Mies ja Facebook

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kankuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kankuri

Vieras
En ymmärrä miestäni. Minulla sekä miehelläni on facebookissa profiilit ja kavereita jonkin verran. Miehelläni on vain muutama kuva itsestään ja minulla taas itsestäni, miehestäni ja perheestämme. Mies sanoi, että lasten kuvia saan laittaa jos haluan. Minulla on siellä kavereina esim. vanhoja lapsuuden kavereita, joihin edelleen pidän yhteyttä silloin tällöin. olen sitten laittanut viimesten vuosien varrelta kuvia, jotta kaveritkin näkevät, millainen olen ollut ja mitä kaikkea minulle on tapahtunut.

Mutta mies... Hän kyselee jatkuvasti, että miksi piti juuri se ja se kuva minun sinne laittaa. Ja kaikista eniten kummastuttaa se, että jos kommentoin jonkun kaverini kuvaa, niin mies tulee kyselemään, että miksi minun piti sitä kuvaa mennä tuolla lailla kommentoimaan.

Tai jos kirjoitan jonkun kaverini seinälle, että mitä kuuluu, niin mies nipottaa, että miksi menin sinne kirjoittamaan ja miksen voinut kysyä tuota yksityisesti vaan niin, että kaikki muutkin sen näkee. MIkä kumma siinä on? MIksen voisi kysyä kaverilta kuulumisia niin, että muutkin näkevät kysymykseni?

Yksi päivä käytin veljen kanssa facebookin chattiä, kun sovittiin veljen lomareissusta, joka suuntautuu meille. Chatti meni tilttiin, joten veli kirjoitti seinälleni, että tulisi sillä tai sillä autolle. Ja mina vastasin hänen seinälle, että tulen sitten asemlta hakemaan. Mies kivahti siitäkin, että miksei tuota keskustelua voitu hoitaa yksityisviestien kautta. MInulle on ihan se ja sama näkeekö joku, että veljeni on tulossa meille silloin ja silloin, tai kun kommentoin kaverini koiran kuvaa: onpa ihana koira!

Alkuperäinen kirjoittaja outo:
Miehesi on outo ja kyylä. Minä hermostuisin jos minun mieheni vahtisi minua tuolla tavoin. :kieh:

näin.

tai miehes voi olla myös extra-varovainen. koska se mitä facebookiin kirjottaa ei ole salaista tietoa, vaikka niistä asetuksista laittaiski että näkyy vaan kavereille...

Kuulostaapa oudolta. :$ Syytä varmaan puhua ja perinpohjin. Mulla ja mun kavereilla on ihan ihmejuttuja, joissa mun mies ei edes pysy perässä :laugh: Ja kirjottelen mä senkin seinälle mitä urpåmpia juttuja :D
Ite oon laiska puhelimen kanssa ja juts esim.facebookisa on hyvä sopia juttuja.

Minulla on profiili semmoinen, et sen näkee vain kaverini. Mutta mies aina jaksaa niuhottaa ja muistuttaa, että kaikki mitä nettiin kirjoitan jää sinne, eikä niitä pois saa vaikka itse poistaisin. Mutta mitään älyttömiä typeryyksiä en edes kirjoita vaan ihan normaaleja kommentteja ja kuulumisia. Miehen mielestä niitä ei tarvitsisi kirjoitella. Ja jos joku kommentoi kuvaani, ni se kuva näkyy sillä kommentoijalla seinällään silloin ja tietysti hänen kaverinsa sitten näkevät sen kuvan pienenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Kuulostaapa oudolta. :$ Syytä varmaan puhua ja perinpohjin. Mulla ja mun kavereilla on ihan ihmejuttuja, joissa mun mies ei edes pysy perässä :laugh: Ja kirjottelen mä senkin seinälle mitä urpåmpia juttuja :D
Ite oon laiska puhelimen kanssa ja juts esim.facebookisa on hyvä sopia juttuja.

Täytyy varmaan kiusallaan ruveta miehen seinälle kirjoittelemaan ihan päättömiä juttuja :D

Alkuperäinen kirjoittaja kankuri:
En ymmärrä miestäni. Minulla sekä miehelläni on facebookissa profiilit ja kavereita jonkin verran. Miehelläni on vain muutama kuva itsestään ja minulla taas itsestäni, miehestäni ja perheestämme. Mies sanoi, että lasten kuvia saan laittaa jos haluan. Minulla on siellä kavereina esim. vanhoja lapsuuden kavereita, joihin edelleen pidän yhteyttä silloin tällöin. olen sitten laittanut viimesten vuosien varrelta kuvia, jotta kaveritkin näkevät, millainen olen ollut ja mitä kaikkea minulle on tapahtunut.

Mutta mies... Hän kyselee jatkuvasti, että miksi piti juuri se ja se kuva minun sinne laittaa. Ja kaikista eniten kummastuttaa se, että jos kommentoin jonkun kaverini kuvaa, niin mies tulee kyselemään, että miksi minun piti sitä kuvaa mennä tuolla lailla kommentoimaan.

Tai jos kirjoitan jonkun kaverini seinälle, että mitä kuuluu, niin mies nipottaa, että miksi menin sinne kirjoittamaan ja miksen voinut kysyä tuota yksityisesti vaan niin, että kaikki muutkin sen näkee. MIkä kumma siinä on? MIksen voisi kysyä kaverilta kuulumisia niin, että muutkin näkevät kysymykseni?

Yksi päivä käytin veljen kanssa facebookin chattiä, kun sovittiin veljen lomareissusta, joka suuntautuu meille. Chatti meni tilttiin, joten veli kirjoitti seinälleni, että tulisi sillä tai sillä autolle. Ja mina vastasin hänen seinälle, että tulen sitten asemlta hakemaan. Mies kivahti siitäkin, että miksei tuota keskustelua voitu hoitaa yksityisviestien kautta. MInulle on ihan se ja sama näkeekö joku, että veljeni on tulossa meille silloin ja silloin, tai kun kommentoin kaverini koiran kuvaa: onpa ihana koira!

Ehkä sun mies onkin sitten niin tarkka yksityiselämästään, että menee vähän nipottamiseksi. Ja samlla haluaa sitten puuttua sinunkin tekemisiin. Mutta en kyllä tajua, mitä se sun mies siellä facebookissa tekee, jos haluaa pitää itsensä ja perheensä noin salassa??

mutta en viitsi uuttakaan avausta tehdä. Meillä mies oli aivan samanlainen, jokaista liikettäni kyttäsi FB:ssä ja kävi kaverilistaani läpi, lähetteli postilaatikkoon kysymyksiä, mistä tyttöystävän (minut) tunnet ja muutakin. Meni hermot totaallsiesti siihen kyyläämiseen eli heivasin miehen kavereistani, myöhemmin elämästäni kokonaan. Estolistaan on laitettu miehen kaveritkin etteivät voi raportoida tekemisiäni miehelle postilaatikon kautta.

Sairasta tuollainen, toki pitää olla varovainen mutta rajansa nyt silläkin.

Yhteistyössä