mies ja lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tööt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä mies teki molempien lasten hoitoon mennessä (kun minä palasin töihin) mahdollisimman vähän töitä, joka mahdollisti lasten osa-aikahoidon. Sujui oikein hyvin, miksi ei olisi sujunut?

Juu, ei kun osalla sukulaisista on hassuja mielipiteitä miehen pärjäämisestä kotona... :) Itse ajattelen, että on hyvä miehenkin olla kotona ja nähdä sitä lapsen arkea.

Teette just niin kuin teille hyvä, sukulaiset saa pitää mölyt mahassaan. Kotiin jääminen tekee tosi hyvää miehen ja lapsen suhteelle ja jos mies ei aiemmin ole kotihommia jne. paljon tehnyt, alkaa arvostaa niiden tekijöitä eri tavalla. Hieno juttu teille!

Miestä välillä ärsyttääkin, kun appiukko joskus neuvoo yksinkertaisia asioita. :D Niinkuin appiukko koskaan lapsia olisi hoitanut... :/ Sinällään on se "hellyttävän" näköistäkin, kun yrittää lapsenlapsensa kanssa touhuta kömpelösti.

Eikö muiden miehiä ole kotiin jäänyt? Onko tämä kovinkin vähäistä?

Alkuperäinen kirjoittaja tööt:
Miestä välillä ärsyttääkin, kun appiukko joskus neuvoo yksinkertaisia asioita. :D Niinkuin appiukko koskaan lapsia olisi hoitanut... :/ Sinällään on se "hellyttävän" näköistäkin, kun yrittää lapsenlapsensa kanssa touhuta kömpelösti.

Eikö muiden miehiä ole kotiin jäänyt? Onko tämä kovinkin vähäistä?

Täällä palstailee paljon naisia, jotka eivät käy töissä, siksi tulee aika vähän kommenttia. Ystäväni mies jäi vajaa 6 kk ikäisen vauvan kanssa kotiin, koska jäi työttömäksi ja äiti palasi töihin. Hyvin on mennyt ja imetyskin jatkunut, tosin yöheräilyjen kanssa on ollut rankempaa. Mutta isä ja lapsi ovat pärjänneet oikein hyvin kaksin päivät.

Meillä isi hoiti esikoista aikanaan ensimmäisen opiskeluvuoteni ajan. Lapsi oli vuoden vanha jäädessään isin kanssa kotiin. Teki hurjan hyvää isäsuhteelle ja isikin pääsi osallistumaan lapsen & kodin hoitoon paremmin (mies alkoi ottaa vastuuta enemmän monesta asiasta). :)

Se oli itselle ehkä "kovin paikka", että osasin pitää suuni kiinni myös silloin kun isi hoiti asiat eri tavalla kuin minä. :ashamed: Heidän päiviensä rytmi oli hiukan erilainen ja touhut tietenkin erilaisia. Molemmat nauttivat olostaan kotona. Suosittelen kyllä! :)

Meillä mies on myös jäämässä. Enkä todellakaan ajattele, että 'näkeepähän sitten arkea lapsen kanssa', sillä hänhän on lapsen isä ja tietää takuulla jo mitä arki lapsen kanssa on. Hän on aina hoitanut lasta täysillä joka hetken työn ulkopuolella ja osaa kaikki kodin asiat, lapsen rutiinit ja lapsen jutut ihan yhtä hyvin kuin minäkin.

Lapsen hoidossa hän on mua jämptimpi ja muistaa niin tapaamiset kuin muutkin käytännön asiat paremmin. Lapsen ruokia hän osaa tehdä siinä missä mäkin. Mä en siis lähde töihin neuvoen hänelle asioita ja huolehtien miten siellä menee, ei vaan ole tarvetta kun hän osaa ihan itsekin.

Mies opiskelee joten pystynyt alusta asti olemaan kotona paljon, käy tytön kanssa muskarissa jne. Alussa hoiti tyttöä enemmän kuin minä. Ei oo koskaan tarvinnut neuvoa mitään, yhdessä opittu.
Jos kävisi töissä, olisi jäänyt lasta hoitamaan kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja osallistuva isä:
Meillä mies on myös jäämässä. Enkä todellakaan ajattele, että 'näkeepähän sitten arkea lapsen kanssa', sillä hänhän on lapsen isä ja tietää takuulla jo mitä arki lapsen kanssa on. Hän on aina hoitanut lasta täysillä joka hetken työn ulkopuolella ja osaa kaikki kodin asiat, lapsen rutiinit ja lapsen jutut ihan yhtä hyvin kuin minäkin.

Lapsen hoidossa hän on mua jämptimpi ja muistaa niin tapaamiset kuin muutkin käytännön asiat paremmin. Lapsen ruokia hän osaa tehdä siinä missä mäkin. Mä en siis lähde töihin neuvoen hänelle asioita ja huolehtien miten siellä menee, ei vaan ole tarvetta kun hän osaa ihan itsekin.

En tarkoittanut, että näkeepähän sitten arkea lapsen kanssa. Vaan että näkee LAPSEN arkea! Eli että saa osallistua lapsen kanssa touhuamiseen ihan kokopäiväisesti.