Mies haukkuu joka päivä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HUH!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

HUH!

Vieras
Huomasin tässä että mies haukkuu minua joka päivä. Omasta mielestä vitsillään mutta naama on kovin vakava ja minua ei ainakaan naurata. Esim. Pyydän että saisin juoda toisen limsan kun niitä oli kaksi, luulin että toinen oli minulle, mies sanoi hölmistyneenä, ei kun juon kohta sen toisen kun alan syömään, sitten sanon itse vitsillä että höh, et oo yhtään antelias, mies katsoo minuun ja sanoo kyllä sinä olet tyhmä, olisit sanonu kaupassa. Okei, eli olen tyhmä kun en sanonut että ostappa minullekin. Okei tuo oli yks mutta yleensä menee näin. Mies ei saanut unta yhtenä yönä, kysyin mitä mietit, mikset saa unta, ja mies korottaa ääntä, mitä sinä kyselet aina niin tyhmis, helvetistäkö minä tiedän miksen saa nukutuksi. Aina kun kysyn jotain niin yleensä saa tuon vastauksen että älä kysy tyhmiä, ja mies tuntuu oikeasti vihaiselta...?
Eilen sanoin miehelle että lopeta tuo haukkuminen joka tilanteessa, ja mies sanoi ettei hauku, tai sanoo muka vitsillä kaikki, no ei tasan. Sitten hän kysyi suutuitko ja vastasin etten suuttunut, mutta ei tarvii enää haukkua, mies suuttui sitten taas jostain, meni sänkyyn mököttään, pyysi myöhemmin anteeksi ja odotti minulta myös anteeksipyyntöä, mitä helvettiä, miksi? Ja yllensä ei ite pyydä anteeksi, sanon että pyydä anteeksi ja hän pyytää. Aika lapsellista, ja tämä kuulostaakin siltä. Mies on jo 30 kuitenkin... :(

Ja ihan kuin miehen pitäis aina päästä haukkumaan minua jonkin verukeella, ymmärrättekö. Sitten jos joskus väitellään jostain, ja tiedän 100 % olevani oikeassa, mies suuttuu ja alkaa huutaa että et voi olla tuota mieltä, olet ihan tyhmä, idiootti, kylläpä tein valinnan sinun kans, olisinpa tienny miten tyhmä olet niin olis voinu valinta olla ihan eri, tuon jälkeen aloin itkeä että hänkö ei haluaisikaan olla minun kans, ja olenko muka tyhmä, sitten muka halaa ja pyytää anteeksi...ällöttää jo! Tuo onki ärsyttävää että jos ollaan eri mieltä niin mies alkaa halveksia minua ja haukkua....en sais olla eri mieltä mistään, tai olen tyhmä.

Herää kysymys, että miksi sun pitää pyytää sun mieheltä lupa ottaa limupullo teidän yhteisestä jääkaapista? Meillä ainakin jääkaapissa olevia elintarvikkeita saa ottaa kumpi vaan, ja sitten ostetaan lisää, jos joku loppuu kesken.

Ja tommosta puhetyyliäkään en kuuntelis hetkeäkään. Joku omanarvontunto pitää jokaisella olla!

Ei kuulosta kovin pahalta, mutta ihan oikeassa olet, ettei ketään saa sanoa "tyhmäksi" yms. Olen joskus seurustellut miehen kanssa, joka kutsui minua "tyhmäksi" aina kun olin eri mieltä jostakin asiasta. Hän ei millään ymmärtänyt, että siinä olisi jotakin väärää. Minusta taas tuntui "tyhmältä" se, että olin koko päivän "tyhmä", mutta kun miestä panetti (vaikka sekunnin kuluttua), hän halusi yhtyä "tyhmään".

Minä jätin tuon miehen. Koska olen mieluummin miehen kanssa, jonka mielestä olen älykäs ja kaunis.

Ehkä sinunkin kannattaa etsiä parempi mies.

En haasta riitaa, ihan tosi. Kysyn ystävällisesti jotain niin saattaa tulla huutoa mitä taas kyselen ihan idioottimaisia kysymyksiä, ja sitten mies ihmettelee miksen enää puhu mitään. Ja se on kyllä niin hauskaa kun on väittely päällä, tai ei, kun sanon vaikka että tuo asia menee noin, jos varmasti tiedän sen niin menevän, mies on eri mieltä, olen ihan hullu, tyhmä, idiootti, aivoton kun en olekaan miehen kanssa samaa mieltä. Se on hullua miten hän voi suuttua, alkaa ihan raivota jostain jos olen eri mieltä...

JA AINA KUN HYMÄHDÄN ETTÄ JAA, TAAS OLEN TYHMÄ, MIKSI HAUKUT, MIES SANOO ETTÄ NO SE ON SINUN VIKASI ETTET YMMÄRRÄ, SIIS KÄÄNTÄÄ KAIKKI AIVAN MINUN SYYKSI, NIINKUN HÄN SAISI HAUKKUA MINUA MITEN LYSTÄÄ. Sori tuli vissiin isolla tuo teksi...

Narsisti. Kuulostaa ainakin siltä. Lähipiirin ihminen seurusteli tuollaisen kanssa. Tämä ihminen - siis se lähipiiriin kuuluva - oli aina tyhmä, väärässä, teki taas niin idioottimaisesti kuin olla ja voi, ja kaikki oli myös hänen syytään.

Miksi sun pitää pyytää ensinnäkään lupa sille, että saat ottaa teidän jääkaapista jotain? Yleensä perheissä jokainen saa ottaa sieltä mitä lystää, ellei mitään ole sopimalla sovittu.

Eihän teillä vain ole lapsia?

Niin ja tosiaan... Minkälaisia keinoja mieheen olet koettanut?

[QUOTE="Vieras";24280524]Narsisti. Kuulostaa ainakin siltä. Lähipiirin ihminen seurusteli tuollaisen kanssa. Tämä ihminen - siis se lähipiiriin kuuluva - oli aina tyhmä, väärässä, teki taas niin idioottimaisesti kuin olla ja voi, ja kaikki oli myös hänen syytään.

Miksi sun pitää pyytää ensinnäkään lupa sille, että saat ottaa teidän jääkaapista jotain? Yleensä perheissä jokainen saa ottaa sieltä mitä lystää, ellei mitään ole sopimalla sovittu.

Eihän teillä vain ole lapsia?

Niin ja tosiaan... Minkälaisia keinoja mieheen olet koettanut?[/QUOTE]

Narsisti tai sitten ihan tavallinen kusipää.

ai mitä keinoja käyttänyt? mies on kyllä narsistinen. en tiedä mitä olisi pitäny anteeksi pyytää, hän pahoitti mielensä kun minä olin pahoittanu mieleni hänen haukuistaan, ja hän odotti anteeksipyyntöä jostain, en keksi, eikä hänkään sitten, sanoin ettei minulla ole mitään pydettävää, piste.

ai mitä keinoja käyttänyt? mies on kyllä narsistinen. en tiedä mitä olisi pitäny anteeksi pyytää, hän pahoitti mielensä kun minä olin pahoittanu mieleni hänen haukuistaan, ja hän odotti anteeksipyyntöä jostain, en keksi, eikä hänkään sitten, sanoin ettei minulla ole mitään pydettävää, piste.

Tarkoitin, että oletko kokeillut keskustella hänen kanssaan asiata tarkemmin? Tai entäpä, jos alkaisit itse käyttäytyä häntä kohtaan samalla tavalla kuten joku tuossa jo ehdottikin, ehkä se oppi menisi sitten perille sille.

Eikä sun todellakaan kuulu mieheltä anteeksi pyydelläkään, itsehän hän sinua haukkuu! :(

Narsistin leimaa en kyllä varmaan vielä löisi tähän mieheen. Tuosta narsistista kun on tullut sellainen yleinen diagnoosi.

Oletko ottanut puheeksi hänen kanssaan että koet hänen tapansa puhua sinulle ilkeäksi? Kenties toinen ei vaan huomaa ja tuo saattaa olla jo kotoa opittua.
Jos ei keskustelu tilanteesta auta niin auttaisiko jos joka kerran erikseen toteat että hän ei voi puhua sinulle tuolla tavalla / tuohon sävyyn, se on loukkaavaa.
Äläkä vain suotta mene anteeksi pyytelemään mitään mihinkä ei ole omasta mielestäsi tarvetta

Narsisti on tosiaankin nykyään aika inflaation kärsinyt termi. Sitä ollaan laittamassa joka paikkaan. Mun käsittääkseni voi kyllä olla narsistinen persoonallisuus, vaikka ei varsinainen narsisti olekaan. Siis ihan samalla tavalla kuin joku on vain hiukan ujo ja joku voi olla tosi ujo, niin joku voi olla hiukan narsistinen ja joku vähän enemmän narsistinen ja joku sitten ihan totaalinarsisti.

Mutta narsistiselta tuo ap:n mies kuulostaa ja kaikin puolin kusipäältä muutenkin. En seurustelisi tollaisen kanssa. Ap, toivottavasti teillä ei ole lapsia? Onko suhde sun mielestä muuten hyvä? Mikä sua pidättelee tuollaisen kusipään kynnysmattona?

Olen kärsinyt saman kohtalon. Näin jälki viisaana voin sanoa EROA niin pian kuin mahdollista. Mies ei arvosta sinua ihmisena ja alat tuntea itsesi kelvottomaksi mihinkään mitä teet. Pikku hiljaa olet niin maassa, että tuskin enää jaksat pakata edes laukkujasi eron hetkellä. Voin sanoa, että kun mies tuohon ryhtyy siitä ei tule loppua ikinä. Sanat ja teot vain kovenee. Kuuntelin tollaisia sanoja ja vielä pahempia vuoden verran ja uskottelin raukka itselleni, että kyllä tämä tästä...tiskasin, ruoka aina valmiina, siivosin kädet verillä ja yritin olla malli kelpoinen suorittaja, mutta haukut sain vain osakseni. Voi miehiä pn maailma täynnä ja aina voi etsiä sen paremman mikäli löytää. Kerää vain kimpsut ja kampsut kokoon ja sit vaikka pahvilaatikkoon piiloon ja sytytä siellä kynttilä. Mieti mitä kaikkea ihanaa maailmassa onkaan on vain yksi elämä ei kannata tuhlata sitä hullun kuuntelemiseen...löydä rakkaus joka palaa elämän loppuun ja antaa joka päivä voimia jaksaa tässä karussa maailmassa.

hetkonen haukkumista on: olet tyhmä

mutta tämä ei: huutoa, mitä taas kyselen ihan idioottimaisia kysymyksiä

Sä olet vaan nyt päättänyt ottaa itseesi joka asiasta.

Miksi sä vaikenet, miksi et sano miehelle että mua sattuu kun haukut mua?

yleensä kun suhde ajautuu ns. kielteiseen kehään on toisella vaatijan rooli ja toisella vetäytyjän, molemmat näistä ruokkii sen toisen käytöstä.

sä voit siis kuvitella että ethän sinä ole tehnyt mitään, vaikka tosiasiassa olet.

Sitten sellainen kysymys että onko mies valittanut jossan vaiheessa esimerkiksi sun haluttomuudesta(ei välttämättä lähiaikoina,mutta vaikka puoli vuotta sitten)? Nimittäin on kokemusta siitä miten toisen haluttomuus vaikuttaa,etenkin jos toinen kuittaa asian lauseella: en tiedä miksi.

miehen kiukuttelun taustalla on jotain,mitä? kaiva se esiin, se oikea ongelma, sen kun ratkaisette niin pääsette taas sopuun :)

mutta jos sä vaan pysyt loukkaantuneena marttyyrinä ja ajattelet että sussa ei oo mitään syytä,eikä asialle voi mitään...niin eroonhan tuo johtaa, ja todennäköisesti ihan turhaan.

mä kärsin muutaman vuoden miehen haluttomuudesta ja puhumattomuudesta!

-ensin yritin pitkään(sanotaan että n.8kk toimin näin) nätisti keskustella asioista,en saanut vastausta. mies vaan vetäyty->mulla oli pahempi olla.

-pahaolo kertyi sisälleni, yritin kuitenkin vielä alkuun puhua nätisti,mutta kun muutaman kerran peräjälkeen yritin->mies vaikeni edelleen, raivostuin! hakuin miehen pystyyn mm.tyhmäksi ja idiootiksi ja munattomaksi.

-tuosta meni vuosi eteenpäin,mies ei edelleenkään puhunut mistään syvällisesti, mua edelleen hiersi miehen haluttomuus ja puhumattomuus(toistuva torjuminen sekä seksuaalisesti että psyykkisesti)-> olin kiukkuinen, en enään edes yrittänyt puhua, huomauttelin kärkkäästi asioista, saatoin just sanoo jotain että ootko ihan tyhmä kun et tajua tota ja tätä. arvostelin ja valitin lähes joka asiasta.
*koska mulla oli niin pahaolla*

mies kuvittelee vielä tänä päivänä että hän ei ole tehnyt mitään,kun ei tajua että sehän se ongelma olikin.

Lisäksi miehen kanssa keskustelu pinnallkisimmista asioista meni näin: selitin jotian ja kysyin että mitä mieltä sinä olet? mies: ai mistä?

tuo kun toistui kymmeen kertaa joka päivä niin kyllä siinä vähän tuli sellanen olo että onko tuo mies nyt kovin älykäs, jos ei edes ymmärrä että mihin odotetaan kommenttia.

ootko varma että sinä et ole niinkuin mieheni?

[QUOTE="free";28404554]Olen kärsinyt saman kohtalon. Näin jälki viisaana voin sanoa EROA niin pian kuin mahdollista. Mies ei arvosta sinua ihmisena ja alat tuntea itsesi kelvottomaksi mihinkään mitä teet. Pikku hiljaa olet niin maassa, että tuskin enää jaksat pakata edes laukkujasi eron hetkellä. Voin sanoa, että kun mies tuohon ryhtyy siitä ei tule loppua ikinä. Sanat ja teot vain kovenee. Kuuntelin tollaisia sanoja ja vielä pahempia vuoden verran ja uskottelin raukka itselleni, että kyllä tämä tästä...tiskasin, ruoka aina valmiina, siivosin kädet verillä ja yritin olla malli kelpoinen suorittaja, mutta haukut sain vain osakseni. Voi miehiä pn maailma täynnä ja aina voi etsiä sen paremman mikäli löytää. Kerää vain kimpsut ja kampsut kokoon ja sit vaikka pahvilaatikkoon piiloon ja sytytä siellä kynttilä. Mieti mitä kaikkea ihanaa maailmassa onkaan on vain yksi elämä ei kannata tuhlata sitä hullun kuuntelemiseen...löydä rakkaus joka palaa elämän loppuun ja antaa joka päivä voimia jaksaa tässä karussa maailmassa.[/QUOTE]

no voi herranjestas, tuota sinun miestäsi on varmasti ärsyttänyt se miten tossu sä olet ollut, se että toinen vaan vaikenee ja tee vaan, niin se alkaa jossain vaiheessa ärsyttää. sitäpaitsi olitko nyt ihan varma että miehesi oli terve?

yleensä se että toinen syyttää koko ajan tosita tai haukkuu tms yleensä sille on syy, joskus se voi olla vaikka masennus,jota ei itse tiedosta, yrittää vaan puskea läpi harmaan kvien kun ei ole luovuttaja ja sitten kaikki stressi purkaantuu kotona, valitettavan usein puolisoon. mutta jos mies on ollut uupunut tai masentunut niin ei se silloin ole hänen persoonansa joka sen aiheuttaa

Olen törmännyt juuri tuohon että haukutaan tyhmäksi, hulluksi, idiootiksi jos itse olen oikeassa ja huutaja väärässä. Huutaja on aina ollut mieleltään järkkynyt, narsisti, tai oikeasti huomattavan tyhmä jolla on ollut ylimitoitettu käsitys omasta älystään ja joka on johdonmukaisesti epäillyt ainakin minun älykkyyttäni. Sitten on mennyt pasmat täysin sekaisin jos olen ollut oikeassa jossain. Ex saattoi tehdä niin, että jos hänellä oli jokin ongelma ja minä keksin ratkaisun, hän ei reagoinut tähän, vaan johdatti hetkeksi keskustelun toisaalle ja kas! Esitti sitten minun keksimäni ratkaisun omanaan. Etsi itsellesi parempi mies.

Yhteistyössä