Mies irtisanoi itsensä tänään ja minä olen nyt ihan hermona.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pian kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pian kolmen äiti

Vieras
He ns. joukkoirtisanoivat itsensä. Neljä työntekijää ilmoitti siis kirjallisesti, että kuukauden päästä he lopettavat ellei yhtä työntekijää irtisanota.

Tämä yksi työntekijä on siis pomon vaimo. Tai vaimo ja vaimo. He eivät enää asu yhdessä edes eikä mitään aviollista ole ollut vuosikausiin. Pomokin tahtoo eroon, mutta ihan vain rahallisista syistä ei uskalla irtisanoa, koska pelkää joutuvansa maksamaan muijalle erossa jotain. Avioerossa siis, joka seuraisi sitä irtisanomista taatusti.

Pomolle siis nämä työntekijät tärkeitä eikä millään pysty edes yhtäkkiä korvaamaan heitä ja kausikin sellainen, että tulee kyllä hiki kuukauden päästä jo itsellekin pelkästä ajatuksesta. Pomon vaimo taas on täysin turha työntekijänä. Ei osaa mitään, ei tule kenenkään kanssa toimeen. On täysin turha koko paikalle, mutta sitä on vaan siedetty.

Minä olen nyt aivan hermo. Mies on sitä mieltä, ettäsitä muijaa ei varmaan saada sieltä pois ja että pitäisi vissiin katsella sitten jotain töitä.

Asuntolainaa on ja kolmas lapsi tulossa kahden kuukauden päästä. No toisaalta olen varma, että mies saa kyllä töitä, mutta on tämä kauhea tilanne. Ja kauheaa, koska mies tahtoisi olla töissä nimenomaan tuolla. Pomo ja hänen poikansa ovat mieheni hyviä ystäviäkin, tai meidän koko perheen itseasiassa.

Yhteistyössä