ilman housuja hoitopöydällä. Asiakkaana se vaan tuntuu itsestä luonnottomalta, että instrumentteja tai ultralaitteita haarojeni välissä käyttää mieslääkäri ja oma mieheni katsoo sitä vierestä. Julkisella puolella tai erikoissairaanhoidossa sitä vaan ei voi valita.
 
Aukko kun aukko
Täytyy aina muistaa se, että se oma alapää ei ole sen kummoisempi kun kenenkään muunkaan tutkittavan alapää. Lääkäri, olipa hän sitten nainen tai mies on nähnyt työuransa aikana niin monta tutkittavaa vehjettä, että se on vain yksi rikkana rokassa. Suurin ongelma on usein potilaan korvienvälissä ja asenteissa kun jalkojenvälissä.
 
Tupa
Mieslääkäri otti sitten vastaan, mutta ei siinä ovelta voi perääntyä, kun on erikoissairaanhoidosta ja todellisesta hoidon tarpeesta kysymys. Tämän mieslääkärin lisäksi huoneessa yksi naishoitaja, naispuolinen opiskelija ja minulla mukana oma mieheni. Kaikki olivat myös läsnä huoneessa, kun makasin hoitopöydällä ilman housuja ultrattavana.
.

Oletsä muslimi?
 
Viimeksi muokattu:
Huoh..
Oletsä muslimi?
Voi juma miten tyhmä kysymys! Oletko itse? Eihän siinä uskonnosta ole kysymys, vaan siitä, että tilanne tuntuu henk.koht. luonnottomalta. Oma mies oli mukana mulla ihan henkisenä tukena, kun oli meitä molempia koskeva asia, jonka vuoksi lääkärillä kävin. Siis mieheni ei ollut siellä minään perheen päänä tai puolesta puhujana, vaan ihan vain minun tukenani. Ja miesgynekologilla käyminen tuntuu monelle muullekin olevan epämukavaa, kun tätä ketjua lukee. Ja varsinaiseen kysymykseen vastaus: en ole.
 
Viimeksi muokattu:
Joo mutta
Voi juma miten tyhmä kysymys! Oletko itse? Eihän siinä uskonnosta ole kysymys, vaan siitä, että tilanne tuntuu henk.koht. luonnottomalta. Oma mies oli mukana mulla ihan henkisenä tukena, kun oli meitä molempia koskeva asia, jonka vuoksi lääkärillä kävin. Siis mieheni ei ollut siellä minään perheen päänä tai puolesta puhujana, vaan ihan vain minun tukenani. Ja miesgynekologilla käyminen tuntuu monelle muullekin olevan epämukavaa, kun tätä ketjua lukee. Ja varsinaiseen kysymykseen vastaus: en ole.

Kyllähän ne henkiset tuet yleensä odottaa siellä tutkimushuoneen ulkopuolella.
 
Viimeksi muokattu:
Äly hoi, älä jätä!
Kyllähän ne henkiset tuet yleensä odottaa siellä tutkimushuoneen ulkopuolella.
Kellä odottaa, kellä ei. Oli siellä muitakin ihan kantasuomalaisia naisia kantasuomalaisten miestensä kanssa vastaanottohuoneissa, ei yksikään mies minun nähteni jäänyt odotushuoneen puolelle. Kahdet korvat kuulee enemmän kuin yhdet, varsinkin, jos uutiset shokeeraa. Uskomatonta, miten yksisilmäisen stereotyyppisesti katsot koko asiaa. En tiedä, miksi ihmeessä ylipäätään vaivaat niin paljon päätäsi sillä, miten minun tukijoukkoni käyttäytyy tai missä odottaa.
 
Viimeksi muokattu:
Mutku ja mutku
Kyllähän ne henkiset tuet yleensä odottaa siellä tutkimushuoneen ulkopuolella.
Musta oot lähtenyt muutenkin ihan turhaan arvioimaan toisen ihmisen uskontoa ja käytöksen ja ajatuksen syytä. Ei tosiaan ole niin, että muslimimiehet vain seuraisivat vaimojaan lääkäriin ja tunkisivat mukaan tutkimuksiin. Suututtaa, kun on ihmisellä noin kapea käsitys maailmasta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä