Mies ja päihteet

  • Viestiketjun aloittaja AdA27
  • Ensimmäinen viesti
AdA27
Heippa!

Oon 27-vuotias nainen ja oon pari vuotta seurustellut mieheni kanssa. Vastaan on tullut sellainen asia, että olen oivaltanut, ettei mies oikein vietä mun kanssa enää hirveästi aikaa. Ja jos näemme, se on sitä, että iltaisin katsellaan töllöä ja hän on tuhannen pilvessä. Minusta tämä on jo rasittava piirre senkin takia, että tosiaankin haluaisin tehdä muuta kuin istua perse kiinni sohvassa joka ilta. En halua rajoittaa hänen elämäänsä, mutta miten tästä eteenpäin kannattaisi edetä? Onko kokemuksia asiasta? Sitten tuntuu myös kuormittavalta se seikka, ettei miehen hermot tahdo kestää... On alkanu hermostua pienistäkin asioista. Sitten tässä viikko sitten kyselin vähän tulevaisuuden suunnitelmia. Hän kyllä puhuu yhteisestä asunnosta ja lasten hankkimisesta, mutta tuntuu, että jos tilanne jatkuu näin, hän istuu vielä kymmenenkin vuoden päästä sohvassaan, eikä mitään muutosta tapahdu. En halua olla nipottava nainen, joka kieltää kaiken, mutta järki ois pidettävä, jos tuollaisia tulevaisuden suunnitelmia miehelläkin on... Jostain syystä minua nyt on valtavasti mietityttänyt nostaa tää asia esille silleen kunnolla. En tiedä edes, että miksi. Mutta pelkään kai sellaista hyökkäävää puolustusreaktiota mieheltä tämän asian suhteen. Hän on nimittäin hirveän ehdoton toisinaan, eikä näe mun näkökulmaa asiassa. Miten ihmeessä nostan tän asian esille?
 
Ei näytä hyvältä
Kuuleppas nuori nainen. Nuorena alkoholi / huumeet näyttelee viikonloppuisin omaa näytelmäänsä ja jos toinen vain käyttää päihteitä on se ongelma. Yleensä päihteiden käyttö vähän vähenee kun perustetaan perhe - niin toisilla. Toiset taas jatkavat samaan malliin. Nainen saattaa ajatella, että mies sitten lopettaa juomisen kun lapsi syntyy tai muuttuu kiltiksi perheenisäksi ja hyväksi mieheksi tai tai. Näin ei valitettavasti vaan aina tapahdu. Sitten ongelmat ovatkin suurempia kun on lapsi ja yhteinen velka esimerkiksi.

Ennen perheen perustamista ja yhteen muuttamista kannattaa ajatella, että onko jotain yhteisiä arvoja. Onko yhteisiä päämääriä elämässä? Kunnioitatteko toisianne ja annatteko toisillenne tilaa?

Et istu omasta tahdostasi sohvan nurkalla. Yritätkö koko ajan miellyttää? Ei kannata tehdä koko ajan miehen mieliksi jotain ja olla tyytymätön.

Minä olen oppinut kantapään kautta miehistä. Exäni oli jo nuorena kännissä tosi ärsyttävä ja vähän agressiivinen, en välittänyt. Selvinpäin oli tosi mukava. Kun lapsi oli syntynyt kävi ilmi, että oli kiinnostunut kaikista muistakin naisista. Nämä piirteet eivät vuosien kuluessa mihinkään hävinneet. Pahenivat vain. Toinen lapsikin syntyi. Erokin tuli sitten. Jos nyt saisin valita lasteni isän, valitsisin viisaammin.

Nykyinen miesystävä on rauhallinen, kunnollinen, raitis ja meillä on samat arvot. Hän on "ei puhu eikä pussaa mies" - sen tiesin jo alussa mutta nämä piirteet jotka ovat erilaiset kuin exässä painavat enemmän. Kaikkea ei voi saada. Nykyiseni ei ole muuttunut siitä mihinkään minkälainen oli, ehkä hitusen verran. Luonnetta on vaikea muuttaa.
 
tahdotkotosiaan
Siis tahdotko sinä tosiaan sen miehen, jonka kanssa sinä jökötät sohvalla ja joka on pilvessä?

Jos haluat niin siitä vaan.

Tässä maailmassa on vielä miehiä, jotka tykkäävät tehdä jotain muuta kuin kokeilla tunti tolkulla sohvan mukavuutta. On myös miehiä, joiden alkoholinkäyttö on kohtuullista tai he eivät käytä lainkaan alkoholia.

Haluatko sinä tuon miehen kanssa jotain?

Minä ohjaisin miehen ovesta ulos enkä takaisin ottaisi.
 
Pilven exä
Samanlainen kokemus itsellänikin. Eipä se siitä tule muuttumaan. Exä istui 7 vuotta sohvalla. Kovat oli lupaukset tulevaisuudesta ja asunnoista jne. mutta mitään ei tapahtunut. Hän oli tyytyväinen sohvalla ja todennäköisesti on edelleenkin. Alkuvuosina sentään tehtiin jotain yhdessä mutta sekin hiipui vuosien varrella. Sitten se murjotus kun sitä hatsia ei ollutkaan. Kun ei siihen elämään muuta mahdukaan. Eikun uutta putkeen ja jätä se ukko sammaloitumaan sinne sohvalle.
 
raitis mies
Samanlainen kokemus itsellänikin. Eipä se siitä tule muuttumaan. Exä istui 7 vuotta sohvalla. Kovat oli lupaukset tulevaisuudesta ja asunnoista jne. mutta mitään ei tapahtunut. Hän oli tyytyväinen sohvalla ja todennäköisesti on edelleenkin. Alkuvuosina sentään tehtiin jotain yhdessä mutta sekin hiipui vuosien varrella. Sitten se murjotus kun sitä hatsia ei ollutkaan. Kun ei siihen elämään muuta mahdukaan. Eikun uutta putkeen ja jätä se ukko sammaloitumaan sinne sohvalle.
Sanot: mies on "tuhannen pilvessä", tajuatko yhtään että mies käyttää kentien huumeita? Alkoholista tullaan humalaan, huumeista ollaan pilvessä.
Tiedätkö, mitä aineita miesystäväsi käyttää?
Kannattaa ottaa selville koska huumeiden käytöllä on taipumus lisääntyä. Tuo hermostuminen ja passiivisuus kertoo siitä, että aineet ovat jo alkaneet rappeuttaa hermostoa. Pysähdy nyt ja ala miettimään, että narkomaanin kanssa ei voi perhettä perustaa.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä