E
entinen despootti
Vieras
Lapsuudessani oli aivan normaalia, että isä haukkui äidin lyttyyn, äiti itki. Päätin, ettei minua ei kohdella noin. Löysin miehen, johon rakastuin, yhteistä eloa vuosikymmen alla lapsia yms. Kavereiden kesken on huomattu, että riitelemme paljon ja kovasti. Kun mieheni alkaa huutamaan minulle, olen aiemmin loukannut ja huutanut puolta kovemmin takaisin, niin että mies itkee. Olen siis aina ajatellut olevani huono ihminen. Olen nyt lopettanut n. puolivuotta sitten tämän kosto ´huutamisen ja yrittänyt olla rauhallinen. Miehen huuto, nimittely, haukkuminen on vain pahentunut. Hän ei pyydä anteeksi vaikka haukkuu päävikaiseksi, sanoo että itse toimin niin, että súuttui (pyydän esim. ei lasten kuullen rauhoittumaan, kun meltuaa lapsille). Asia tavallaan unohdetaan. Nyt viikonloppuna ilmoitin, etten enää kuuntele tätä nimittelyä, että se saa loppua. Mies sanoi, etteihän se nyt niin pahaa ole ja mitenkä muuten hän voi raivoa purkaa. Ja että jos ei saa minulle huutaa, tapahtuu vielä jotakin pahempaa.
Juo paukkuja joka viikon loppu, ei änkyrä känniin mutta se on hänen rentoutumiskeinonsa. Kavereiden kanssa tämä aikuinen mies juo usein aivan överit.
Terapiasta on keskusteltu lähinnä niin, että terapeutti kertoisi sitten minulle, miten huonosti kommunikoin.
Usein riidat pahenevat, kun hän keskeyttää vetää puolikkaasta lauseesta johtopäätöksen, että sanoin nyt jonkin asian pahasti ja suuttuu vielä lisää. Ihankuin hakisi syytä suuttua.
Sitten hän ihmettelee, ettei seksi kiinnosta... Itse olen huomannut, etten ehkä enää rakasta häntä. sanat eivät juurikaan satuta.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Miten juttu päättyi vai loppuiko?
Juo paukkuja joka viikon loppu, ei änkyrä känniin mutta se on hänen rentoutumiskeinonsa. Kavereiden kanssa tämä aikuinen mies juo usein aivan överit.
Terapiasta on keskusteltu lähinnä niin, että terapeutti kertoisi sitten minulle, miten huonosti kommunikoin.
Usein riidat pahenevat, kun hän keskeyttää vetää puolikkaasta lauseesta johtopäätöksen, että sanoin nyt jonkin asian pahasti ja suuttuu vielä lisää. Ihankuin hakisi syytä suuttua.
Sitten hän ihmettelee, ettei seksi kiinnosta... Itse olen huomannut, etten ehkä enää rakasta häntä. sanat eivät juurikaan satuta.
Onko muilla kokemuksia vastaavasta? Miten juttu päättyi vai loppuiko?