Mies haluaa edetä hitaasti

  • Viestiketjun aloittaja nipsu
  • Ensimmäinen viesti
nipsu
Hei! Mitä mieltä olette; tavattiin miehen 28v kanssa noin kuukausi sitten yhteisten ystävien suosittelemana. Meitä yhdistää musiikki ja taide. Ollaan molemmat vähän ylipainoisia, meillä ei ole lapsia. Mulla on takana avioero, josta aikaa. Olin naimisissa narsistisen miehen kanssa.

Kun tutustuin lisää, huomasin, että minua alkoi ärsyttää muutamat seikat; mies puhuu päälle aika rajusti, unohdan mitä sanon. Tulee tunne, ettei häntä kiinnosta. Meillä on eroavaisuutena myös usko, minä olen uskossa, mutta hän välillä puhuu hyvin ikävästikin uskosta, vaikka tietää sen olevan minulle tärkeää. Kun kerroin, että olisi kiva käydä yhdessä seurakunnan tilaisuuksissa, niin hän koki sen painostavana ja jopa vähän manipuloivana. (Huh). Tämä miehen katsantokanta on niin erilainen kuin miten ystävät ja vanhemmat minut näkevät. Olen kiltti ja hienotunteinen. En halua pahaa.

Nyt kävin hänen luonaan siivoamassa ja tekemässä ruokaa kun hän oli kipeä, niin vältteltiin ikäviä aiheita, mutta siltikin hän puolileikillään sanoi keskustelun, että "sinussa on joitakin ikäviä piirteitä, mutta kyllä minä ne kestän".

Tulee kysymys, että onko tämä mies aika röyhkeä ja narsistinen? Kun miettii, niin hänellä ollut tähän mennessä vain yksi pidempi suhde (2v). Hän on myös hieman komentelija, keittiössäkin kertoo miten asiat tehdään, vaikka hänen paikkansa on aika läävä. Joutui vähän perumaan sanojaan, kun ruoka, jota hälle tein, oli niin hyvää. Mutta tällainen ihmeellinen vastakkainasettelu. Jos joku tulisi minulle kokkaamaan, niin en urputtaisi!

Hän on sanonut, että haluaa edetä hitaasti.. Eli ei välttämättä soita joka päivä ja jos laitan vaikka kuvia, eivastaa. Ei myöskään halua puhua "ikävistä" asioista. Eli tunteista. Sanoo, että hän mieluummin miettii asioita yksinään kuin minun kanssa. Minä olen keskusteleva, tietenkin.
Hän sanoi myöskin,että haluaa tosiaan edetä hitaasti. On puhunut, että haluaa tutustua stressittömästi, ilman paineita. Toisaalta kutsuu minua kaverivaellukselle, mutta sitäkin ehkä vähän katui, kun ei laittanut heti kutsua.

Alussa meillä meni ehkä yli siinä, että puhuttiin avioliitosta ha lapsista, hän itse oli innokas. Sitten se muuttui ja hän sanoi, että häntä ahdistaa.

Ollaan kunpikin vähän ylipainoisia ja puhuttu että laihdutetaan. Eli ei kai tää voi ulkoisista seikoista kiikastaa?

Oon oikeasti mukava nainen ja tällainen ihmeellinen venyttely tai epävarmuus ahdistaa. :( Mies ei ole varma tunteistaan, vaikka on sanonut, että ei kai hän muuten kanssani viettäisi aikaa.

Mulla on sellainen olo, että miehellä on ylikorostuneen hyvä kuva itsestään "saaliina", huonot keskustelutaidot, näkee minut jotenkin "uhkana", melko välinpitämättömästi suhtautuu minun tunteisiin.. ? On ollut paha mielim vaikka pitäisi varmasti olla näin kuukauden jälkeen hyvä mieli. Olen omalta puolelta jatkanut tutustumista, koska ystävä suositteli, että tutustuttais. Tosin ei hänkään tunne syvällisesti miestä, vaan harrastuksen parista.

Mitä mieltä olette? Kannattaako tutustumista jatkaa?
 
ja huoh taas
mikä ihme siinä on kun joka ikinen ex-kumppani luokitellaan täällä narsistiksi?
ja tulevakin tyyppi on mahdollinen narsisti kun se sanoi näin tai noin? Voih huoh!

Miksi ette seurustele silleen aivan normaalisti?
Jos toisen sanomiset ei miellytä, tai sulle jää jotain epäselväksi, niin keskustele se kumppanisi kanssa heti pois ja sano sille miehellesi: perustele miksi olet tuota mieltä/miksi sanoit noin, eikä märehditä keskustelupalstoilla, että hui kauheeta, mitä jos tää mies on nyt sitä tai tätä.

Suurin osa parisuhteen ongelmista ratkeaisi kun lopetettaisiin tämä jatkuva toisen analysointi hänen selkänsä takana ja keskusteltaisiin asioista suoraan. Ja nimenomaan asioista puhuminen, eikä siitä mitä itse olettaa toisen tehneen tai sanoneen tai halunneen sanoa.

Ja tää laihdutus sun muu diibadaaba, jos sun läskit sua itseäsi haittaa, niin laihduta, viis muiden mielipiteistä.
 
Uskoton
Ei tuo kovin vahvalta suhteelta vaikuta. Minä en kyllä voisi uskovaisen kanssa elää, oma käsitys maailmasta kun ei jumalia sisällä. Olisi outoa jos toinen pitäisi sellaista ihan oikeasti totena.
 
justiina
siis kuukausi vasta tunnettu ja nyt jo pitäisi jo mennä kirkkoon ja tehdä lapsia ja ties mitä!!
Ei hyvää päivää!

Samaten tämä, että sinä pyytämättä menet miehen asunnolle hänen sairastaessaan jotain pientä siivoamaan ja ruokaa laittamaan. Ei hyvää päivää tähänkin!
Ymmärtäisin, jos mies olisi ollut pari viikkoa sairaana, mutta jonkun flunssan takia, ei voi käsittää ei.

Jos kyseessä olisi minun seurustelusuhteeni alku, tässä vaiheessa keskusteltaisiin lähinnä siitä, tykkäätkö muna(kkaasta) myös aamulla vai et :).
 
uskis nainen
Jos olet itse uskossa ja mies ei ole, suhde ei onnistu. Teillä liian erilaiset elämänkatsomukset. Sitäpaitsi olet ollut liian vauhdikas. Kattele nyt rauhassa puoli vuotta, minkälainen luonne miehellä on. Jos jo nyt alat hyväksyä epäkunnioittavan kohtelun, tilanne pahenee pahenemistaan. Etsi itsellesi uskovainen mies. Kyllä seurakunnassa on myös poikamiehiä.
 
minäminäminä...
Minusta vaikuttaa, että Sinä olet se narsistinen ihminen! Huomaatko itse? Jos asiat ei suju mielesi mukaan, on toinen vähintäänkin outo. Miksi mies ei saisi esittää omassa kotonaan toiveita esim ruoan laiton suhteen? Menisitkö sinä riemumielin tilaisuuteen, joka sotii arvojasi vastaan?

Vähän näyttäisi, että olet riippuvainen parisuhteesta ja takerrut toiseen ja tukahdutat hänet analyyseillasi. Ja jos ji kuukauden tapilun jälkeen ärsyttää, niin unohda koko juttu!
Ps. kerrot pariinkin kertaan kuinka kiltti olet, oletkohan oikeasti, kun kirjoituksesi kuvastaa hiukan muuta? Olet ehkä kiltti edessä päin, mutta ajatukset eivät tue käytöstä, eivätkä edes kirjoitettua. Tällainen kuva minulle tuli sinusta.
 
mietityttää
Katso kommenttini tekstisi välistä.

Kun tutustuin lisää, huomasin, että minua alkoi ärsyttää muutamat seikat; mies puhuu päälle aika rajusti, unohdan mitä sanon.

joskus sitä joutuu puhumaan toisen päälle tai ei koskaan saa puheenvuoroa kun tämä toinen pälpättää aamusta iltaan koko ajan. Suu käy vaikkei mitään asiaa ole.

Kun kerroin, että olisi kiva käydä yhdessä seurakunnan tilaisuuksissa, niin hän koki sen painostavana ja jopa vähän manipuloivana.

jos toinen ei ole uskova, käy kirkossa vain häissä ja hautajaisissa, niin kyllähän siinä vähän yskii jos pitäisi lähteä kuuntelemaan jorinoita jostain mitä ei ole omasta mielestä olemassa.

Nyt kävin hänen luonaan siivoamassa ja tekemässä ruokaa kun hän oli kipeä, niin vältteltiin ikäviä aiheita, mutta siltikin hän puolileikillään sanoi keskustelun, että "sinussa on joitakin ikäviä piirteitä, mutta kyllä minä ne kestän".

jos joku tulisi minun luokseni siivoamaan kuukauden tuttavuuden jälkeen, sellainen ihminen olisi kyllä tosi tökerö, suoraan sanottuna päällekäypä ja tungettelevainen!!!!

Hän on myös hieman komentelija, keittiössäkin kertoo miten asiat tehdään, vaikka hänen paikkansa on aika läävä. Joutui vähän perumaan sanojaan, kun ruoka, jota hälle tein, oli niin hyvää. Mutta tällainen ihmeellinen vastakkainasettelu.

kts. edellinen kommenttini. Sinä olit miehen keittiössä ja oletit että siellä tehdään kaikki sinun tavallasi. Mitä se kertoo sinusta!! Samaten tuo oma kehu ruuan laadusta.

Jos joku tulisi minulle kokkaamaan, niin en urputtaisi!

Seurustelukumppani ei olekaan sinä. Seurustelukumppanillasi on omat tavat, tunteet ja oma koti jonne sinä menit tekemään hommia niinkuin omaan kotiisi. Tajuatko sinä ollenkaan, että kaverilla on omat tunteet ja oma elämä, hän ei ole yhtä kuin sinä.

Eli ei välttämättä soita joka päivä ja jos laitan vaikka kuvia, eivastaa. Ei myöskään halua puhua "ikävistä" asioista. Eli tunteista.

ei ihmisen tarvitse olla tavoitettavissa 24/7. Jokaisella meistä saa olla ns. omaa aikaa.
Eikä tarvitse myöskään viestitellä montaa kertaa päivässä. Eikä jokaiseen viestiin tarvitse vastata jos toinen suoltaa niitä kuin automaatista.
Jos ei ole mitään uutta sanottavaa "tunteista" niin miksi niistä pitäisi puhua alvariinsa!
Eikö se riitä, jos sanoo, että haluan tutustua hitaasti ja stressittömästi.

Hän sanoi myöskin,että haluaa tosiaan edetä hitaasti. On puhunut, että haluaa tutustua stressittömästi, ilman paineita. Toisaalta kutsuu minua kaverivaellukselle, mutta sitäkin ehkä vähän katui, kun ei laittanut heti kutsua.

siis heti mistä ajasta laskettuna?
Siitäkö kun hän itse päätti lähteä vaeltamaan vai mistä?
Parisuhteessa ei myöskään tarvitse olla 24/7 käsi kädessä. Ei etenkään silloin kun takana on vasta 1 kk seurustelua.


Alussa meillä meni ehkä yli siinä, että puhuttiin avioliitosta ha lapsista, hän itse oli innokas. Sitten se muuttui ja hän sanoi, että häntä ahdistaa.

siis ainahan sitä voi puhua yleisesti, että haluan lapsia joskus. Ei se tarkoita sitä että haluaa just nyt ja juuri sinun kanssasi jota hän ei todellakaan vielä tunne riittävän hyvin.

Oon oikeasti mukava nainen ja tällainen ihmeellinen venyttely tai epävarmuus ahdistaa. :(
Mies ei ole varma tunteistaan, vaikka on sanonut, että ei kai hän muuten kanssani viettäisi aikaa.

Miten kukaan voi olla varma tunteistaan kuukauden tapailun jälkeen????

Mulla on sellainen olo, että miehellä on ylikorostuneen hyvä kuva itsestään "saaliina", huonot keskustelutaidot, näkee minut jotenkin "uhkana", melko välinpitämättömästi suhtautuu minun tunteisiin.. ? On ollut paha mielim vaikka pitäisi varmasti olla näin kuukauden jälkeen hyvä mieli. Olen omalta puolelta jatkanut tutustumista, koska ystävä suositteli, että tutustuttais. Tosin ei hänkään tunne syvällisesti miestä, vaan harrastuksen parista.

miten niin mies olisi "saalis" ja sun mielestä miehellä on huonot keskustelutaidot kun ei taivu hyppimään sun mielihalujesi mukaan.

Mitä mieltä olette? Kannattaako tutustumista jatkaa? ei kannata jatkaa koska mies ei ikinä tule ottamaan sinua.
Perustelut tälle päätelmälle.
Sinä puhut liikaa, mies ei saa suunvuoroa muuten kuin keskeyttämällä, eli sinä et ota huomioon miehen tarpeita. Sinulla ei ole käsitystä omasta "tilastasi", siitä mikä on sopivaa ja mikä ei. Sen kertoo jo tuo, että sinä ryhdyt kuukauden tuntemisen jälkeen siivoamaan miehen asunnolla!
Mies ei ole lapsi! Sinä haluat, että mies elää ja hengittää 24/7 samaan tahtiin kuin sinä.


Herää kysymys, kumpikohan teistä oli narsisti siinä edellisessä parisuhteessa, ex-miehesi vai sinä?
 
Viimeksi muokattu:
Järkí mukaan
.. Ei kannata!
Jos mies puhuu sinulle noin töykeään sävyyn jo nyt, miten kuvittelt hänen puhuvan sinulle kun tunnette toisenne paremmin? Itse sain vaikutelman, ettei hän kunnioita ja arvosta sinua.
Haluatko joutua jonkun kynnysmatoksi siksi, että sinulla vaikuttaa olevan huono itsetunto?

Ei runsas ylipainosi oikeuta miestä loukkaamaan sinua. Sinuna sanoisin suoraan, etten hyväksy loukkaavaa puhetta. Jos mies ei muuta asennettaan, suosittelen hänen jättämistään.
Jos ylipainosi haittaa sinua, panosta kuntoiluun ja oikeanlaiseen ruokavalioon äläkä tuhlaa aikaasi sinua väheksyvään mieheen. Mitä kauemmin kuuntelet kiltisti loukkauksia sitä tehokkaammin hän lyttää itsetuntosi. Älä anna miehelle sitä mahdollisuutta.
 
Viimeksi muokattu:
tukahdutatmuut
Nipsu hei.
Sinä tukahdutat muut ihmiset. Kuukauden tuttavuuden jälkeen saa vielä käydä treffeilläkin muiden kanssa. Ei tarvitse tietää yhtään mitään.

Sinähän suorastaan tyrkytät itseäsi uhriksi. En kyllä siivoaisi kenenkään kämppää kuukauden tuttavuuden jälkeen.

Ei tuosta teidän jutustanne mitään tule. Sinun pitää opetella elämään yksin. Sinun pitää lähteä suhteeseen vaatimatta. Nyt sinä olet rakkauden kerjäläinen ja ihan omilla ehdoillasi, kuten nimimerkki mietityttää kirjoitti.
 
ap vastaa
Yllättävän vihamielisiä kommentteja. :/ minut leimattiin tässä ketjussa narsistiksi, läheisriippuvaiseksi, jne.

Voi teitä mussukoita! ;) mut oikeasti kiitos niille jotka antoivat rakentavia kommentteja. Ei-kiitos niille, jotka kiusasivat minua uskoni vuoksi ja lyttäsivät tunteeni.
 
rakentava kommentti?
Yllättävän vihamielisiä kommentteja. :/ minut leimattiin tässä ketjussa narsistiksi, läheisriippuvaiseksi, jne.

Voi teitä mussukoita! ;) mut oikeasti kiitos niille jotka antoivat rakentavia kommentteja. Ei-kiitos niille, jotka kiusasivat minua uskoni vuoksi ja lyttäsivät tunteeni.
sun mielestä rakentava kommentti on sellainen jossa miestä haukutaan ja vihamielinen kommentti jossa sinua haukutaan :rolleyes:. Mielenkiintoinen katsantokanta.
Sinä itse leimasit ex-miehesi narsistiksi ja epäilit tätä uuttakin kaveria samanlaiseksi.

Kuka on narsisti;) ja ilkeä ihminen:D, se taitaa jäädä hieman avoimeksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tuppura
Ei kai tässä kukaan moittinut uskovaisuudesta aloittajaa vaan sanoi, että jos toinen on uskovainen ja toinen ei, se on huono alku suhteelle.

Olen aina ollut sitä mieltä, että on kolme asiaa jotka pitää natsata että suhteella on edes mahdollisuuksia onnistua.
Nämä ovat samanlainen suhde alkoholiin, samanlainen suhde rahaan, samanlainen suhde uskontoon.
 
????????????
Yllättävän vihamielisiä kommentteja. :/ minut leimattiin tässä ketjussa narsistiksi, läheisriippuvaiseksi, jne.

Voi teitä mussukoita! ;) mut oikeasti kiitos niille jotka antoivat rakentavia kommentteja. Ei-kiitos niille, jotka kiusasivat minua uskoni vuoksi ja lyttäsivät tunteeni.

Jos nuo kommentit ovat mielestäsi vihamielisiä ja lyttäämistä, niin mitenkähän paikkansa pitävä on analyysi tuosta miehestä? Kiusasivat uskon vuoksi, missä???
 
Viimeksi muokattu:
35v yhdessä
Yllättävän vihamielisiä kommentteja. :/ minut leimattiin tässä ketjussa narsistiksi, läheisriippuvaiseksi, jne.

Voi teitä mussukoita! ;) mut oikeasti kiitos niille jotka antoivat rakentavia kommentteja. Ei-kiitos niille, jotka kiusasivat minua uskoni vuoksi ja lyttäsivät tunteeni.
Missä Sua kiusattiin uskon vuoksi? En löytänyt sellaista. Sinä olet mielestäsi erinomainen ihminen: kaverin asunto on läävä ja hän puhuu puheesi päälle! Ei Sinussa taida olla vikaa lainkaan.

Me olimme 10v yhdessä ennen avioliittoa. Mieheni kasvoi körttisuvussa, ite olen kirkkoonkuuluva ateisti. Rahasta ajattelemme samansuuntaisesti. Kumpikaan ei ryyppää.

Ei ihme, että mies tahtoo edetä hitaasti! Haluatko soitella joka päivä ja kokata hänen luona, vaikkei kutsuta? Miksi pitäisi asunnon olla villakoiraton? Tuskin miehet edes huomaa juttuja, mitkä Sun mielestä ovat sotkua(läävä). Puhumattakaan, että kuukauden kuluttua tietäisi, haluaako lapsia Sun kanssa t. naimisiin. Taidat tarvita rauhoittavia?
 
Viimeksi muokattu:
Kuukunen
En löydä alkuperäisestä yhtään syytä jatkaa parisuhdetta. Ainoa yhteinen nimittäjä ovat tuttavat ja lievä ylipaino. Kummastakaan ei ole suhteen kannalta merkitystä.
 
Kuukunen
En löydä alkuperäisestä yhtään syytä jatkaa parisuhdetta. Ainoa yhteinen nimittäjä ovat tuttavat ja lievä ylipaino. Kummastakaan ei ole suhteen kannalta merkitystä.
 

Yhteistyössä