Hae Anna.fi-sivustolta

Mies haluaa juhlat, minä maistraattiin

Viestiketju osiossa 'Häähumua' , käynnistäjänä Kahdeksikolla, 04.04.2016.

1. Kahdeksikolla Vierailija

Nyt tarvitaan näkökulmia pähkinäisessä häätilanteessa. Minä en ole isojen juhlien ihminen, mutta mies kokee, että naimisiin meno ei ole kuin lakipapereiden kahinaa ilman hääjuhlaa. Minusta helpottavaa olisi, jos ei tarvitsisi käydä läpi koko hääjuhlan ruljanssia järjestelyineen, ihmispaljouksineen, keskipisteenä olemisineen, vaan voisi vain mennä maistraattiin ja häämatkalle. Mies taas nauttii ihmisten paljoudessa ja ajattelee, että rakkaus vahvistetaan juurikin sillä, että muut, ystävät ja suku ovat läsnä todistamassa avioliiton solmimista, eikä vain me kaksi. Ja sokerina pohjalla. Mieheni haluaa välttämättä kutsua vieraat kumppaneineen, mukaan lukien tärkeimmän lapsuuden ystävänsä, jonka vaimon kanssa en itse tule toimeen. Ahdistun kyseisen ihmisen päällekäyvyydestä. Mieheni taas ei luonnollisesti halua loukata tärkeää ystävänsä sillä, että hänet kutsuttaisiin yksin. Se ei tulisi miehestäni kuuloonkaan. Ja vaikka häämme olisivat kuinka pienet (nyt 100 hlö), on tämä ystävä miehelleni niin tärkeä, että hän on jokatapauksessa vieraslistalla. Joten häissä oisi sitten tuo minulle piinallinen vaimo. Onko kenelläkään mitään luovia ideoita ulospääsyksi tilanteessa? Itse olen ihan jumissa nyt tämän kokonaisuuden edessä. Kiitos ajatuksistanne jo etukäteen!

2. No niin Vierailija

100 henkeä ei ole mitkään pienet häät! Kyllä sinne 1 epämiellyttävä henkilö uppoaa, sinähän tietysti juttelet kaikkien itsellesi tärkeiden ihmisten kanssa, helppo välttää tätä yhtä. Turha tehdä siitä kynnyskysymystä. Tottakai miehesi kutsuu hyvän ystävänsä ja olisi todella kummallista, jos hänen vaimonsa ei kutsua saisi.

3. Kahdeksikolla (ap) Vierailija

Nimenomaan: 100 hlöä eivät ole pienet häät, siis juuri näitä isoja en halua. Iskeä nyt 5000-10000 euroa tiskiin yhdestä päivästä, jonka kaltaista en maddiivisuudessaan halua. Ja sitten vielä pakkokutsuttava tyyppi, joka tulee juhliin, vaikka koko kutistettaisiin kuinka pieniksi juhliksi. Tässä ovat juuri ne ydinkysymykset.

4. Kahdeksikolla (ap) Vierailija

Maddiivisuudessaan = massiivisuudessaan

5. Hurjahanna Vierailija

Siihen on paha sanoa mitään, miten häänne pitäisi järjestää. Se on kokonaan teidän itsenne ratkaistava.

Mutta jos päädytte niihin kunnon häihin vieraineen, ette mitenkään voi tehdä niin tökerösti, että kutsuisitte sinne miehen ilman vaimoaan. Niin ei yksinkertaisesti voi tehdä. Jos kyseessä olisi avovaimo, ja heillä yhdessäoloa olisi ollut vain vähän aikaa, niin sitten jotenkin voisi ymmärtää, mutta jos kerran kyseessä on vaimo, häntä ei voi rajata pois. Tai tietysti niin VOI tehdä, mutta ei ilman, että siinä menisi jotain aika pahasti rikki. Häihin kutsutaan aina vieraat puolisoineen. Miten edes sen kutsun muotoilisi niin, että se koskisi vain toista osapuolta? Ei ainakaan kovin korrektisti. Miehesi joutuisi häpeämään ystävänsä edessä, kun tuollaisen kutsun hänelle esittäisi.

Joten jos pidätte häät, nauti juhlistasi äläkä annan yhden ihmisen vaivata päätäsi. Kirjoitit, että hän on päällekäyvä ihminen, mutta ei hän häissä voi morsiamen ylitse astella. Onnea teille kahdelle!

6. hohhoijaa Vierailija

kaikissa niissä häissä missä minä olen ollut vieraana (varmaan 30 kpl) monesti on käynyt niin, että olen jutellut morsiamen kanssa vain tervehtiessä = onnitellessa ja sitten poislähtiessä.

Nykyään häissä on kaikenlaisia kotkotuksia (morsiamen ryöstöä, hääkuvauksia, mukahauskoja leikkejä ja mukahauskoja muisteloita, on tanssimista, on ruoka- ja kahvitarjoilut, on häälähjojen ihastelua, taas muutama piirileikki jomman kumman hääparin osapuolen päänmenoksi jne jne). Hääparin aika menee noissa touhuissa, eikä hääpari ehdi jutella tervehtimistä enempää vieraiden kanssa.

Vaikutat tosi pikkumaiselta pilkunpiippijältä, jos noin pirusti ottaa pattiin "miehesi parhaan ystävän vaimo", niin älkää menkö vihille.

7. yksi keino Vierailija

Juo ittes kunnon humalaan häissä. Niin minäkin tein.

8. kesämorsio Vierailija

Aivan loistava idea! Siinä sitä onkin sitten muistelmista vuosien päästäkin, kun morsmaikku veti perskännit. :( Kiva katsella lasten ja lastenlasten kanssa kuvia, joissa äiti/mummi on ihan pihalla.

Kelle siinä kiusan tekee jos omat juhlansa sabotoi?

Jos paikalle tulee henkilö, josta ei välitä, eihän hänen kanssaan ole pakko seurustella. Luulisi tuossa määrässä ihmisiä riittävän keskustelukumppaneita niin, ettei tarvitse yhden kanssa koko iltaa viettää.

Sitä jäin miettimään, miksi se miehen ystävän puolison tulo sinne häihin niin kauhesti haittaa. Onko teillä ehkä jotain selvittämättömiä asioita, joita välttelet?

Sitten nuo häät sinällään. Voithan kertoa miehelle, ettet jaksa/halua hoitaa sitä häärumbaa. Saa mies sitten palkata järjestäjät ihan itse. Varmaan myös tilaa hääpaikan ja tarjoomukset. Saisit itse nauttia vaan omasta juhlastasi.

Me olemme menossa kesällä vihille todella pitkän yhdessäelon jälkeen. Mies ei halua minkäänmoista juhlintaa enkä minäkään. Kirkkoherran virastossa/sakastissa vihitään ja se on siinä. Ajattelin kyllä lapsille perheineen kakkukahvit kuitenkin tarjota sitten kun häistä olen toipunut.:)

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri