Mies haluaisi vielä neljännen lapsen, mutta mä en jaksa enää yhtäkään raskautta, enkä pikkuvauva-aikaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="tTtT";24068611]Tai sitten sillä miehellä on vain tyttösiittiöitä, joten no can do.[/QUOTE]

:laugh: Siinäpä vasta olis kaverilla paska tuuri jos menis akkaa vaihtamaan ja sitten sais senkin kanssa pelkkiä tyttöjä. :rolleyes:

No lisäämisestähän tässä olikin kyse. Sinähän olet jo kostunut rahaa niistä soluista ja kyllä ne tavallaan sinun perimääsi laittavat eteenpäin koska ovat sinun sisuskaluista lähtöisin. Tietenkään ne eivät ole SINUN LAPSIA kirjaimellisesti.

Kyllä täytyy aika puusilmänä tätä ketjua lukea, jos ketjun aloitus koskee sitä, että aloittajan PUOLISO haluaa lisää lapsia(tai lähinnä siis yhden lapsen), ja aloittaja ei itse halua ehkä kokea raskautta tai vauva-aikaa ja sitten yks ihan pokerina sanoo, että sullahan on niitä munasoluja ja tulet lisääntymään siis kuitenkin. :D Ei liity asiaan yhtään mitenkään.

• Tykkää
Reactions: Criminal Mind
Meillä kans vuoden ikäerolla lapset 2 ja 3. Aluksi olin ettei enään ikinä mutta nyt kun kuopus on 2v niin alettiin yrittään kolmatta ja heti tärppäs ;) nyt lapsiluku sitten täynnä

Meillä myös mies olisi valmis saamaan vielä neljännen. Ja tuo kolmaskaan ei ole vasta kuin 4,5kk vanha. Isommat on kohta 8 ja 6, iso ikäero johtuu siitä, että kolmosta tehtiin kauan. Mutta siis minä en enää halua lisää lapsia, koska mulla on vahva tunne siitä, että meidän lapsiluku on täynnä. En jaksa enää yhtään raskautta ja musta tuntuu, ettei multa riitä kädet eikä huomio yhtään enemmälle. Joten mies joutuu tyytymään kolmeen lapseen tai sitten sen täytyy vaihtaa akkaa.

Tjaa. Mitäs tuohon sanoisi ilman että puhun vain itsestäni ja vaikutan besserwisseriltä. Noh. Puhun kuitenkin itsestäni. Mulla oli aikanaan kolme lasta ja menin lääkäriin hoitamaan ehkäisyn kuntoon. Vaan mites kävi: olinkin raskaana! Kaikenlaisia ajatuksia päässä liikkui raskauden aikana. Samanlaisia kuin sinulla. Tuosta on jo aikaa vuosia. Päällimmäiseksi on jäänyt se, että en muista neljännen lapsen vauva-ajasta mitään. Olin väsynyt, kädet aina täynnä töitä, lapsia, vaippoja, ruokaa, kotihommia, imetystä. Lapseni syntyivät viiden vuoden aikana eli vanhin oli juuri täyttänyt viisi, kun neljäs syntyi. En suosittele kellekään tätä tahtia.

Meni vuosia, ikää karttui, lapset kasvoivat, mies vaihtui. Alkoi vauvakuume. Sain kuin sainkin vielä vauvan, jonka vauva-aika on ollut ihanaa.
Sinulle, Chef, vanhan neuvo: et tule katumaan lapsesi syntymää, vaikka raskaus, synnytys ja vauvanhoito nyt tuntuvat rankoilta. Kuitenkin, jos sinusta tuntuu, että et nyt ole valmis jaksamaan neljättä, ota jokin aika, jonka haluat asiaa miettiä. Muutama kuukausi voi selventää asiaa sekä sinun että miehesi päässä. Käsitin, että ikäsi puolesta ei ole kiirettä. Muutama kuukausi siis sinne tai tänne ei ole liian pitkä aika.

mun on ihan pakko kommentoida cheffille: et meillä on 3 poikaa, ikävälillä 6v, pian 5v, ja 8kk. eli aika samas tilantees ollaan :) teillä vaan tyttöjä ja meillä poikia. ja mies haluais vielä sen yhden mut mä en. mä en millään jaksa taas tuota vauva aikaa. raskaus ja synnytys on ollu mulle suht helppoja. mut noi vauva ajat... huokaus. herätys 2h välein yöllä ja maito ym allergiat päälle....
oon kans sanonu et haluasin joskus vielä alkaa elämään sitä omaakin elämää...